پس از تعلیق توسعه پیشرانههای دیزلی و نمایش محصولات پلاگین هیبریدی جدید در نمایشگاه خودروی پاریس 2018، پژو هماکنون به دنبال الکتریکی سازی محصولات اسپورت خود در آینده است.
تولید خودروهای اسپورت الکتریکی شده بخشی از استراتژی پژو برای کاهش آلایندگی دیاکسید کربن محصولات میباشد. این خودروها از سال 2020 عرضه خواهند شد و البته توسعهی آنها با همکاری بخش اسپورت این برند صورت میگیرد.
مدیرعامل پژو آقای ژان فیلیپ ایمپاراتو میگوید:
لذت رانندگی در قلب تاریخچهی پژو قرار دارد. الکتریکی سازی یک فرصت جدید برای تولید خودروهای پرفورمنس و ارائهی محصولات به آنهایی است که به دنبال خودروهای اسپورت پاکتر هستند. لذت رانندگی با الکتریکی سازی محصولات افزایش خواهد یافت.
مرد شماره یک پژو ادامه میدهد:
ما وارد قلمروهای جدیدی خواهیم شد و چالشهای جدیدی را پشت سر خواهیم گذاشت. پژو به دنبال آیندهای هیجانانگیز است. خستگی هرگز بخشی از DNA ما نخواهد بود.
این خودروساز فرانسوی اعلام نکرده کدام محصولات اسپورت این شرکت در آینده از الکتریکی سازی تأثیر خواهند پذیرفت اما شاید یکی از گزینههای احتمالی خودروی 508 R باشد که شاید در دل آن قوای محرکهی هیبریدی متشکل از پیشرانه 1.4 لیتری احتراق داخلی با قدرت بیش از 350 اسب بخار قرار گیرد.
این نسخه از محصول میان سایز پژو ظاهراً دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 4.5 ثانیهای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. با این تفاسیر پژو 508 R در همان محدودهای حضور خواهد داشت که آئودی S4 دیده میشود.
کاملاً محتمل است که نسخههای الکتریکی شده از نسلهای آتی 308 GTi و 208 GTi هم دیده شود. همچنین نباید از کراس اوورهای اسپورت با قوای محرکهی الکتریکی شدهی مشابه هم غافل شد.
پژو همچنین گفته که از پایان فصل جاری دیگر در مسابقات WRX شرکت نخواهد کرد. این برند اعلام داشته تکامل روند الکتریکی سازی فعلاً وضعیت معینی ندارد.