1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید + قیمت

معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید + قیمت

6 آبان 1397
  • 1

ب‌ام‌و X2 خودروی خوبی است اما نه به اندازه ی 51 هزار دلار!

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید


نمره نهایی (امتیاز 4.9 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

مدت زیادی است که مصرف‌کنندگان خودروهای شیک‌تر را به نمونه‌های کاربردی‌تر ترجیح می‌دهند. این خودروها توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. ب‌ام‌و نیز این رویه را کاملاً تشخیص داده و اقدام به تولید برخی کراس اوورهای کوپه و جالب در سبد محصولات خود کرده است.

ایده‌ی اصلی ب‌ام‌و این است که مدل‌های X فرد یعنی X1، X3 و X5 نمونه‌های عادی و مرسوم در کلاس کراس اوورهای کوچک، مدیوم و بزرگ هستند؛ اما مدل‌های X زوج دارای قطعات مشترک با مدل‌های X فرد هستند اما همه‌ی این قطعات مشترک را زیر بدنه‌ای روان‌تر و شیک پنهان می‌کنند. درباره‌ی X2 که نسخه‌ی شیک‌تر و مدرن از X1 است باید به پکیجی هوشمند اشاره کنیم که البته در بحث قیمت‌گذاری و آپشن ها خیلی نمی‌توان آن را توصیه کرد. شما اگر بخواهید می‌توانید این خودرو را بخرید اما از آنچه که انتخاب می‌کنید آگاه باشید.


قیمت‌گذاری (امتیاز 4 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

قیمت ب‌ام‌و X2 دیفرانسیل جلو از 36400 دلار آغاز می‌شود. به این ترتیب خودروی موردبحث 3200 دلار گران‌تر از مدل پایه‌ی XC40 و 2450 دلار گران‌تر از ارزان‌ترین مدل مرسدس بنز GLA کلاس (33950 دلار) می‌باشد. مدل چهار چرخ محرک X2 حتی گران‌تر هم بوده و ب‌ام‌و حداقل 38400 دلار برای آن طلب می‌کند.

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

مدل حاضر در تست از نوع چهار چرخ محرک بوده و به پکیج سفارشی M اسپورت X دیزاین مجهز بوده است. این خودرو قیمت 50920 دلاری دارد و کاملاً گران‌بها جلوه می‌کند. این خودرو به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از رقبای خود است. ولوو XC40 حتی گران‌تر از 46 هزار دلار نمی‌شود؛ و اگرچه GLA را نیز می‌توان به قیمت 56 هزار دلار رساند اما خب این خودرو از تجهیزات ایمنی پیشرفته‌تر و آپشن های بیشتری سود می‌برد.

مشکل این است که ب‌ام‌و X2 با قیمت نزدیک به 51 هزار دلار از تجهیزات ایمنی پیشرفته و یا چرم واقعی استفاده نمی‌کند و این مایه شرمساری است.


طراحی ظاهری (امتیاز 5 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

قطعاً طراحان ب‌ام‌و در زمان طراحی X2 اوقات فراغت خود را سپری می‌کرده‌اند. ستون C متمایز این خودرو که تاب خوردگی Hofmeister نام دارد نقطه قوت خودرو بوده و لوگوی ب‌ام‌و نیز روی آن خودنمایی می‌کند. این استایل برجسته در کل بدنه مشهود است. در تریم تست شده‌ی M اسپورت یک طرح نقره‌ای پلاستیکی را در نمای جلو، رینگ‌ها و بخشی‌هایی از سپر می‌بینیم.

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

آیا X2 خودرویی جذاب است؟ نه واقعاً. احتمالاً مدل‌های X3 و X5 در نظر توده افراد خودروهای جذاب‌تری هستند اما خب X2 هم منحصربه‌فرد است. این خودرو البته انتقادات زیادی را نیز به طراحی خود داشته است. رنگ جذاب نارنجی غروب آفتاب قیمت 550 دلاری دارد.

دیگر عنصر واقعاً جذاب X2 مرکز ثقل پایین آن است که البته از یک کراس اوور انتظارش را ندارید اما خب ما از آن استقبال می‌کنیم. ارتفاع X2 حدود 3 اینچ کمتر از X1 بوده و خط سقف آن نیز 3.2 اینچ کوتاه‌تر است. رینگ‌های 17 اینچی مدل M اسپورت نیز جذاب‌تر از رینگ‌های رقبا می‌باشد.


کابین و راحتی (امتیاز 5 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

کابین این خودرو به اندازه‌ی ظاهر آن دوست‌داشتنی نیست. بخش داخلی X2 در مقابل بدنه بوده و احساس پایه و ساده بودن دارد. از نظر ما طرح مشکی و چرم مصنوعی دو رنگ از مد افتاده به نظر می‌رسد و تریم پلاستیک پیانو بلک و براق هم ارزان حس می‌شوند. صندلی‌های برقی با تنظیم در 10 جهت سفت و ناراحت هستند و اهرم تعویض دنده نیز احساس خودرویی لوکس را ایجاد نمی‌کند.

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

البته برخی نقاط قوت را هم باید بیان کرد. فرمان M احساس فوق‌العاده‌ای داشته و صفحه لمسی 8 اینچی نیز در بالای داشبورد خودنمایی می‌کند. نورپردازی LED کابین نیز باعث ایجاد جذابیت مخصوصاً در شب می‌شود. همچنین فضای بار زیادی هم در مقایسه با رقبا وجود دارد.


تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز 7 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

ب‌ام‌و برای اولین بار از اپل کارپلی و اندروید اتوی همراه با بلوتوث استفاده کرد (آپشن 300 دلاری) و از نظر ما این سیستم عملکرد بی‌نظیری دارد. کارپلی فورا به دستگاه مربوطه متصل می‌شود. یک شارژر بی‌سیم در کنسول مرکزی (آپشن 500 دلاری) هم به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را شارژ کنید.

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ب‌ام‌و عملکرد خوبی دارد اما در مقایسه با رقبای مدرن خود سن بالایش را نشان می‌دهد. این صفحه‌نمایش قابل شخصی‌سازی بوده و کنترلرها نیز عملکرد سریعی دارند. استفاده از کل سیستم آسان و سرراست است. صفحه لمسی 8 اینچی به دستورات کاربر فورا پاسخ می‌دهد اما دسترسی از صندلی راننده به آن کمی سخت است.


پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز 6 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

اگر ما مجبور بودیم یک کلمه برای توصیف X2 انتخاب کنیم آن کلمه “چابک ” بود. فرمان سریع و سیستم تعلیق سفت باعث ایجاد شخصیت خاص برای این کراس اوور شده‌اند. سیستم چهار چرخ محرک xDrive سفارشی باعث می‌شود خودرو در عبور از پیچ‌ها پایدار باشد. پیشرانه 2 لیتری توربوی 228 اسب بخاری خیلی قدرتمند نیست اما در این کلاس عملکرد مناسبی دارد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در هر حالت رانندگی خوب عمل می‌کند.

خب صحبت از حالت‌های رانندگی شد و باید گفت سه حالت اسپورت، کامفورت و اکو پرو وجود دارد. در حالت کامفورت شاهد جریانی خنثی برای قدرت و هندلینگ هستیم. حالت اسپورت باعث تیزتر شدن پدال گاز شده و فرمان نیز سنگین‌تر می‌شود. گیربکس نیز در این حالت دنده‌ها را بیشتر نگه می‌دارد؛ اما در حالت اکو پرو پاسخ پدال گاز بسیار سست بوده تا به این ترتیب مصرف سوخت کاهش یابد.

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

اگر بخواهیم با X2 یک حالت رانندگی را انتخاب کنیم بهتر است که سواری راحت را برگزینیم. سیستم تعلیق سفت خودرو در جاده‌های خشن ناهنجاری نشان می‌دهد و کابین نیز در بزرگراه پر سر و صدا می‌باشد.


تجهیزات ایمنی (امتیاز 4 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

ب‌ام‌و X2 تجهیزات ایمنی استاندارد زیادی ندارد و این یک ناامیدی برای کراس اووری لوکس است. هر دو خودروی ولوو XC40 و مرسدس بنز GLA حداقل به‌صورت استاندارد از هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار سود می‌برند.

ب‌ام‌و پکیج دستیار راننده‌ی سفارشی را با قیمت 700 دلار پیشنهاد می‌دهد که شامل ویژگی‌هایی همچون هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج خودرو از خط و ترمز جلوی خودکار در سرعت‌های پایین می‌باشد. کروز کنترل تطبیقی هم یک آپشن جداگانه با قیمت 1000 دلار است.

 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

دیگر مشکل این کراس اوور دید به بیرون است. ستون‌های C بزرگ باعث شده‌اند دید عقب محدود شود. دستیار پارک ب‌ام‌و باعث می‌شود پارک دوبل با X2 استرس کمتری داشته باشد. این سیستم بسیار جذاب است اما خب باید 800 دلار دیگر بپردازید.


هزینه‌های مالکیت و مصرف سوخت (امتیاز 5 از 10)


 معرفی و بررسی تخصصی ب‌ام‌و X2 جدید

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی 11.2/7.6/9.4 لیتری X2 هم خیلی تعریف ندارد. ولووی چهار چرخ محرک مصرف کمتری داشته و مرسدس نیز همین‌گونه است؛ اما ب‌ام‌و باک سوخت بزرگ‌تری دارد.


مشخصات ب‌ام‌و X2 xDrive28i


پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 228 اسب بخار/350 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.3 ثانیه
وزن: 1661 کیلوگرم
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 11.2/7.6/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: 36400 دلار
قیمت مدل تست شده: 50920 دلار

منبع پدال


نظرات

  • ایلیا ایلیا (6 آبان 1397 ساعت 12:33)

    قیمت برای مصرف کننده ایرانی؛ 3 میلیارد تومن.