تنها خودروهای گوگل نیستند که بدون نیاز به راننده و با سیستم هوشمند راننده خودکار، در حال پرسه زدن در خیابانها هستند. ولوو نیز همین پروژه را البته با گستردگی بالایی دنبال میکند.
برای اولین بار 100 دستگاه خودروی ولوو مجهز به سیستم راننده خودکار در گوتنبرگ سوئد و در جادههای عمومی و شرایط رانندگی روزمره، مورد آزمون قرار میگیرند. اتومبیلهای تست رانندگی خودکار، میتوانند در ترافیک به خوبی سرعت خود را با سرعت حرکت سایر خودروها انطباق دهند.
البته این فنآوری که اتوپایلوت نامیده میشود، همچنان نیاز به راننده انسانی برای کنترل و نظارت بر وسیله خواهد داشت. این 100 خودرو به صد مشتری واقعی تحویل داده میشوند تا روزانه حدود 50 کیلومتر مسافت را طی کنند که شامل بزرگراه، حومه شهر و ترافیک داخل شهری میشود. این یک گام مهم به سوی هدف نهایی است که "درایو می" نامیده میشود و خودرو قادر خواهد بود که کاملاً وظایف راننده را بدون نظارت او بر عهده بگیرد و تا سال 2017 عملیاتی خواهد شد.
Drive Me یک پروژه مشترک بین ولوو، اداره راه و ترابری سوئد، پارک علم و فنآوری گوتنبرگ و با همیاری دولت سوئد میباشد. مرسدس بنز و ب ام و نیز پروژههای مشابهی را دنبال میکنند و به نظر میرسد تا چند سال دیگر بتوان به صندلی تکیه داد و اخبار روزنامهها را از روی صفحه نمایش خودرو و در حال نوشیدن چای مطالعه کرد و رانندگی را به سیستم Drive Me سپرد.