1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

10 تیر 1393
  • 1
  • 15516

تویوتا کمری همواره یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در ایران بوده است. خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و کیفیت مناسب که در کنار تعادل ویژگیهای کاربردی، توانسته یکی از پرفروش‌ترین سدانهای جهان لقب گیرد. این متن حاصل تجربیات یکی از دوستان گرامی سایت پدال در دوره ای دو ساله می‌باشد:

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

 

امیدوارم این نوشته به فال نیک گرفته شود و آغاز کننده یک مسیر خوب برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتمان از خودروهای مختلف باشد. قابل ذکر است قصد من در این مقاله معرفی امکانات و مشخصات فنی کمری نیست. زیرا شما عزیزان خود در این مورد اطلاع دارید.

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

همان طور که گفته شد بنده می‌خواهم تجربیات دو سال راندن با کمری 2012 مدل GLX را برای شما بیان کنم. ابتدا قصد دارم تا توضیحی متفاوت در مورد طراحی ظاهری کمری بدهم. نخست از کنار خودرو شروع به نگاه کردن می‌کنیم؛ خب، چیز شگفت‌انگیز و اغواکننده‌ای را نمی‌بینید. اما شیشه‌ها با سایز مناسب و یک خط که از گلگیر جلو شروع شده و در نزدیکی چراغ عقب به سمت پایین کشیده می‌شود، این قسمت از کمری را از سادگی محض رهانیده است؛ همچنین برجستگی روی گلگیرها نیز به این امر کمک کرده است و آینه‌های جانبی با بدنه خودرو تناسب دارند.

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

حال کم‌کم به سمت جلو خودرو حرکت می‌کنیم، هر چه زاویه دید شما با جلوی خودرو کم‌تر می‌شود، زیبایی بیشتری می‌یابید. مثل آن است که پنجره یک اتاق را آرام‌آرام باز کنید و با یک منظره زیبا مواجه شوید! به نظر بنده چراغ‌ها، مه شکن‌ها، پنل های مشکی و … تناسب خوبی با هم دارند و چهره‌ای نسبتاً جذاب و زیبا و البته ماندگار را تشکیل داده‌اند.

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

حالا کمی شادی در شما ایجاد شده وبا شوق به عقب خودرو حرکت می‌کنید، در این بین دستی بر بدنه کمری کشیده و از کیفیت بالای رنگ آن نیز مطلع می‌شوید؛ پشت کمری نیز داستان جلوی آن را دارد! یعنی هر چه شما با زاویه کوچک‌تری به آن نگاه می‌کنید، دل‌چسب تر است. اما کمری با چراغ‌های عقب و فرم سپر خود اوج محافظه‌کاری خود را نمایان می‌کند! ولی باید بگوییم نمای عقب کمری از نزدیک بسیار بهتر از عکس‌هاست که آه از نهاد بلند می‌کند! مورد دیگر که شما را کمی دلسرد می‌کند اگزوزهای نمایان کمری است که به زیبایی آن ضربه می زند. اندازه تایر و رینگ‌ها نیز با بدنه متناسب است. در کل بدنه کمری برای یک خانواده 4 نفره و نیازهای آن‌ها نمره قبولی می‌گیرد.

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

حال کلید کمری را در دست گرفته و درهای خودرو را باز می‌کنید، ماشین با 2 بوق کوتاه به شما خوشامد می‌گوید! ابتدا برای نشستن، رکاب با نوشته روشن کمری نظر شما را جلب می‌کند، در را می‌بندید و صدای بم ایجاد شده به شما حسی از کیفیت همیشگی تویوتا را القا می‌کند. دستی بر داشبورد و رودری های کمری کشیده و ناخودآگاه به نشانه‌ی رضایت سر خود را تکان می‌دهید! تودوزی داشبورد یکی از محاسن کابین جادار کمری است که باعث لوکس‌تر شدن آن می‌شود و می‌توان به ارگونومی خوب کلیدها و کنترلر های کنسول میانی که یک نمایشگر را در خود جای داده و در بین دو نوار استیل محاصره شده نیز اشاره کرد. فرمان کمری از جنس بسیار خوبی ساخته شده و شما را به در دست گرفتن آن سوق می‌دهد. نشان دهنده‌های سرعت، دور موتور، مصرف سوخت و… به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند و نمایی آرامش بخش و نه اسپرت همانند روح کمری دارند! در کل کابین کمری از نمای بیرون آن بسیار راضی کننده تر است و قطعاً از نشستن در کمری بیش‌تر لذت خواهید برد تا اینکه از بیرون به آن نگاه کنید!

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تنها مشکلی که به نظر من در این مدت ایجاد شده، صدای تولیدی از محفظه داشبورد است. آینه‌های کمری بسیار خوب عمل کرده و نقطه‌ی کور محسوسی شما را آزار نمی‌دهد. اگر دیدید کسی به فضای عقب کمری خیره شده و حرکت نمی‌کند، تعجب نکنید! فضای پای صندلی‌های عقب ایشان را شگفت‌زده کرده است! در صندلی‌های کمری برای هر نوع نشستن جا هست، نگران نباشید!

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

خب ماشین را استارت زده و خودرو با صدایی نرم شروع به کار کردن می‌کند. هر چند ریختن بنزین معمولی باعث ایجاد لرزش‌های خفیفی هنگام توقف می‌شود. واکنش کمری به پدال گاز راضی‌کننده است و از آن بهتر ترمزهای کمری هستند که به راننده اطمینان می‌بخشند. فرمان کمری در هنگام حرکت بسیار نرم و راحت است. گیربکس 6 سرعته کمری دنده‌ها را یکی پس از دیگری بدون هیچ‌گونه اشکال، تنبلی و اتلاف وقت عوض می‌کند و واکنش خوبی به پدال گاز دارد. هر چند در سربالایی مانند بسیاری از خودروها تنبلی در آن احساس می‌شود. سیستم تعلیق کمری در نوع خود جالب است. بعضی از دست‌اندازها را طوری رد می‌کند که آدم یاد سیستم (MAGIC BODY CONTROL) مرسدس بنز می‌افتد! و بعضی از آن‌ها را طوری رد می‌کند که برای لحظاتی آرامش شما را بر هم می زند!! ولی در کل مخصوصاً در جاده‌ها آرامش کابین را فراهم می‌کند و در کنار ارگونومی خوب صندلی‌ها و عایق‌بندی خوب رضایت‌بخش است. چراغ‌های کمری در زمینه روشنایی می‌توانستند کمی بهتر باشند. کولر و بخاری کمری نیز از نکات مثبت آن هستند.

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

مصرف سوخت کمری در جاده با کروز کنترل و کولر روشن به 5.8 لیتر هم می‌رسد و در شهر نیز بین 9 تا 11 لیتر متغیر است. همچنین در زمان رانندگی نمایشگر خودرو در غالب TRIP INFORMATION اطلاعات خوبی را به شما می‌دهد.

درکل ما در این دو سال مشکل خاصی از کمری ندیدیم ولی از عیب‌های آن می‌توان به گران بودن نسبت به رقبا، سادگی در طراحی، نداشتن هیچ شاخصه اسپرت که برای بعضی‌ها ناخوشایند است و محفظه بیرون زده اگزوز اشاره کرد. اما این خودرو آرام و متین شما را کم‌کم به خود علاقه‌مند می‌کند و حقیقتاً نکات مثبت از نکات منفی آن بیشتر است.

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

تجربیات دو سال رانندگی با تویوتا کمری

در پایان باید بگویم که کمری فاکتورهای مورد نیاز برای یک خانواده 4 نفره را مهیا می‌کند و خودروی مناسبی است. با تشکر از همه‌ی شما خوبان که وقت گران‌بهای خود را صرف خواندن این نوشته کردید.

نویسنده: امین کریمی

منبع پدال



نظرات

  • لندر لندر (20 اردیبهشت 1395 ساعت 22:26)

    ژاپنی همیشه بهترینه