کمربندهایتان را محکم ببندید و ما با در سایت پدال همراه باشید تا این بار شما را با برترین خودروهای سال 2014 از دید کارشناسان آشنا کنیم. اگر می خواهید با تمامی خودروهای برتر دنیا در 33 گروه خودرویی و بیش از 120 مدل از برترین تولیدات کمپانی های مشهور دنیا روبرو شوید یا اگر می خواهید بدانید در هر کدام از گروهها کدام خودروها نشان برتر را به خود اختصاص دادهاند و یا اگر به دنیای خودرو علاقه دارید با ما همراه باشید تا در یک سریال 30 قسمتی بهترین گزینه ها را به شما معرفی کنیم.
این سریال یک سریال اپیزودیک است که بازیگرانی زیاد در قالب خانوادههای مختلف در آن ایفای نقش خواهند کرد. در هر قسمت از ویژگیها، سرگذشت و گوشهای از زندگی آنها را برای شما خواهیم گفت. در پایان هر قسمت میتوانید در نظرسنجی ما شرکت کرده و به بهترین خودروی هر گروه رای دهید.
تردیدی وجود ندارد که بیشترین میزان فروش خودرو در دنیا مربوط به مدل هایی در گروه های مختلف از سدان و مینی گرفته تا شاسی بلند و لوکس است که برای استفاده خانوادهها تولید می شوند. پس اینکه بدانیم کدام خودروها در این کلاس میتوانند یک خانواده کامل را تشکیل دهند می تواند جذاب و مهم باشد.
جایگاه اول: مزدا 6 مدل 2014
بزرگ این خانواده کسی نیست جز مزدا 6. طراحی مزدا 6 جدید کمی شلوغ ولی پر بار است و نسبت به قبل سبکتر، کوچکتر و کوتاه تر شده. پیشرانه این خودروی دیفرانسیل جلو یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با سیستم پاشش مستقیم است که نسخه 2.2 لیتری توربو دیزلی آن هم عرضه خواهد شد. سیستم تعویض دنده 6 سرعته اتوماتیک و جدید این مدل هم به خوبی ازپس وظیفه خود بر می آید. با اینکه طراحی داخلی آن مجلل به نظر می رسد ولی خبری از انتقال قدرت به همه چرخ ها یا موتور هیبریدی نیست.
9.4 لیتر در شهر.
6.3 لیتر در جاده.
8.1 لیتر در سیکل ترکیبی.
0 تا 100 در 7.9 ثانیه.
حداکثر شتاب جانبی 0.87 جی.
جایگاه دوم: هوندا آکورد مدل 2014
جایگاه دوم این خانواده تعلق دارد به یک ژاپنی دیگر به نام هوندا آکورد که از دیرباز در کشور ما و سایر نقاط جهان طرفداران خودش را داشته و هنوز هم از مدل های قدیمی و جدیدتر آن در بازار ایران ردپایی وجود دارد. طبق روال همیشگی آکورد در لیست 10 خودروی برتر ما وجود دارد. گویی این مدل که بیشترین فروش را در بازار امریکا تجربه کرده، دقیقا مطابق با نیازهای خریداران ساخته شده است.
هم در مدل سدان و هم در کوپه قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری یا 3.5 لیتری V6 است که در نسخه محدود هیبریدی هم تولید می شود. بغیر از پیشرانه، هندلینگ آن بسیار روان و سریع بوده و نبود گیربکس دستی در سدان های V6 نیز در فهرست نقاط ضعف این خودرو قرار می گیرد. طراحی خارجی آن نیز مانند طراحی داخلی اش ساده و چشم نواز است.
9.8 لیتر در شهر.
6.9 لیتر در جاده.
8.4 لیتر در سیکل ترکیبی.
0 تا 100 در 6.6 ثانیه.
حداکثر سرعت بیش از 200 کیلومتر برساعت.
حداکثر شتاب جانبی 0.87 جی.
جایگاه سوم: فورد فیوژن مدل 2014
اما می رسیم به جایگاه سوم و یک آمریکایی پرطرفدار و پرفروش به نام فورد فیوژن. یک خودروی زیبا و جذاب با ماهیت تمام آمریکایی که سعی دارد بازار رقابت را از آن خود کند. به طور پیش فرض، یک پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری استاندارد بر روی آن قرار گرفته که در صورت نیاز میتوانید از پیشرانه های توربوشارژ 1.5 یا 1.6 یا حتی 2.0 لیتری نیز استفاده کنید. همچنین نسخه ای از فیوژن با انجین گاز/هیبریدی نیز تولید شده است.
بدون درنظر گرفتن مدل و نام این خودرو باید بگوییم رانندگی با آن بی نظیر و سیستم فرمان آن فوق العاده است. با این وجود صندلی های عقب و سیستم MyFord Touch بعنوان یکی از آپشن های این خودرو کمی آزار دهنده و گیج کننده است. طراحی خارجی این خودرو چیزی کم ندارد و سعی شده در داخل آن از بهترین طراحی و بهترین امکانات استفاده شود که یک سدان خانوادگی مناسب را به شما نوید دهد.
10.7 لیتر در شهر.
6.9 لیتر در جاده.
10.7 لیتر در سیکل ترکیبی.
0 تا 100 در 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت 195 کیلومتر برساعت.
حداکثر شتاب جانبی 0.87 جی.
جایگاه چهارم: فولکس واگن پاسات مدل 2014
دیگر عضو این خانواده که قصد آشنایی با او را داریم یکی از محصولات آلمانی است که نمونه های قبلی و جدید آن نیز در بازارهای جهانی از شهرت خوبی برخوردار است. فولکس واگن پاسات نسبت به قبل بلندتر و عریض تر شده ولی قیمت آن کاهش یافته است. این خودرو برای بازار آمریکا و کارخانه قدیمی همین کشور تولید شده است. فولکس واگن همیشه سودای رقابت با آئودی را در سر داشته و اکنون با مدل جدید خود قصد دارد به جنگ هوندا و هیوندای نیز برود.
اما در پاسات از انواع پیشرانه های 2.5 لیتری قدیمی، چهار پیشرانه توربوشارژ 1.8 لیتری، یک پیشرانه 3.6 لیتری VR6 و یک موتور توربو دیزل 2.0 لیتری استفاده شده است. طراحی و فضای داخلی این خودرو زیبا و جادار است و به نظر می رسد که برای سفرهای جاده ای در کنار خانواده ساخته شده است ولی طراحی بیرونی آن اصلا چنگی به دل نمی زند.
10.7 لیتر در شهر.
7.3 لیتر در بزرگراه.
9 لیتر در سیکل ترکیبی.
0 تا 100 در 8.8 ثانیه.
حداکثر سرعت بیش از 183 کیلومتر برساعت.
حداکثر شتاب جانبی 0.84 جی.
جایگاه پنجم: نیسان آلتیما مدل 2014
اما آخرین عضوی این خانواده کسی نیست جز یک نام معروف دیگر و این بار از کمپانی سرشناس نیسان. نیسان در مدل آلتیمای خود از طراحی اینفینیتی الهام گرفته و سعی کرده است طراحی داخلی و خارجی آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد ولی در کاهش قیمت نهایی ناموفق بوده است. این سدان سایز متوسط به یک پیشرانه 4 سیلندر 3.5 لیتری V6 مجهز است که علاوه بر آن پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر هم دارد. سیستم هندلینگ و انتقال قدرت و تعلیق ضعیف این خودرو از نقاط منفی نیسان آلتیما به حساب می آید.
8.7 لیتر در شهر.
6.2 لیتر در جاده.
7.6 لیتر در سیکل ترکیبی.
0 تا 100 کیلومتر در 6.1 ثانیه.
حداکثر سرعت بیش از 210 کیلومتر برساعت.
حداکثر شتاب جانبی 0.84 جی.