1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مقایسه پژو پارس با هیوندای سوناتا

مقایسه پژو پارس با هیوندای سوناتا

23 مهر 1393
  • 20
  • 27573

تولید خودرو در ایران طی سال های اخیر با چالش های جدی در زمینه تأمین قطعات و یا ارتقا کیفیت همراه بوده است.

صنعت خودروسازی در کره جنوبی تقریبا همزمان با شکل گرفتن این صنعت در ایران به وجود آمد و اکنون با حدود نیم قرن سابقه دو کشور در زمینه تولید انبوه خودرو، محصولات تولیدی آنها فاصله زیادی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قدرت نفوذ در بازار جهانی با یکدیگر دارند.

با در نظر گرفتن بحران‌ سال های اخیر صنعت خودرو در ایران و تأکید مسئولان این صنعت بر تحریم های غرب علیه این صنعت به عنوان اصلی ترین دلیل بروز بحران های بنیادین در این صنعت، این سوال مطرح می شود که آیا تحریم های مشابه علیه صنعت خودروی کره جنوبی نیز می تواند بحران های مشابهی را در این کشور ایجاد کند.

بازار خودروی کره علی رغم تمایل مردم این کشور برای استفاده از خودروهای داخلی، برای ورود تولیدات دیگر خودروسازان خارجی به این کشور طی سالیان باز بوده است.

دولت کره جنوبی به صنعت خودروی این کشور همواره به عنوان یک صنعت با ارزش افزوده بالا نگاه کرده است اما این بدان معنا نیست که با مسدود کردن راه ورود رقبای سرسخت خارجی، مسیر پیشرفت این صنعت را هموار کرده باشد.

در تمام کشورهایی که به گونه ای دستی در تولید انبوه خودرو دارند، سیاست دولت ها بر حمایت از تولید داخل و تشویق مردم نسبت به خرید تولیدات داخلی است.

استفاده از خودروهای داخلی در این کشور ها، از یک سو از خروج ارز از کشورها جلوگیری کرده و از سوی دیگر با افزایش تولید این خودروها نه تنها نگرانی ها نسبت به بیکاری افراد در این صنعت برای دولت ها از بین می برد بلکه می تواند با افزایش سطح رقابت پذیری و صادرات برای دولت ها ارزش افزوده نیز به همراه داشته باشد.

صنعت خودروسازی کره را به جرات می توان یکی از نمونه های موفق ارتقا کیفیت و سطح رقابت و همچنین حمایت مناسب دولتی از یک صنعت نامید.

انحصار و حمایت بی چون و چرا از یک صنعت هیچگاه نمی تواند باعث ارتقای کیفیت تولیدات آن شود. این اقدام نه تنها تمایل شرکت ها نسبت به سرمایه گذاری بر بخش تحقیق و توسعه (R&D) را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد بلکه کیفیت تولیدات آنها بدلیل تنزل اهمیت بخش بازرسی و کنترل کیفیت نیز نسبت به قبل کاهش می باید.

در بازار با رقابت بالا دیگر خودروسازانی که بخش های کنترل کیفیت، تحقیق و توسعه، تولید، و مدیریت آنها از عملکرد مناسبی برخوردار نیستند قادر به ادامه عرضه محصولات خود نخواهند بود و موفقیت در این عرصه را مستلزم توجه بیش از پیش به نوآوری و توسعه در این صنعت می کند.

در ادامه روند تولید خودروی نیمه لوکس پژو پارس ایران خودرو را با خودروی هیوندای سوناتا، یکی از پرفروش ترین محصولات بازار جهانی، مقایسه شده است.

پژو پارس1379-

 

پژو پارس

پژو پارس1393

پژو پارس

پژو پارس

هیوندای سوناتا-1991

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-1992

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-1994

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-1996

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-1998

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-2000

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-2005

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-2009

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا2010-

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-2014

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا-2015 

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا




نظرات

  • جرمی جرمی (30 آبان 1393 ساعت 17:47)

    من ده ماه پرشیا داشتم . قبل از اینکه بخرم با حداقل5 نفر که این ماشین رو داشتن مشورت کردم . موقع خرید فقط 3000 کیلومتردر مدت 2ماه کار کرده بود . از هر قسمت این ماشین که فکر کنید یک صدای جیر یا تق تق میومد. روزی که فروختم از روی فاکتور گارانتی تعمیرگاههای مجاز حساب کردم. در این مدت درهر ماه بین 7 الی 10روز در تعمیرگاه بودفقط برای رفع عیوبی که هیچ وقت درست نشد و جواب نمایندگیهای مختلف یک چیز مشترک بود. ( همه پرشیاها همینطور است وبرای اینکه مرا قانع کنند اجازه تست ماشینهای مردم رو بهم میدادن و میگفتند اگر نمی خواهی بفروش برو بنز بخر همینی که هست ) بخاطر اینکه دوباره به تعمیرگاه نرم فروختم ولی هیچگاه موفق به خرید بنز نشدم !!! چرانشدم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 آبان 1393 ساعت 01:58)

    شرکت هیوندای موتور در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم، از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 آبان 1393 ساعت 01:57)

    سوناتا با پژو پارس اصلا قابل قیاس نیستند.

  • اق مهندس اق مهندس (24 مهر 1393 ساعت 21:31)

    سال 54 خودروی تشریفات کره ایها پیکان ایران بوده و 40 سال بعد تماشا کنید ورق کاملا برگشته

  • پیمان نیکخواه پیمان نیکخواه (24 مهر 1393 ساعت 10:28)

    ما هر چی میخوایم نظر ندیم شما تک و پهلوی آدم رو هم به حرف میارین!! آخه اگه ایران خودرو رو با برنج احمد مقایسه میکردین باز یه چیزی.. آخه هیوندای!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا به تو پناه میبرم..

  • حسین معمار حسین معمار (24 مهر 1393 ساعت 09:40)

    خخخخخخ (خیلی خوب بود خیلی خندیدم خدا خیرت بده)
    ینی انقده اینا استعداد طرای دارن بعد اندی سال فقط داشبردشو عوض کردن
    ایشالا 50 سال دیگه چراغهاشو عوض میکنن یه چندید میلیونی بالا میبرن

  • یوونتوس یوونتوس (23 مهر 1393 ساعت 23:50)

    به نظرم سوناتا 2010 سنگین ترین و سوناتا 2014 زیباترین هست.

  • آفرین آفرین (23 مهر 1393 ساعت 19:01)

    سوناتا در کیفیت تغییر مناسب استاندارد روز داشته ولی پارس در قیمت شتاب شدید داشته هردو به مشتری نگاه کردند سوناتا به رضایت و ایمنی مشتری ولی پارس به جیب مشتری

  • محمد حسنی محمد حسنی (23 مهر 1393 ساعت 13:11)

    چقد تغییر کرده پژو پرشیا
    فکر کن از پرشیا رسیده به پارس ولی سوناتا همون اسم مونده ،قدرت اینقدر تغییر رو نداشته:)))))

  • امین امرایی امین امرایی (23 مهر 1393 ساعت 12:19)

    یکی از عکسا ماله النتراس اشتباه گذاشتین.ولی خداییش ماخودمون مقصریم که ماشین ایرانی میخریم.اونم پژو پارس که 100تا یراد داره.من متاسفانه 2بار پژو پارس داشتم و فهمیدم این ماشین خیلی ایراد داره فروختم ماشین چینی خریدیم خیلی از پارس بهتره.در مورد سوناتا هم بگم که واقعا هرنسلش نسبت به نسل قبل بهتر شده.2سال داشتم واقعا ازش راضی بودم

    رضا شاه علی رضا شاه علی (26 مهر 1393 ساعت 00:38)

    خوش ب حالت

    صالح انصاری صالح انصاری (26 مهر 1393 ساعت 18:05)

    مال النترا نیست مال i40 اون عکس

  • هانی تیونینگ هانی تیونینگ (23 مهر 1393 ساعت 12:13)

    عزیزانی که می گن پارس 1379 با پارس 1393 فرقی نکرده سخت در اشتباه هستند زیرا کیفیت پارس 1379 اصلا قابل مقایسه با پارس 1393 نیست یعنی پسرفت 180 درجه کامل پیشرفت تو سرشون بخوره مردم حاضرند دو بابر پول بدن کیفیت 15 سال قبل رو داشته باشند

  • علی رنجروور علی رنجروور (23 مهر 1393 ساعت 12:00)

    فقط میتونم بگم ماشین با قیمت دوبله سوبله نخرید تا درست شه از بس کیفیت ماشین های ایرانی بالاست باید یه مستند براشون بسازند مثل دنده پنج یا تخت گاز
    خخخخخخخخخخخ

  • میلادسلیمانی میلادسلیمانی (23 مهر 1393 ساعت 11:44)

    car.ir از تو بعید بود ها!!!!!
    اصلا اشاره نکردی پارس سنسور دنده عقب بهش اضافه شده تو این سال ها !!!!!!! اخرت اپشن شده به خدا
    تازه داشبورد جدید که دیگه نگووو!!!!!

    سلام گفتید آپشن سلام گفتید آپشن (20 اسفند 1400 ساعت 05:29)

    اخه کدوم اپشن من سوناتا 96 دارم که از نظر بدنه و کلان داخل کابین و موتور هیچ فرقئ با 4 نداره اما ای بی اس داره . ایربک داره . جی پی اس داره . حالا باقی امکانات مثل مدل 94 از اینه ها بگیر برو تا انتن کلا برقی .فقط نصبت به ماشبنهای روز یه صندلی برقی کم داره

  • کامیارکامارو کامیارکامارو (23 مهر 1393 ساعت 11:40)

    سوناتا 2015 شبیه یه خودروی با اصل و نسب شده. طراحیش عالیه

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (23 مهر 1393 ساعت 10:25)

    من دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!

  • ام جی کینگ ام جی کینگ (23 مهر 1393 ساعت 08:24)

    صنعت به اصطلاح" خودرو سازی" ایران با مجموعه کارخانجات فرقون سازی مزار شریف هم نباید مقایسه بشه!

  • میلادحسنی میلادحسنی (23 مهر 1393 ساعت 08:08)

    ایران خودرو خسته نباشی