1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تست و بررسی‏ لکسس ES250‎

تست و بررسی‏ لکسس ES250‎

19 آبان 1393
  • 4
  • 18737

لکسس ES250

لکسس ES250

 

قبل از هر چیز باید موقعیت ‏ES‏ را بین محصولات لکسوس مشخص کنیم. خودروی ‏ES250‎‏ از نظر قیمت بین سدان فول سایز ‏GS‏ و سدان کامپکت ‏IS‏ قرار دارد ولی از ‏نظر سایز و ابعاد مشابه ‏GS‏ و از نظر امکانات و تجهیزات مشابه ‏IS‏ می باشد.‏

به ‏ES‏ از دید یک کمری بنگرید که برای مشتریانی در نظر گرفته شده که خواهان ‏امکانات لوکس بیشتری هستند. با اینکه لکسوس از این توصیف زیاد خشنود نیست ‏ولی شاید دقیق ترین تعریفی که می توان برای این خودرو ذکر کرد تشبیه به کمری ‏لوکس تر باشد.‏

لکسس ES250

قوای حرکتی

برای اینکه قیمت این خودرو در سطح قابل قبولی باشد یک موتور نسبتا قدیمی 4 ‏سیلندر با حجم 2.5 لیتر برای آن در نظر گرفته شده است که 181 اسب بخار قدرت ‏و 235 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. ‏

لکسس ES250

مصرف سوخت و شتابگیری

این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو هست که ظاهرا به منظور کاهش مصرف سوخت ‏انتقال قدرت به چرخهای جلو منتقل شده است زیرا خودروهای دیفرانسیل عقب ‏معمولا اتلاف نیروی بیشتری دارند. در نتیجه مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 ‏کیلومتر برای آن اعلام شده که با توجه به فن آوری این موتور و سایز ‏ES‏ رقمی ‏کاملا قابل قبول به شمار می آید.‏

نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخها انتقال می یابد. ‏فقدان شیفترهای پشت فرمان در لکسوس ‏ES250‎‏ حاکی از آن است که راننده باید ‏امر رانندگی را به عهده خودرو سپرده و زیاد درگیر آن نشود یا به عبارتی خبری از ‏هیجان رانندگی در این خودرو نیست. تعویض دنده در این خودرو مقداری کند انجام ‏می شود که نسبت به گیربکسهای سریع رقبای گرانتر از خودش ویژگی خوبی ‏محسوب نمی شود.‏

با این حال در تستی که انجام شد این خودرو توانست در عرض 9.72 ثانیه به ‏سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ همچنین در تست عملی مصرف سوخت آن ‏‏8.7 لیتر در 100 کیلومتر بود که بهتر از حد انتظار است اما این رقم با افزایش ‏تعداد سرنشینان یا رانندگی سریع به راحتی افزایش می یابد. البته این موضوع را هم ‏باید مد نظر داشت که چناچه پیشتر ذکر شد اگر لکسوس موتوری کم مصرفتر و ‏مدرنتر برای این خودرو نصب می کرد مسلما قادر نبود با چنین قیمتی این خودرو را ‏عرضه کند.‏

این روزها به ندرت یک موتور تنفس طبیعی با حجم کم در خودرویی که از نظر ابعاد ‏در حد ‏ES‏ باشد یافت می شود. زیرا باعث لطمه خوردن به شتاب خودرو می شود. ‏هنگامی که در ترافیک شهری بخواهید با ‏ES‏ از خودرویی سبقت بگیرید چاره ای جز ‏فشردن پدال گاز تا انتها ندارید. این تجربه ناخوشایند به خصوص در بزرگراه ها بیشتر ‏محسوس است.‏

لکسس ES250

سواری و هندلینگ

یکی از نقاط قوت لکسوس ‏ES250‎‏ سواری آن است. این خودرو بر اساس پلتفرم ‏Lexus RX‏ (و تویوتا آوالون) شکل گرفته و از آنجایی که مجهز به رینگهای 17 ‏اینچی است سواری نسبتا راحتی ارائه می دهد. با راندن این خودرو در شهر و جاده ‏های خارج از شهر متوجه خواهید شد که توانایی شگفت انگیزی در جذب ناهمواری ‏ها دارد.‏

نیازی به ذکر نیست که لکسوس ‏Es250‎‏ خودرویی مناسب برای سریع عبور کردن از ‏پیچ ها نخواهد بود، البته هرگز راننده اش را تشویق به این کار نیز نمی کند.‏

لکسس ES250

فضای کابین، آپشنها و نفوذ صدا

بهتر است به جای اینکه از شتابگیری ضعیف لکسوس ‏Es250‎‏ ناراحت باشید، آرام و ‏ریلکس پشت فرمان آن نشسته و از جاداری و بی صدایی کابین آن لذت ببرید. برای ‏کم شدن صدا در این خودرو، لکسوس در حدی پیش رفته است که حتی از ‏لاستیکهای ‏Yokohama‏ با دسیبل و صدای کم (‏‎(Low Noise Tyres‎‏ استفاده ‏کرده است.‏

داخل کابین ‏ES250‎‏ حس لوکس بودن را القا می کند ولی در برخی نقاط از ‏پلاستیک ارزان استفاده شده است که در حد رنج قیمتی این خودرو نیست.‏ در بخش فضای کابین نه تنها قسمت جلوی آن جادار است (البته تونل گیربکس تا ‏حدی از فضا کاسته است) بلکه فضای کافی برای سرنشینان عقب نیز وجود دارد تا ‏حدی که افرادی با قد 1.9 متر فضای سر کافی خواهند داشت. از نظر فضای زانوها ‏نیز مشکلی وجود ندارد و بر اساس بررسی های انجام شده فضای زانوها در ردیف دوم ‏صندلی ها از مرسدس بنز ‏S‏ کلاس هم بیشتر است.‏

لکسس ES250

ایرادی که می توان به صندلی های عقب این خودرو گرفت این است که کامل جمع ‏نمی شود تا بتوان فضای حمل بار بیشتری ایجاد کرد. حجم صندوق بار 490 لیتر ‏است که حداقل با فولکس واگن پاسات برابری می کند.‏

طراحی داخلی لکسوس ‏ES‏ ترکیبی از ‏GS‏ و ‏IS‏ است. شیب داشبورد، غربالک فرمان ‏قطور و دوختگی های به کار رفته در قسمتهای مختلف کابین از ویژگیهای بارز انواع ‏مدلهای لکسوس هست.‏

سیستم تهویه مطبوع ‏Dual-Zone، سیستم کنترل فاصله هنگام پارک کردن، ‏بلوتوث، پورت ‏USB، سانروف، دوربین دید عقب و صفحه نمایش اطلاعات به همراه ‏سیستم مکان یاب ماهواره ای تنها بخشی از امکانات و تجهیزات استاندارد این خودرو ‏هستند.‏

لکسس ES250

جمع بندی

با اینکه سیستم انتقال قدرت لکسوس ‏ES250‎‏ از آخرین تکنولوژی روز بهره مند ‏نیست ولی در حدی است که راضی کننده باشد. این خودرو سواری بسیار راحتی ارائه ‏می دهد و به راحتی 5 فرد بالغ و وسایل آنها را در خود جای می دهد. لکسوس ‏ES250‎‏ با لیست بلند بالایی از امکانات استاندارد (شامل 10 ایربگ) و قیمتی ‏مناسب، مطمئنا مورد توجه خریدارانی مانند خانواده ها، افراد بازنشسته و شرکت هایی ‏که به دنبال خودروی لوکس ارزان قیمت برای جابجایی اشخاص مهم هستند قرار ‏خواهد گرفت.‏

لکسس ES250

لکسس ES250

منبع carmag.co.za



نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (21 آبان 1393 ساعت 18:23)

    خیلی شبیه آریونه.

  • ام اچ بی ام اچ بی (19 آبان 1393 ساعت 15:24)

    به نظر من تمام ماشین های لکسوس محشره

  • محمدماجد محمدماجد (19 آبان 1393 ساعت 15:24)

    عزیزان من اخه کشتی توی دریا که صدا نمیده بررسی نیاز نیست عالیه

  • حسین معمار حسین معمار (19 آبان 1393 ساعت 10:05)

    خیلی خوبه و خوش بحال کسی که این رو داره...