آخرین بررسی ایمنی خودروها در موسسه یورو NCAP روی چهار خودروی جدید بازار اروپا شامل ب ام و سری 2 اکتیو تورر، نیسان پولسار، سوزوکی سلریو، اشکودا فابیا و همچنین رنو مگان انجام گرفت. تسلا مدل اس هم که اخیراً در این آزمون شرکت کرده و ایمنی بالای آن با 5 ستاره تأیید شده بود
در میان این خودروها، ب ام و سری 2، نیسان پولسار و اشکودا فابیا، توانستند 5 ستاره ایمنی را به دست آورند. رنو مگان در ارزیابی مجدد، 4 ستاره دریافت کرد. سوزوکی هم تنها به سه ستاره بسنده نمود.
ب ام و سری 2 اکتیو تورر
اولین خودروی دیفرانسیل جلوی BMW توانست به خوبی محافظت از سرنشینان را در هنگام تصادف به اثبات برساند. میزان محافظت از سرنشینان بزرگسال 84 و کودکان 84 و امتیاز 60 برای عابرین پیاده و 70 برای سیستمهای ایمنی کمکی برای این خودرو ثبت گردیده است. محافظت از پاها زانوها برای سرنشینان جلو مطلوب اما برای پایین پای راننده ضعیف ارزیابی شده است.
نیسان پولسار
هاچ بک جمع و جور ژاپنی هم توانست ایمنی بالای خود را با دریافت 5 ستاره نشان دهد. امتیاز حفاظت از سرنشینان 84 درصد، کودکان 85 درصد و حفاظت از عابران پیاده 60 درصد و سایر سیستمهای ایمنی کمکی 70 درصد ثبت گردیده است. محافظت از پاها و رانهای سرنشینان جلو و به طور کلی به غیر از قفسه سینه برای سایر قسمتهای بدن، حفاظت کافی صورت میگیرد. صندلیها نیز در برابر تصادف از عقب و حرکت شلاقی از مقاومت مناسبی برخوردارند.
اشکودا فابیا
این ستاره سوپرمینی ساخت چک تحت نظر فولکس واگن توانسته 5 ستاره ایمنی دشت کند که برای آن قابل انتظار نبود. امتیاز محافظت از سرنشینان بزرگسال و بالغ 81 درصد و برای کودکان نیز 81 درصد میباشد. حفاظت از عابران پیاده نیز 69 درصد امتیاز دریافت کرده و سیستمهای اضافی کمکی ایمنی نیز همین میزان یعنی 69 درصد را به دست آوردهاند. در آزمون برخورد از پهلو، با تأثیر شدید در سمت مخالف اما با حفاظت مناسب سینه و شکم و حفاظت خوب سر و لگن همراه بود.
سوزوکی سلریو
این خودرو که در هندوستان ساخته میشود، دارای فقیرترین عملکرد در این آزمون بود. امتیاز کلی سه ستاره برای این خودرو گواه عملکرد متوسط آن در بخش ایمنی است. امتیازات حفاظت برای بزرگسالان، 61، برای کودکان 74، برای عابرین پیاده 68 و برای سیستمهای ایمنی کمکی 38 درصد اعلام شده است. سطح حفاظت از پاها تا سینه راننده در لب مرز قبولی قرار دارد. در برخورد جانبی به علت عدم وجود کیسه هوای پرده ای به صورت استاندارد (به صورت آپشن در دسترس است) نمیتوان ارزیابی دقیقی از میزان آسیب در سمت مقابل انجام داد.
رنو مگان هاچ بک
رنو مگان که در ارزیابی ماه ژوئیه 2014 تنها سه ستاره دریافت کرده بود، با یک ستاره فوقالعاده برگشته و اینک ایمنی بیشتری را به نمایش میگذارد. دلیل بازگشت این ستاره به این خودرو، استفاده از سیستم یادآوری بستن کمربند ایمنی است که جزو ملزومات یورو NCAP میباشد. این هاچ بک جمع و جور برای بزرگسالان 83 درصد و برای سرنشینان خردسال 78 درصد و برای عابران پیاده 60 درصد و بابت سیستمهای ایمنی کمکی 56 درصد از امتیازات را به دست آورده است.