1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

7 بهمن 1393
  • 5

امروزه با توجه به تنوع و گستردگی در کلاس‌بندی اتومبیل‌ها و محصولات تولید شده توسط کمپانی‌های خودروسازی در دنیا، یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین قسمت‌ها، کلاس اتومبیل‌های کوچک شهری یا همان اتومبیل‌های هاچ‌بک است. اتومبیل‌های هاچ‌بک به مدل‌های کوچکی گفته می‌شود که به ظاهر دارای صندوق نبوده و عقب آن‌ها کاملاً صاف است. این اتومبیل‌ها فضای بار اندکی دارند و در واقع با توجه به مصرف سوخت کم و ابعاد کوچکشان، گزینه‌ای ایده‌آل برای رفت و آمدهای درون شهری هستند. معمولاً شرکت‌های خودروسازی سعی می‌کنند که این مدل‌ها را به صورت اقتصادی و ارزان قیمت‌تر از دیگر مدل‌ها تولید کنند. همین عوامل هم سبب فروش زیاد و محبوبیت این مدل اتومبیل‌ها شده است. چند سالی است که مدل‌های زیادی از کمپانی‌های مختلف در همین کلاس پا به کشور گذاشته و بازار نسبتاً خوبی را برای خود تصاحب کرده‌اند. به طور مثال می‌توان به مزدا۲، تویوتا یاریس، هیوندای i20 و تازه واردهایی همچون میتسوبیشی میراژ، کیا پیکانتو و MG3 اشاره کرد.

در این گزارش قصد داریم به مقایسه و بررسی دو خودروی کیا پیکانتو و MG3 بپردازیم .

کیا پیکانتو

با توجه به اینکه کیا با ارائه خودروهایی مانند Cee'd و اسپورتیج گام‌های بلندی در بخش‌های دیگر برداشته است، اما در گروه خودروهای کوچک، مدل پیکانتو هنوز یکی از مدل‌های بسیار مهم این خودروساز است. کیا در طول ۷ سال بیش از یک میلیون پیکانتو تولید کرده است و معتقد است این مدل می‌تواند در آینده نیز موفق باشد. کیا مدل تازه‌ای از این خودرو را برای سال ۲۰۱۳ به شکل به روز شده عرضه کرده است. کیا پیکانتو یکی از خودروهای محبوب در اروپا است که سال گذشته توانست جایزه طراحی را نیز به دست آورد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

همانطور که قبلاً گفتیم، در این کلاس انتظار چندانی از طراحی لوکس و کابین با کیفیت نمی‌رود. اما کمپانی کیا حتی برای مدل‌های ارزان قیمت خود همچون پیکانتو نیز از موادی با جنس مرغوب استفاده کرده است. طراحی کلی داشبورد وتریم پیکانتو نسبتاً ساده بوده اما رگه‌هایی از اصالت طراحی کیا در آن به چشم می‌خورد. قسمت‌هایی از تریم و فرمان این خودرو از جنس آلومینیوم بوده که به جذابیت کابین افزوده است. صندلی‌ها و غربیلک فرمان از جنس چرم بوده که یکی از نکات مثبت کابین بشمار می‌رود. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، شیشه بالابر برقی، سانروف، سیستم اتوماتیک روشن و خاموش شدن چراغ‌ها و مه‌شکن، سنسور پارک خودرو و قفل مرکزی دارای ریموت کنترل و دزدگیر اشاره کرد. همچنین پیکانتو دارای دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو بوده و دارای یک سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 و همچنین ورودی USB و ipod و Bluetooth است.

طراحی خارجی

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

پیکانتو دارای ظاهری زیبا و شیک است. طراحی خارجی این خودرو تا حدود زیادی از روند کلی طراحی کمپانی کیا پیروی می‌کند. نمای جلوی این خودرو بسیار زیبا و دلنشین است. فرم کلی جلو پنجره و چراغ‌های برجسته، به خوبی نمایانگر اصالت طراحی در این خودرو است. سپر بلند و کشیده در قسمت جلوی خودرو، چهره‌ای زیبا در عین حال اسپرت را به وجود آورده است. قسمت عقب این خودرو از طراحی نسبتاً ساده‌تری برخوردار است. اما بازهم زیبایی خاص خود را دارد. سپر برجسته و بیرون آمده آن چهره‌ای دوست‌داشتنی از این خودرو ساخته است. چراغ‌های عقب پیکانتو دارای انحنا بوده که در شب هنگامی که روشن می‌شود وجه تمایزی برای شناخت آن از سایر رقبا محسوب می‌شود. پیکانتو به طور کلی در دو نوع سه‌درب و پنج‌درب تولید می‌شود، اما در ایران فقط مدل پنج‌درب آن عرضه می‌شود. از نکات جالب این خودرو رنگ بندی متفاوت آن است که شامل رنگ‌های زیبایی مانند قرمز، آبی، سبز و قهوه‌ای لیزری می‌شود.

سیستم پیشرانه

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

کیا پیکانتو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم ۱۲۴۸ سی‌سی، ۱۶ سوپاپ است. این موتور قادر است در ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیرویی معادل ۸۵ اسب‌بخار را تولید کند که در مقایسه با MG3، موتور ضعیف‌تری به حساب می‌آید. همچنین حداکثر گشتاور خروجی این موتور ۱۲۱ نیوتن‌متر است. سیستم انتقال قدرت در این خودرو توسط یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته تیپ‌ترونیک صورت می‌گیرد. مصرف سوخت این هاچ‌بک کره‌ای ۷/۵ لیتر به صورت ترکیبی است. سیستم فرمان‌پذیری به همراه قدرت کمکی الکترونیکی، حساس به سرعت از سایر امکانات آن محسوب می‌شود. البته فرمان این خودرو تلسکوپی با تنظیم دستی است. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار کشور حدود ۷۰ میلیون تومان است که در مقایسه با سایر رقبا از قیمت مناسب‌تری برخوردار است و با توجه به مدت زمانی که وارد بازار شده است، از مقبولیت نسبتاً خوبی برخوردار شده است.

MG3 - ام جی 3

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

کمپانی‌ام جی در سال ۲۰۰۸ میلادی مجدداً تولید MG3 را آغاز کرد. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۱ در چین و در سال ۲۰۱۳ در انگلستان معرفی شد. مدل جدید MG 3 از پلت‌فرم جدیدی با فاصله بین دو محور ۲٫۵۲ متر بهره می‌برد. این خودرو تنها یک نسخه پنج‌درب موتور جلو و دیفرانسیل جلو دارد. یک هاچ‌بک جذاب که خیلی سریع توانست محبوبیت بالایی نیز به دست بیاورد. اخیراً شرکت مدیا موتورز اقدام به عرضه این مدل جذاب و زیبا کرده است. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با توجه به امکانات و آپشن‌هایی که دارد و در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، در بازار کشور از رقبای خود پیشی گرفته و به موفقیت قابل قبولی دست یابد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

معمولاً خودروهای موجود در این کلاس از یک طراحی نسبتاً ساده در کابین پیروی می‌کنند. کیفیت مواد بکار رفته در این خودروها از سطح متوسط اما قابل قبولی برخوردار است. دلیل این امر قیمت ارزان این خودروهاست، اما با تمام این تفاسیر MG3 نیز از یک کابین نسبتاً زیبا و با کیفیتی برخوردار است. روکش چرمی صندلی‌ها به همراه غربیلک فرمان با دوخت قرمز زیبایی منحصربه‌فردی به این خودرو بخشیده است. داشبورد وتریم این خودرو بسیار ساده بوده اما در عین حال کار کردن با آن بسیار آسان و راحت می‌باشد و تمامی امکانات موجود بر روی آن در دسترس راننده است. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم ضد بخار شیشه‌ها، سنسور پارک عقب، بسته شدن اتوماتیک پنجره‌ها پس از پیاده شدن از خودرو، شیشه بالابر برقی و آینه‌های برقی با گرمکن، سانروف، سیستم مدیریت پیمایش، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو به همراه چراغ بدرقه اشاره کرد. همچنین این خودرو دارای شش کیسه هوای ایمنی (جلو، پرده‌ای و جانبی) بوده، سیستم صوتی استریو به همراه شش بلندگو HI-FI باووفر و دارای بلوتوث، با قابلیت پخش mp3 و ورودی USB,ipod و AUX است.

طراحی خارجی

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

ظاهر خارجی بدنه این خودروی کوچک بسیار زیبا و جذاب است. در نمای جلوی خودرو اصالت طراحی MG3 به خوبی حفظ شده و اوج آن در طراحی چراغ‌ها و جلو پنجره خلاصه می‌شود. سپر بلند و پوزه‌ای شکل آن ظاهری اسپرت و خشن به آن بخشیده است. نواری از LED که نقش Day Light را بازی می‌کند، در گوشه سپر و در طرفین آن خودنمایی می‌کنند. اما در نمای پشتی این خودرو اولین چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند، چراغ‌ها است که تا حدودی به ولوو V40 شباهت دارد، اما با این حال باز هم چهره‌ای زیبا و دلنشینی دارد. سپر بلند و همرنگ بدنه همانند سپر جلوی آن، بر اسپرت بودن این خودروی ‌هاچ‌بک افزوده است. از نکات جالب این خودرو، امکان انتخاب طرح‌های مختلف بر روی سقف آن است. همچنین می‌توان سقف خودرو را رنگی متفاوت از بدنه انتخاب کرد، خودروی تست شده توسط ما نیز دارای سقف مشکی رنگ بوده که در مقابل رنگ قرمز بدنه، تضاد چشم نوازی را ایجاد کرده است.

سیستم پیشرانه

 مقایسه MG3 و کیا پیکانتو

MG3 از یک موتور چهار سیلندر خطی VTI با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می‌گیرد. این موتور قادر است نیرویی معادل ۱۰۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر را تولید کند. این نیرو برای یک خودروی کوچک شهری قابل قبول بوده و موجب شده است نسبت به سایر رقبا برتری پیدا کند. گیربکس بکار رفته در این خودرو از نوع اتوماتیک AMT با قابلیت تعویض وضعیت دنده به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال است. مصرف سوخت این خودرو به صورت سیکل ترکیبی ۸/۵ لیتر است. فرمان الکترومکانیکی با بهره‌گیری از سیستم FV، ترمز ABS، EBD، CBC و BAS از جمله امکانات این خودرو است. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار آزاد کشور حدود ۸۵ میلیون تومان است که در مقایسه با خودروهای همکلاس و هم قیمت، از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردار است.



نظرات

  • رامتین م رامتین م (26 اردیبهشت 1395 ساعت 19:46)

    یکی از بد ترین مقایسه هاتون بود لازم بذکر که بگم mg 3 ابعاد بسیار بزرگتری داره صندوق عقب ام جی صد لیتر بیشتر سقف سرعت ان بیست کیلومتر بیشتر (180) و 6 عدد ایربگ داره که صفر تاصد ان 3 ثانیه بهتر است و تو دوزی و طراحی داخلی ان طبق تصاویر چرمی و ضد لغزش است و امکاناتی همچو کروز کنترل و کنترل پیمایش و سیستم هشدار باد لاستیک در پیکانتو خبری نیست و ام جی دارای گیربکس 5 دنده و پیکانتو 4 دنده است بهتر بود که بجای مقایسه پیکانتو با ام جی با ام وی ام بررسی می شد که حداقل یک برتری داشت و ام جی با هیوندای i 20 و... تا بسیار جذاب تر می شد

  • پوووریا پوووریا (12 بهمن 1393 ساعت 18:59)

    در مورد پیکانتو لازم دیدم اصلاح کنم که ٦ عدد ایربگ دارد و چراغ پارک تا منزل و دی لایت هم دارد. البته از وجود سیستم اکونومی در حین رانندگی نیز نباید غافل شد که باعث کاهش مصرف سوخت میگردد.

  • مکمل مکمل (12 بهمن 1393 ساعت 16:12)

    همون پیکانتو بهتره

  • محمدماجد محمدماجد (7 بهمن 1393 ساعت 09:55)

    این بدرد سبزی خریدن میخوره

  • آفرین آفرین (7 بهمن 1393 ساعت 07:05)

    هرسلیقه ای نوعی را می پسندد ولی بیشتر به خانمها میایند