1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. نگاهی به تازه‌ترین کانسپت عرضه شده تویوتا در CES

نگاهی به تازه‌ترین کانسپت عرضه شده تویوتا در CES

21 بهمن 1395
  • 0

تویوتا در نمایشگاه CES 2017 که در ماه ژانویه (دی ۹۵) در لاس‌وگاس برگزار شد، اعلام کرد که در حال ساختن یک خودروی کانسپت با استفاده از فناوری «گرمای جنبشی» (kinetic warmth) است. این فناوری به مالک خودرو امکان انتخاب بین حالت رانندگی خودکار یا دستی را می‌دهد.

تویوتا قصد دارد خودروی خودمختاری پدید بیاورد که کمی متفاوت از خودروهای بدون راننده ‌ای باشدکه تسلا و فیوچر فارادی در موردش تبلیغ می‌کنند. هدف خودروی کانسپت تویوتا این است که شما را به عنوان مشتری بالقوه خود بشناسد و از مسیرهای شما، برنامه‌ها و ترجیحات شما در هنگام رانندگی آشنا شود.

نگاهی به تازه‌ترین کانسپت عرضه شده تویوتا در نمایشگاه CES

این خودرو که Concept-i نام دارد، در بخش تحقیقات طراحی CALTY تویوتا در نیوپورت بیچ کالیفرنیا ساخته شده و هدف از تولیدش فراهم آوردن یک تجربه گرم، همه‌جانبه، و سرگرم کننده برای راننده و مسافران آن است.

در این کانسپت از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته و فناوری خودروی خودکار به‌منظور پیش‌بینی نیازهای مردم و بهبود ایمنی رانندگی استفاده شده و دیگر لازم به ذکر نیست که بسیاری از محرک‌های بصری و لمسی به منظور ساختن تجربه‌ای بهتر برای کاربر در داخل خودرو در اختیار او قرار داده شده است.

خودروی کانسپت تویوتا می‌خواهد به بهترین دوست شما بدل شود

باب کارتر، معاون ارشد شرکت تویوتا می‌گوید نباید بیشترین اهمیت را به دارا بودن فناوری های خودکار و یا متصل داد، بلکه به جای آن «تجربه افرادی که با آن وسایل نقلیه در تعامل هستند» اهمیت دارد.

تعاملی که کارتر از آن صحبت به میان می‌آورد، بر اساس مفهوم اینترفیس هوش مصنوعی Concept-i است که Yui نامیده می‌شود. این Yui به طور مداوم با مالک خودرو در تعامل خواهد بود تا اطلاعات بیشتری در مورد ترجیحات او در رانندگی کسب کند.

حسگرهای هوش مصنوعی این خودرو قادر به تشخیص انقباض و انبساط مردمک چشم راننده، نرخ تعریق و دانگ صدای شخص خواهند بود تا در هر زمان به حالت عاطفی او پی ببرند.

سپس سرعت را با آن انطباق می‌دهد و همچنین تغییر مسیر، پخش موسیقی یا کاهش درجه حرارت را برای آرامش بخیدن به راننده در نظر می‌گیرد. همچنین در یک سفر طولانی ر اننده را هوشیار و بیدار نگه می‌دارد، با راننده از راه گفت‌وگو وارد تعامل می‌شود و اگر راننده خواب‌آلود باشد، ابتکار عمل را به دست می‌گیرد.

Concept-i از داخل چگونه است

این‌طور که از ظاهر Concept-i بر می‌آید، این دقیقا آن نوع خودرویی نیست که معمولا می‌شناسید و انتظارش را دارید. فضای داخلی آن به جای سیاه و کروم از رنگ‌های سفید و طلایی تشکیل شده است.

هیچ صفحه نمایش بزرگی روی داشبورد، از آن نوعی که در اتومبیل‌های پر زرق و برقی مانند تسلا می‌بینید، داخلش وجود ندارد. در عوض، این خودرو اطلاعات حیاتی را با استفاده از تصاویر هولوگرافی، صداها، لرزش و نور در اختیار راننده می‌گذارد.

شرکت تویوتا هیچ برنامه تولیدی برای این خودرو اعلام نکرده، اما گفته است خودروی کانسپت در سال‌های آینده در جاده‌های ژاپن تست خواهد شد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات