1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-AMG GT سدان

هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-AMG GT سدان

18 اسفند 1395
  • 0
  • 4133

پس از انتشار چندین تیزر، مرسدس بنز سرانجام در نمایشگاه ژنو رسماً نمونهٔ کانسپت نسخهٔ سدان مدل AMG GT را رونمایی کرده و جزئیات آن‌را اعلام نمود. این خودرو بهترین تلاش مرسدس بنز در ترکیب یک سدان سنتی کاربردی با سبک منحنی یک کوپه است. این کانسپت پیش‌نمایش نسخهٔ تولیدی سدان عملکردی AMG GT بوده که به مدل‌های کوپه و کابریولت کنونی خواهد پیوست.

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 

AMG GT سدان کانسپت در طراحی به دنبال نسخهٔ کوپهٔ تولیدی حرکت کرده است اما طول آن جهت اضافه نمود دو درِ اضافه، افزایش پیدا کرده است. این کانسپت اغواگر با برخورداری از یک قوس طولانی که از شیشهٔ جلو آغاز شده و با گذر از سقف به قسمت عقب و پایانی خودرو می‌رسد، کمی تداعی‌کنندهٔ نسل اول CLS است و نشان می‌دهد که چگونه مرسدس بنز در سال 2004 پیشگام ساخت کوپه‌های چهاردر بود. مرسدس می‌گوید این ظاهر منحنی پیش‌نمایشی از طراحی نسخهٔ تولیدی AMG GT سدان است. البته این کانسپت ویترین تکنولوژی‌های مرسدس بنز هم محسوب می‌شود و چیزی بیشتر از تنها یک افزایش طول ساده و اضافه شدن دو در است.

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

اما علاوه بر فرم کلی بدنه، این کانسپت در طراحی جلو و عقب نیز از نسخهٔ کوپه الهام گرفته است ولی چراغ‌های جلوی آن بسیار باریک‌تر شده و در عقب هم از چراغ‌هایی با نمای سه‌بعدی استفاده شده است. علاوه بر این، دو دوربین در طرفین خودرو جایگزین آینه‌های جانبی سنتی شده‌اند که نمای ماشین را حتی آئرودینامیک‌تر نشان می‌دهد. همچنین دریچه‌های فعال نیز در جلوپنجره و ورودی‌های هوای درون سپر تعبیه شده‌اند که آئرودینامیک را بازهم بهبود می‌بخشند. در عقب نیز یک سر اگزوزی تکی در مرکز سپر تعبیه شده است که نمایی جذاب‌تر به عقب خودرو بخشیده است. اطراف این سر اگزوز را هم یک دیفیوزر بزرگ فراگرفته است.

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

در بخش قوای محرکه اما GT کانسپت سدان از همان پیشرانهٔ آشنای 4 لیتری V8 بای‌توربو متعلق به AMG GT کوپه استفاده می‌کند ولی در کنار این موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم در عقب خودرو نصب شده است. این سیستم هیبریدی مجموعاً 805 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قدرت 680 اسب بخاری پورشه پانامرا توربو S هیبریدی است و این کانسپت را به قلمرو 918 نزدیک می‌کند. این نیرو توسط یک مبدل گشتاور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. بدین ترتیب این سوپرسدان کوپه می‌تواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. همچنین برای رانندگی پاک‌تر، خودرو می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی نیز به حرکت درآید.

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

با توجه به اعلام مرسدس بنز، این کوپهٔ چهاردر موجب گسترش خانوادهٔ AMG GT شده و در آینده به تولید خواهد رسید. گفته می‌شود این خودرو با نام AMG GT4 تولید شده و به‌زودی با مدل 2018 به‌عنوان رقیب مستقیمی برای پورشه پانامرا راهی بازار خواهد شد. اگر نسخهٔ تولیدی GT4 هم به همین قوای محرکه مجهز باشد دقیقاً رودرروی پانامرا توربو S هیبریدی قرار می‌گیرد.

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

 هیبریدی 800 اسبی! کانسپت مرسدس-آام‌گ GT سدان

منبع:پدال




نظرات