1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معرفی رنج روور اسپرت با قابلیت رانندگی خودکار

معرفی رنج روور اسپرت با قابلیت رانندگی خودکار

10 تیر 1396
  • 0

مدل جدید رنج روور اسپرت با کیت جدید "Autonomous Urban Drive" قدم بعدی را در راه رانندگی خودکار طی می کند. جگوار لندروور آخرین دستاورد خود در زمینه اتومبیل های رانندگی خودکار را با معرفی رنجروور اسپرت به نمایش گذاشت که مجهز به تکنولوژی رانندگی خودکار در محیط شهری است.

معرفی رنج روور اسپرت با قابلیت رانندگی خودکار

نام این تکنولوژی Autonomous Urban Drive می باشد و شرکت مدعی است که جگوارلندروور را به "مرحله چهارم" اتومبیل های رانندگی خودکار در دهه آینده خواهد رساند. در مرحله چهارم، اتومبیل قابلیت طی مسیرهای خاص بدون دخالت راننده را دارد. این رنجروور اسپرت منحصربه فرد در یک محیط شهری دارای چراغ راهنما، دوراهی و میدان در مسیر اختصاصی MIRA (شرکت مهندسی اتومبیل بریتانیایی) در حال آزمایش شدن است.

مسافر مقصد را تعیین کرده و اتومبیل بهترین مسیر را با استفاده از سیستم navigation انتخاب می کند.

Urban Autonomous Driving تنها ویژگی مورد نظر جگوار لندروور نیست، بلکه هدف نهایی شرکت تولید اتومبیل هایی با امکان رانندگی خودکار در مسیرهای درون جاده و خارج جاده است.

این ویژگی در قالب یک طرح تحقیقاتی 20 میلیون پوندی به نام UK Autodrive می باشد که تکنولوژی و کسب و کارهای مرتبط با خودرو را برای آزمایش اتومبیل های رانندگی خودکار در کنار متخصصان محلی قرار می دهد. همچنین در این زمینه، جگوارلندروور با شرکت های فورد و تاتا در مورد تکنولوژی های ارتباط بین خودرویی همکاری می کند.

در ادامه آخرین آزمایش ها در شرکت MIRA، جگوارلندروور تا آخر سال برای آزمایش های عمومی در Milton Keynes و Coventry (شهرهای انگلستان) آماده می شود. این آزمون ها ابتدا در جاده های بسته انجام می شود، اما تا سال 2018 با جاده های باز و ترافیک واقعی انجام خواهد شد.

معرفی رنج روور اسپرت با قابلیت رانندگی خودکار

معرفی رنج روور اسپرت با قابلیت رانندگی خودکار



نظرات