1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بررسی نخستین وانت مرسدس بنز، X-class

بررسی نخستین وانت مرسدس بنز، X-class

2 مرداد 1396
  • 0

تصمیم گرفتیم به عنوان سرنشین در مرسدس بنز کلاس X بنشینیم و ببینیم این اولین پیک آپ مرسدس چگونه است.

 بررسی مرسدس بنز کلاس X

نظر اولیه

بعد از 15 دقیقه رانندگی با این اتومبیل، نمی توان در مورد آن نظر داد اما می توانیم بگوییم که نشانه های خوبی مشاهده کردیم. کیفیت ساخت و راحتی آن ما را تحت تاثیر قرار داد، همچنین می توان گفت که مرسدس با پیک آپ های موجود در بریتانیا متفاوت است. از نظر کیفیت کابین و طراحی، اولین پیک آپ مرسدس از تمام اتومبیل هایی که تاکنون دیده ایم بالاتر قرار می گیرد. انتظار داریم قیمت آن از حدود 28 هزار پوند (حدود 135 میلیون تومان) شروع شود که نسبت به رقبا بالاتر است. به همین دلیل باید بهتر از آن ها باشد. با اولین تجربه رانندگی خواهیم دید که این گونه است یا خیر.

مرسدس به بازار پیک آپ های سایز متوسط وارد شده است و با معرفی مرسدس کلاس X قصد دارد که این بخش را بهبود ببخشد. همچنین راحتی سواری مانند، کیفیت و تکنولوژی را به خریداران ارائه کند.

کلاس X جدید در ماه اکتبر برای آزمایش رانندگی به دست ما می رسد، در حالی که مشتریان در بریتانیا باید تا آخر سال برای آن صبر کنند. اما مرسدس امکان نشستن به عنوان سرنشین را برای ما فراهم آورده تا در جاده و مسیرهای چالش برانگیز خارج جاده اولین پیک آپ خود را آزمایش کند. مجهز به موتور 2.3 لیتری twin-turbo دیزل می باشد که در حال حاضر بالاترین مدل است (مدل 6 سیلندر دیزل به عنوان پرچم دار شرکت در سال 2018 معرفی خواهد شد) و مدل X-Class X250d عملکرد بی صدایی نسبت به اتومبیل های پر سرو صدای دیگر دارد. با این که مهندس مرسدس به عنوان راننده فشار زیادی به موتور وارد می کند، در حالت حرکت نیز شاهد سواری نرمی بودیم.

 بررسی مرسدس بنز کلاس X

کلاس X از پلتفرم مشابه نیسان ناوارا استفاده می کند و شاهد شاسی محکم به همراه سیستم تعلیق مستقل جلو و سیستم مولتی لینک (سیستم تعلیقی با ساختار متفاوت از سیستم های معمولی) در قسمت عقب هستیم. بنابراین فقط آرم روی اتومبیل تغییر نکرده است، بلکه کلاس X به منظور پایداری بیشتر، پهن تر شده است. همچنین ارتفاع آن 10 میلی متر کوتاه تر، فرمان تیزتر و سیستم تعلیق کاملاً بازنگری شده است.

از روی صندلی سرنشین، به نظر می رسد که تلاش ها بی نتیجه نبوده اند. کلاس X به عنوان یک پیک آپ، به طور فوق العاده ای نرم است. هنگام ورود به پیچ ها بدنه کمی می چرخد اما وزن خود را به آرامی کنترل می کند. پیچ های ناگهانی اتومبیل را تحت تاثیر قرار نمی دهد و در حالت دیفرانسیل عقب، بعضی مواقع چرخش تایرها نشان می دهد که کشش کافی وجود ندارد.

در حالت چهارچرخ متحرک با استفاده از دکمه روی داشبورد که یکی از موارد مشابه کابین کلاس X با نیسان ناوارا می باشد، به سمت مسیرهای از پیش آماده شده رفتیم. با اشاره به این که مسیر توسط متخصصان مرسدس آماده شده بود، کلاس X موانع را به لطف دنده های سنگین، سیستم کنترل شیب و دوربین 360 درجه (که دید خوبی از سنگ ها و صخره های به راننده می دهد) به خوبی پشت سر گذاشت.

در مسیر خاکی نیز کلاس X سواری با کیفتی به ما ارائه داد. سیستم تعلیق محکم اما انعطاف پذیر آن، از تکان های شدید که به طور معمول در پیک آپ های دیگر در مسیرهای ناهموار مشاهده می شود جلوگیری می کند. تکان ها در چاله های بزرگ قابل پیش بینی بود اما کلاس X عملکردی بهتر از رقبای خود به نمایش گذاشت.

 بررسی مرسدس بنز کلاس X

سواری نرم کلاس X با طراحی داخلی تکمیل می شود. برای یک وانت پیک آپ، کیفیت مواد به کار رفته، تکنولوژی و طراحی "سواری مانند" واقعاً بیش از حد انتظار است و می توان کابین کلاس X را در قالب یک اتومبیل SUV استفاده کرد. صفحه نمایش 8 اینچی بالای دریچه های تهویه قرار دارند و داشبورد آن با پلاستیک متالیک تزئین شده است. در پایین، کنترلر آشنای مرسدس COMMAND به شما امکان دسترسی به سیستم اطلاعات-سرگرمی و دیگر منوها را می دهد.

فضای داخلی نیز سخاوتمندانه است؛ هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب. عرض 70 میلی متر بیش تر از ناوارا، نه تنها کشش بیشتری ارائه می دهد، بلکه فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم می کند. قسمت عقب هم می تواند طول یک پالت استاندارد اروپا را در خود جای دهد و قابلیت حمل بار به وزن 1.1 تن را دارد. همچنین می تواند 3.5 تن وزن کششی را تحمل کند.

 بررسی مرسدس بنز کلاس X

مشخصات

مدل: مرسدس X-Class X250d Power
موتور: 2.3 لیتری 4 سیلندر twin-turbo دیزل
سیستم تعویض دنده: 7 سرعته اتوماتیک، سیستم چهارچرخ متحرک قابل انتخاب
قدرت/گشتاور: 188 اسب بخار/ 450 نیوتن متر
صفر تا 100/حداکثر سرعت: 11 ثانیه/200 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت/خروجی کربن دی اکسید: 5.8 لیتر در صد کیلومتر/ 185 گرم در هر کیلومتر
زمان فروش: نوامبر 2017

 بررسی مرسدس بنز کلاس X



نظرات