1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تصادف تسلای خودران با خودروی پارک شده آتش نشانی

تصادف تسلای خودران با خودروی پارک شده آتش نشانی

10 بهمن 1396
  • 0

صبح روز دوشنبه راننده تسلا مدل S به قسمت عقب یک خودرو آتش نشانی پارک شده برخورد کرد و طبق گزارش مقامات آتش نشانی کالیفرنیا، راننده اظهار کرده است که در هنگام بروز حادثه خودرو در حالت نیمه خودکار یا Autopilot قرار داشته است.

برخورد تسلا با خودرو آتش نشانی در حالت Autopilot

طبق گفته اتحادیه آتش نشانان، این حادثه در ساعت 8:30 دوشنبه در Culver City اتفاق افتاد.
این اتحادیه در یک پیام توییتری نوشت: "خوشبختانه این حادثه صدمات جانی در پی نداشت. لطفاً در هنگام رانندگی هوشیار باشید."

گشت بزرگراه کالیفرنیا و سازمان آتش نشانی Culver City به روزنامه News Jose Mercury San گفته اند که یک خودرو تسلا با یک کامیون آتش نشانی برخورد کرده است، اما نمی توان گفت که این خودرو در حالت Autopilot بوده است. به گزاش این روزنامه، کامیون آتش نشانی به منظور مسدود کردن مسیر در پی تصادف قبلی در سمت چپ خط اضطراری توقف کرده بود که خودرو تسلا به آن برخورد کرد.

صبح روز سه شنبه سخنگوی تسلا در مورد Autopilot این گونه اظهار نظر کرد:

"Autopilot فقط در صورت وجود یک راننده کاملاً هوشیار قابل استفاده است."
Autopilot یک قابلیت دستیار راننده پیشرفته است که شامل کروزکنترل انطباق پذیر و فرمان خودکار است که خودرو را در هنگام حرکت در خط نگه می دارد. هنوز مشخص نیست که خودرو پیش از تصادف سرعت را کاهش داده باشد.

Ken Powell فرمانده گروه آتش نشانی Culver City به Mercury News گفت که تسلا مدل S خسارت زیادی دیده است. خوشبختانه در زمان تصادف هیچ یک از پرسنل آتش نشانی در عقب خودرو حضور نداشتند. در این جا بخشی از خبر Mercury News را مشاهده می کنید:
Powell می گوید: "اگر یکی از آتش نشانان در قسمت عقب حضور داشت، به احتمال زیاد اتفاق ناگواری به وقوع می پیوست. واقعاً خوش شانس بودیم." بنا به گزارش روزنامه، راننده تسلا از رسیدگی پزشکی امتناع کرده است.

ویژگی های رانندگی خودکار تسلا از اواسط سال 2016 و پس از مرگ یک راننده بر اساس تصادف در فلوریدا در هنگام استفاده از Autopilot در صدر اخبار قرار دارد. ستاد ملی ایمنی حمل و نقل امریکا، راننده را به خاطر اطمینان بیش از حد به Autopilot سرزنش کرده است. همچنین این سازمان معتقد است که جاده ها برای استفاده از رانندگی خودکار مناسب نیستند و تسلا نباید امکان استفاده از این ویژگی را به رانندگان بدهد. شایان ذکر است که طبق خبرهای رسیده، این سازمان پرونده ای برای تحقیقات رسمی درباره حادثه تصادف باز کرده است. در آخر باید تاکید کنیم: اگر از ویژگی های دستیار راننده مانند این استفاده می کنید، لطفاً، لطفاً حواستان به جاده باشد.



نظرات