1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. عرضه آئودی e-tron 2018 با قابلیت فست شارژ

عرضه آئودی e-tron 2018 با قابلیت فست شارژ

3 اردیبهشت 1397
  • 0

فروش SUV تمام الکتریکی آئودی با باتری 95 kWh، قابلیت طی مسافت 400 کیلومتر و تکنولوژی شارژ جدید از اواخر امسال شروع می شود.

آئودی e-tron 2018 با قابلیت شارژ سریع

آئودی جزئیات جدیدی در مورد SUV تمام الکتریکی e-tron منتشر کرده است. این مدل رقیبی برای تسلا مدل X است و فروش آن از اواخر امسال شروع می شود.

در حالی که کانسپت e-tron دارای سیستم انتقال قدرت شامل 3 موتور الکتریکی بود، مدل نهایی دارای 2 موتور است که هر کدام یکی از محورها را تغذیه می کند. باتری 95 kWh نیز از 36 ماژول شبیه به جعبه کفش تشکیل شده است. باتری ها در کف خودرو قرار گرفته اند و به همین دلیل از پلتفرم C-BEV آئودی استفاده شده است.

مسافت طی شده تحت استانداردهای جدید WLTP (استاندارد مصرف سوخت جهانی) به دست آمده است. طبق اعلام آئودی، e-tron با یک بار شارژ می تواند مسافت 400 کیلومتر را طی کند، با این حال باید برای آزمایش عملکرد کمی صبر کنیم. بنا به گفته آئودی، سیستم مدیریت گرمایش e-tron امکان شارژ دوباره خودرو با خروجی 150 kW در ایستگاه های شارژ را دارد. به این معنی که در ایستگاه هایی با این ظرفیت شارژ – مانند ایستگاه های IONITY که در حال گسترش توسط سازندگان اروپایی هستند – e-tron می تواند ظرف نیم ساعت تا 80 درصد شارژ شود. همچنین خدمات Charging Service امکان دسترسی به حدود 80 ایستگاه شارژ در اروپا را برای خریداران فراهم می کند. مشتریان به جای حمل چندین کارت برای تامین کنندگان مختلف، فقط کافی است که کارت e-tron را به همراه داشته باشند. از اواسط سال 2019 به بعد هم تمام مدل های e-tron که در خط تولید بلژیک ساخته می شوند نیازی به کارت نخواهند داشت، چرا که از سیستمی به نام Plug & Charge استفاده می کنند. این سیستم به طور اتوماتیک امکان شارژ خودرو در ایستگاه ها را فراهم می کند.

یک شارژر 11 kW خانگی نیز به عنوان استاندارد موجود است که خودرو را در مدت 8.5 ساعت شارژ می کند. سیستم 22 kW این زمان را به 4.5 ساعت کاهش می دهد. همچنین سیستم شارژ هوشمند، روند شارژ را به ساعات خارج از پیک مصرف موکول می کند.

e-tron به عنوان رقیب جگوار I-Pace در نمایشگاه خودرو ژنو (ماه قبل) به نمایش در آمد و 250 نمونه اولیه از آن در خیابان ها در حال حرکت هستند. این حرکت به منظور رقابت با خودرو بریتانیایی انجام شد که مدل نهایی خود را به نمایشگاه آورده بود.

آئودی e-tron 2018 با قابلیت شارژ سریع

e-tron اولین خودرو آئودی برای حضور در بخش SUV پرمیوم است. 8 مدل دیگر نیز تا پایان این دهه به بازار عرضه خواهند شد. تولید این مدل در نیمه دوم امسال آغاز می شود و عکس های اختصاصی موجود، ظاهر احتمالی این خودرو را نشان می دهند.

با این که چین و امریکا به عنوان بازارهای اصلی این مدل به حساب می آیند، کاملاً واضح است که تسلا مدل X و جگوار I-Pace اصلی ترین رقبای آئودی هستند. همان طور که در تصاویر می بینید، مدل نهایی e-tron کمی با طراحی کانسپت سال 2015 متفاوت است. Marc Lichte طراح این خودرو قصد داشته که تمایز بین مدل های آئودی مشخص باشد. به همین دلیل طراحی قسمت جلو e-tron نسبت به Q5 و Q7 متفاوت است. همچنین جلوپنجره و چراغ های جلو شکل جدیدی پیدا کرده اند.

آئودی e-tron 2018 با قابلیت شارژ سریع

خط کناری این خودرو باعث می شود که ظاهر کشیده تری داشته باشد. علاوه بر این، قسمت کوپه مانند عقب ظاهر زیباتری نسبت به دیگر SUV های آئودی به نمایش می گذارد. تمرکز زیادی بر روی آیرودینامیک بوده (برای شکست I-Pace) و ضریب کشش 0.25Cd، باعث افزایش مسافت طی شده می شود. علاوه بر این ها، آینه های بغل بسیار باریک به همراه دوربین ارائه می شوند. هنوز جزئیات کابین این خودرو مشخص نیست، اما انتظار می رود که از تکنولوژی آخرین مدل A8 استفاده شود. سیستم Virtual Cockpit جزئیات مسافت، مصرف باتری و زمان شارژ را در یک صفحه نمایش دوگانه نشان می دهد که به احتمال زیاد در مدل A8 نیز موجود خواهد بود. انتظار داریم که سطح 3 تکنولوژی خودران را – حداقل به عنوان آپشن - مشاهده کنیم. با وجود سقف کوپه مانند، e-tron دارای 5 صندلی خواهد بود و فضای بار آن نیز مشابه Q5 است.

این SUV بر پایه پلتفرم MLB ساخته می شود که در مدل Q5 و Q7 مشاهده می شود. خروجی این مدل مشخص نیست، اما مدل کانسپت دارای قدرت 500 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتن متر بود که صفر تا 100 کیلومتر را در عرض 4.5 ثانیه طی می کند.

احتمال دارد که آئودی از استراتژی تسلا پیروی کند و چند نسخه با قدرت های مختلف برای این مدل در نظر بگیرد که باعث ایجاد تنوع در قیمت برای مدل های قوی تر می شود. با این حال با توجه به محدودیت فضا، به نظر می رسد که 95 kWh حداکثر قدرت این مدل است. بنابراین دیگر مدل های e-tron که از پلتفرم C-BEV استفاده می کنند با باتری های کوچکتر و قیمت کمتر عرضه خواهند شد.

آئودی e-tron 2018 با قابلیت شارژ سریع

آئودی e-tron 2018 با قابلیت شارژ سریع



نظرات