1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

12 شهریور 1393
  • 11

امسال چهل سال از زمانی می‌گذرد که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نیکسون قانونی را امضا کرد که به موجب آن حداکثر سرعت خودروها در جاده‌های ایالات‌متحده به ۵۵ مایل بر ساعت (۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شد. این کار با هدف کمک به مقابله با بحران نفتی آن سال‌ها انجام شد؛ ولی در همین حال، باعث جلوگیری از لذت‌بردن رانندگان در مسافرت‌های بین‌شهری شد تا جایی که برخی از خواننده‌ها در اعتراض به این قانون آهنگ تنظیم کردند. البته در حال حاضر، دو دهه از لغو این قانون نیز می‌گذرد و دوسوم ایالت‌های آمریکا سقف محدودیت سرعت خود را مرحله‌به‌مرحله به سرعت‌هایی مانند ۷۰ مایل بر ساعت (۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت) و بیشتر از آن رسانده‌اند. در ادامه مقایسه بین سرعت خودروها در ایالت‌های مختلف آمریکا انجام شده است.

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

یک گزاره معروف در بین آمریکایی‌ها هست که می‌گوید: «هر چیزی در تگزاس بزرگ‌تر است». و این موضوع در مورد محدودیت‌های سرعت نیز صدق می‌کند. تگزاس نه‌تنها دارای بیشترین سقف محدودیت سرعت در بزرگراه‌های امریکاست، بلکه دارای بیشترین متوسط حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های بین ایالتی، بین‌شهری و دیگر راه‌های دسترسی نیز هست. آمار انجمن ایمنی بزرگراه‌ها چنین چیزی را نشان می‌دهد. محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت) بالاترین حدّی است که در امریکا اعمال می‌شود و در تگزاس قرار دارد.

به‌علاوه، متوسط حداکثر سرعت مجاز در تگزاس ۷۸/۳ مایل (۱۲۶ کیلومتر) بر ساعت است. این متوسط تقریباً ۲ مایل بر ساعت بیشتر از ایالت آیداهو است که در رده دومین ایالت امریکا با بیشترین سرعت مجاز قرار دارد. آیداهو حداکثر سرعت مجازی برابر ۸۰ مایل بر ساعت (۱۲۸/۷ کیلومتر بر ساعت) و متوسط سرعت مجازی برابر با ۷۶/۷ مایل یا ۱۲۳/۴ کیلومتر بر ساعت دارد.

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

در طرف دیگر طیف حداکثر سرعت مجاز در بین ایالت‌های امریکا، آلاسکا و منطقه کلمبیا قرار دارند که مطابق اطلاعات GHSA دارای متوسط حداکثر سرعتی برابر ۵۵ مایل یا ۸۸/۵ کیلومتر بر ساعت هستند.

بزرگراه ایالتی شماره ۱۳۰ تگزاس که به طول ۹۱ مایل (۱۴۶/۴ کیلومتر) بین سن آنتونیو و اوستین کشیده، اولین با محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت در امریکاست که از سال ۲۰۱۲ دارای این عنوان شده است. اواخر جولای امسال، ایالت آیداهو نیز محدودیت سرعت را در برخی از جاده‌های بین ایالتی خود بالا برد و به ۸۰ مایل بر ساعت رساند.

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

طرفداران ایمنی جاده‌ها نظر مثبتی نسبت به افزایش محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها ندارند. در همان زمان که تگزاس از سرعت مجاز ۸۵ مایل بر ساعت خود رونمایی کرد، راس رادر، سخنگوی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا در یک سخنرانی بیان داشت که:

تحقیقات به روشنی نشان می‌دهد که وقتی سقف سرعت مجاز بالا می‌رود، مرگ بر اثر تصادف نیز افزایش می‌یابد.

این در حالی است که محدودیت سرعت ۵۵ مایلی در گذشته به منظور ایمنی راه‌ها اعمال نشده بود و در واقع، تلاشی بود که برای مصرف کمتر سوخت با توجه به بحران نفتی سال ۱۹۷۳ انجام گرفت. در حال حاضر، چهار ایالت امریکا شامل آیداهو، تگزاس، یوتا و وایومینگ دارای حداکثر سرعت مجازی، حداقل برابر ۸۰ مایل بر ساعت هستند. بیش از ۱۲ ایلات دارای حداکثر محدودیت سرعتی برابر با ۷۵ مایل بر ساعت و ۲۲ ایالت نیز حداکثر سرعت مجازی برابر با ۷۰ مایل بر ساعت دارند. همچنین مطابق اطلاعات GHSA پنج ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و تنسی دارای متوسط حداکثر سرعت مجاز ۷۰ مایل بر ساعت در جاده‌های بین ایالتی و مسیرهای دسترسی محدود دیگر خود هستند.

در همین حال، ایالت‌هایی مانند دلاویر، هاوایی، نیویورک، رود آیلند و ورمونت نیز وجود دارند که حداکثر سرعت مجاز آن‌ها بیشتر از ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۴/۶ کیلومتر بر ساعت) نیست و متوسط این محدودیت نیز اندکی بالاتر از ۵۰ مایل بر ساعت قرار دارد.

آهسته‌ترین و سریعترین جاده‌های آمریکا

منبع پدال


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 18:15)

    آقا اگه سقف سرعتشون 137 کیلومتر بر ساعته پس چه لزومی داره ماشینا رو با این سرعت سرسام آور بسازن؟

    علی اف ای علی اف ای (4 آبان 1393 ساعت 20:39)

    این که دلیل نمیشه.سقف سرعت ما هم 110تاس.اما چرا ایران خودرو ماشینی با سرعت 180تا میزنه؟

  • آفرین آفرین (3 مهر 1393 ساعت 11:05)

    اگر قانون گذار و مجری و مامور قانون با هم مراعات کنند درست میشود نه فقط یکی از طرفین رعایت کند درست نمی شود

  • احسان ام بی احسان ام بی (14 شهریور 1393 ساعت 15:56)

    برای ما خیلی چون تو ایران می گن 110 کیلومتر بر ساعت 80 تا بری جریمت می کنن.136 کیلومتر بر ساعت!!! خیلی عالیه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (12 شهریور 1393 ساعت 22:17)

    «هــر چــیــزی در تــگـــــزاس بــزرگ‌تـــــر است»... واقعا جمله ی با معنی هستش. {{{{محدودیت سرعت ۸۵ مایل بر ساعت (۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت) در تگزاز}}}}}

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (12 شهریور 1393 ساعت 21:47)

    جاده های تگزاس یه چلنجر هلکت می طلبه فقط :)

  • دیستور دیستور (12 شهریور 1393 ساعت 15:05)

    واقعا جالبه فاصله هارو ببینید (فاصله مجاز)
    تو ایرانم هست یارو میاد میچسبونه به جلویی (بعضا پاشون از رو کلاچ در میره بووووووووووووووم *&^%$#@!×

  • هایپر هایپر (12 شهریور 1393 ساعت 13:49)

    به عکس شماره 2 نگاه کنین چقدر منظم تو لاین خودشون حرکت میکنن آدم لذت میبره / میبینید که اینا هم ماشین خوب و هم جاده ی خوب دارن ولی بازم برا اینکه تعداد تصادف و کشته هاشون کم بشه محدودیت سرعت گذاشتن این آمریکایی ها اگه پیشرفت کردن برا همین قانون مداری و نظمشونه حالا ما اینجا به هیچ کدومشون پایبند نیستیم ( البته اون بعضی ها رو میگم )

    آزرا آزرا (15 شهریور 1393 ساعت 15:09)

    وااااقعا..خیلی با فرهنگن

    آریوبر آریوبر (21 شهریور 1393 ساعت 14:10)

    دوسته من این واقعا جالبه که شما چرا اینقدر از اینجا بد میگینو از اونجا خوب تو هر کشوری تو دنیا راننده هایی هستن که حتی لیاقت ا..غ سوار شدنم ندارن چه برسه به ماشین ما هم تا وقتی خودمون به خودمون اونجور که باید و شاید احترام نزاریم وضعیتمون همین میمونه در ضمن تو ایران هم وضعیت جاده همینجوریه یه جورایی و اینکه در آخر منو شما راننده های این مملکت هستیم وقتی ما به خودمون بگیم بی فرهنگ دیگه از دیگران چه انتظاری داریم !!!

    هایپر هایپر (23 شهریور 1393 ساعت 23:53)

    حرف شما درسته تو این نظرم روی انتقادم با اونایی هست که رعایت نمیکنن و برای این که شاید خودمم یه وقتایی قانون ر و رعایت نکردم جمع بکار بردم که به خودم هم انتقادی کرده باشم و درسته که بقیه ی کشورا هم مشکلاتی دارن ولی برای این که پیشرفت کنیم باید از خوبی هاشون الگو بگیریم