1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. معرفی بین‌المللی خودروهای تاریخی ایران

معرفی بین‌المللی خودروهای تاریخی ایران

2 شهریور 1394
  • 0

موزه خودروهای تاریخی ایران در سایت موزه مجازی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی ثبت شد.

فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) با توجه به نام‌گذاری دهه حاضر با عنوان «تلاش برای ایمنی راه‌ها» توسط دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور کاهش حوادث جاده‌ای، برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی و ضمن تشویق کانون‌ها و فدراسیون‌های اتومبیلرانی سراسر دنیا، حمایت‌های مالی و معنوی از اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن به مرحله اجرا در آورده است.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان با «دهه جهانی تلاش برای ایمنی راه‌ها» در اجلاس منطقه‌ای و بین‌المللی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) حضور داشت و ویژه برنامه‌های جامعی را برای تحقق اهدف این دهه تدارک دیده است.

حسینعلی قلی‌زاده، مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با تاکید بر گسترش روابط کانون با FIA و کلوپ‌های اتومبیلرانی فعال جهان گفت: در اجلاس اخیر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی که در تونس برگزار شد، نماینده کانون از سوی شورای جهانی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، به عنوان عضو کمیسیون سیاستگذاری موبلیتی FIA انتخاب شد. این امر برای ما موفقیت بزرگی است تا در کنار کشورهایی چون نیوزیلند، شیلی، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و کانادا در امر سیاستگذاری موبیلیتی و گردشگری FIA ایفای نقش کنیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌ها و استانداردهای فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، ضمن عقد تفاهم نامه‌های مهم و هماهنگی با ارگان‌های مرتبط کشوری، آموزش‌های کاربردی و راهبردی از قبیل آموزش‌ها و آزمون‌های مهارتی رانندگان خودروهای سنگین، تحت نظارت این سازمان بین‌المللی طراحی شده است.

عضو کمیسیون بین‌المللی تاریخی FIA، همچنین با اشاره به گسترش ارتباطات بین‌المللی اظهار کرد: معرفی اقدامات کشورمان در شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی در کمیسیون بین‌المللی تاریخی FIA و همچنین ثبت موزه خودروهای تاریخی ایران در سایت موزه مجازی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی، از دیگر اقدامات امور بین‌الملل کانون در عرصه مجامع بین‌المللی بوده است.

قلی‌زاده در ادامه با اشاره به تنظیم روابط کانون با اتحادیه‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای مرتبط با FIA، گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی با حضور دست‌اندرکاران ارشد و منطقه‌ای فیا در تهران در دستور کار قرار دارد. به طور حتم در این نشست، از ظرفیت‌ها و برنامه‌های ارگان‌ها و دانش علمی و تخصصی کارشناسان برجسته بهره‌گیری خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون سیاست‌گذاری موبیلیتی FIA، به تلاش‌هایی که برای ایفای نقش شایسته در این کمیسیون انجام شده است، اشاره کرد و همکاری با کانون‌ها و ارگان‌های مرتبط با آن، در کشورهای منطقه به منظور توسعه روابط گردشگری را از جمله برنامه‌های مهم کانون دانست و در ادامه با تاکید بر ضرورت برقراری ارتباطات دوسویه بین‌المللی در سایه تغییرات پر شتاب جهان و رواج فناوری‌های برتر در عرصه‌های مختلف جهانگردی و اتومبیلرانی، گفت: بر همین مبنا روابط بین‌الملل کانون در تلاش است تا با تبادل دستاوردهای گردشگری و اتومبیلرانی با کانون‌های موفق اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی، سطح سازمانی خود را ارتقاء داده و دستاوردهای حاصل از فعالیت‌هایش را در مجامع بین‌المللی FIA و اتحادیه بین‌المللی گردشگری (AIT) ارایه کند.

قلی‌زاده بسترسازی و برنامه‌ریزی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی آموزشی کانون با جلب حمایت‌های فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی تخصصی مهارتی مورد نیاز بخش اتومبیلرانی کشور، به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و اجرایی FIA برای ترویج فرهنگ اتومبیلرانی و تردد ایمن را از اولویت‌های امور بین‌الملل کانون نیز بر شمرد.

منبع ایسنا


نظرات