1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. 7 نکته که باید درباره طرح ترافیک جدید در تهران بدانید

7 نکته که باید درباره طرح ترافیک جدید در تهران بدانید

10 بهمن 1396
  • 0

نکاتی که باید درباره طرح ترافیک جدید در تهران بدانید به شرح زیر است:

تهران حدود 100هزار راننده تاکسی دارد که با ظهور تاکسی‌های آنلاین درآمدشان کاهش یافته بود. حالا با طرح جدید شهرداری تاکسی‌های آنلاین به طور کلی محدوده طرح ترافیک را از دست خواهند داد و این فضا در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گیرد.
در طرح جدید قرار است در مجموع روزانه 103 هزار خودرو مجوز وزود به طرح ترافیک را داشته باشند. در حال حاضر به طور توسط 123 هزار خودرو در محدود طرح رفت و آمد می‌کنند. بنابراین کنترل نظم برای راهنمایی و رانندگی راحت‌تر خواهد بود.

اگر هر خودرو روزانه 20 هزار تومان برای ورود به محدوده طرح ترافیک بپردازد روزانه دو میلیارد و 600 میلیون تومان عاید شهرداری می‌شود. این مبلغ ماهانه 45 میلیارد و 320 میلیون تومان خواهد بود.

روزانه به طور متوسط 3 میلیون و 800 هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند. این در حالی است که در سال‌های اخیر توسعه خطوط مترو و واگن‌ها کم بوده . حالا با طرح جدید حجم مسافر در مترو افزوده می‌شود و کمبود واگن در ساعات پر تردد بیشتر از گذشته خواهد بود.

یکی از تبعات مستقیم این طرح روی آوردن مردم به استفاده از موتور سیکلت است. موتور سیکلت‌ها علاوه بر خطر جدی برای شهروندان آلودگی هوا را هم تشدید می‌کنند.

افزایش هزینه ورود به طرح ترافیک مشکلات این مردم این مناطق را بیشتر می‎کند و آنها مجبور به کوچ اجباری خواهند شد. این یعنی تغییر بافت فرهنگی مناطق مرکزی تهران

طرح جدید ترافیک تبدیل به دغدغه طبقات پایین جامعه شده وگرنه پرداخت هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک برای طبقه مرفه خیلی موضوع جدی نیست.



نظرات