1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست...

6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست...

7 خرداد 1397
  • 4

نواسانات ارز، بالا رفتن تعرفه‌ی واردات خودرو، محدودیت حجم موتور و قیمت خودرو های وارداتی، دلالی شدن بازار خودرو و .... در چند سال اخیر، مثل آفتی بر جان بازار خودروی کشور افتاده اند و اکنون خرید خودرو در کشور شرایطی بسیار متفاوت را نسبت به دهه ی گدشته تجربه می کند. این اتفاقات دست به دست هم داده اند که خرید خودرو های لوکس روز دنیا حتی با وجود بودجه کافی برای خرید آن ها نیز نشدنی شود چراکه امکان ورود آن ها به کشور با توجه به محدودیت ها ها وجود ندارد...

 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست:ا

اما در اینجا قصد داریم تا به چند خودرویی اشاره کنیم که می توانند از قیف محدودیت 40 هزار دلاری و حجم موتور گمرک کشور عبور کنند و پایشان به خیابان ها باز شود؛ در حالی که خودرو های منطقی و پرطرفدار نیز به حساب می آیند و در صورت حضورشان در بازار کشور نیز می توانند به موفقیت خوبی دست یابند:



1) مزدا3 نسل جدید


 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست

مزدا 323 ، مزدا3 و مزدا3 جدید هر3 خودرو های موفق بازار به شمار می آیند. سواری و قابلیت های حرکتی مناسب در کنار امکانات و دوام خوب محصولات مزدا پیشینه ی خوبی از این خودروساز در ذهن خریداران مزدا گذاشته است و ورود آخرین نسل مزدا3 بی شک ادامه دهنده ی این راه است... یک مزدا3 2.5 لیتری با امکانات نسبتا کامل حدود 25 هزار دلار قیمت خواهد داشت. پیشرانهی 2.5 لیتری مزدا 184 اسب بخار قدرت تولید می کند و مزدا3 برای رسید به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون حدود 7 ثانیه زمان نیاز دارد.



2) آئودی A1


 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست

A1 کوچک ترین خودروی آئودیست که در کلاس خودروی سوپر مینی شهری ساخته شده است. هرچند مشتریان ایرانی تمایل زیادی به پرداخت مبلغی معادل یک خودرو سایز متوسط کره ای برای یک خودرو A-Segment، حتی اگر آلمانی باشد، ندارند ولی باز هم A1 خودروی دوست داشتنیست و در صورت حضورش در بازار کشور مشتریان خاص پسند را به دنبال خود می کشاند. A1 با موتور 1.4 لیتری توربو حدود 30 هزار دلار قیمت دارد.



3) مزدا میاتا


 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست

میاتا رودستری فوق العاده است ! موتور 2 لیتر میاتا 155 اسب بخار تولید می کند که باعث هیجان شما نمی شود؛ ولی تا زمانی که متوجه شوید وزن این خودرو کمتر از 1100 کیلوگرم است ( وزنی نزدیک به پژو 206 ) این ترکیب در کنار نقسیم وزن مناسب و تعلیق مثال زدنی خودرویی با توانایی های بی رقیب در کلاس خود ارائه می دهد. میاتا در حدود 6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. نیرو توسط یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک/دستی به چرخ های عقب میاتا منتقل می شود. میاتا با امکانات معقول حدود 35 هزار دلار قیمت دارد.



4)مرسدس بنز CLA250


 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست

سی ال ای 45 با قیمت فضایی 700 800 میلیون تومان هم اکنون نیز در بازار یافت می شود. این در حالیست که CLA ارزان ترین مدل مرسدس بنز است ! اما Cla250 حدود 32 هزار دلار قیمت دارد . این یعنی با احتساب تعرفه گمرکی و دیگر هزینه ها حدود 350 میلیون تومان. رقمی که هم اکنون نمیتوان در قبال یک مرسدس بنز روز صفر کیلومتر پرداخت کرد...



5) آلفارومئو جولیا


 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست

شاید با بودجه کمتر از 40 هزار دلار بتوان تنها به نسخه تقریبا پایه ای آلفا جولیا فکر کرد؛ اما باید بدانید که همان نسخه هم با یک موتور 2 لیتری توربو شارژ نزدیک به 280 اسب بخار تولید می کند که شتاب این خودرو را به زیر 5 ثانیه رسانده است. علاوه بر قابلیت های حرکتی بسیار خوب جولیا، موفقیت مدل های جولیتا و میتو در کشور نیز می تواند پیش زمینه ی خوبی برای فروش خوب این خودرو، در صورت وارد شدن به کشور باشد.



6) جگوار XE


 6 خودرویی که جایشان در بازار ایران خالیست

این خودروی انگلیسی را باید رقیب سری 3 بی ام و و مرسدس بنز سی کلاس دانست. با بودجه ی کمتر از 40 هزار دلار می توان یک XE پریمیوم 2 لیتری خریداری کرد که البته 4 چرخ متحرک هم هست ! این جگوار توربو شارژ 247 اسب بخار قدرت دارد که شتاب 0 تا 100 آن را به 6.5 ثانیه رسانده است.



منبع Car.ir


نظرات

  • نیما نیما (8 خرداد 1397 ساعت 17:21)

    اختلاس واحتکار تنها در خودرو سازی نیست مثل سرتان تمام دستگاههای دولتی را فرا گرفته شرکتها با پول مردم به کام خودشان تفریحات باز میکنند وانتظار دارند مردم هم سرمایشونو بدند دست یک مشت -----

  • فضول فضول (7 خرداد 1397 ساعت 19:56)

    کی حاضره 300 میلیون به یک آئودی بده که در حد واندازه 206 هست؟

  • حمید حمید (7 خرداد 1397 ساعت 12:01)

    خدا کند هر چه زودتر از شر این دو خودروساز احتکار کننده راحت شویم
    لعنت بر مسئولان ***
    کم فروشی ، گران فروشی و احتکار گناه بزرگی است
    کو گوش شنوا
    زشتی گناه از بین رفته

  • پرهام پرهام (7 خرداد 1397 ساعت 10:53)

    شما ناراحت نباش اینقدر پول مفت تو این کشور هست که این ماشینا هم بیان؟؟؟