امکان وجود تبانی در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو صفر می باشد

9 مرداد 13977:48
5 دقیقه


امکان وجود تبانی در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو صفر می باشد

مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو اظهار کرد: امکان اعمال نفوذ و تبانی به نفع افراد خاص در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد.

جعفر توحیدی در نشست خبری در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه این باور وجود دارد که طرح‌های فروش اینترنتی خودروهای پرتقاضا صوری بوده و تنها افراد وابسته و مرتبط با خودروسازان مربوطه موفق به خرید خودرو می‌شوند، تاکید کرد: فروش اینترنتی خودروهای پرتقاضا از طریق شرکت مگا که شرکت مستقل است و خدمات فروش اینترنتی ارایه می‌دهد و سایت در اختیار آن که پورتال جامع خودروی کشور است، صورت می‌گیرد؛ خودروساز شرایط طرح فروش اینترنتی خود را به ما اعلام می‌کند و ما از طریق سایت خود به اجرای آن اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امکان اعمال نفوذ خودروساز در سایت فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این کار امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه ما و خودروساز مربوطه با هم تبانی کنیم که این موضوع نیز به دلیل نظارت‌های سازمان‌های نظارتی نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

 امکان وجود تبانی در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو صفر می باشد

مدیرعامل شرکت مگا ادامه داد: سایت فروش اینترنتی خودرو در اختیار خودروساز نیست که هر کاری دلش خواست بتواند انجام دهد. در این موارد دو تیم مجزا مشغول به کار هستند و امکان تبانی و اعمال نفوذ خودروساز وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه چه ارگانی بر کار شما به عنوان مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو نظارت می‌کند تا تخلفی رخ ندهد، اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات بر کار ما نظارت می‌کنند. به عنوان مثال در پیش فروش خودروی ۲۰۰۸، چهار نفر کارشناس وزارت اطلاعات در شرکت ما مستقر شده و پس از بررسی‌ها، صحت کار را تایید کردند.

توحیدی در پاسخ به اینکه اگر مشکلی در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو وجود ندارد، دلیل توییت اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره احتمال تخلف در طرح فروش اخیر خودروی مزدا ۳ چه بوده است، اظهار کرد: ما دلیل آن را نمی‌دانیم اما روز گذشته گزارش کامل فروش خودروی مزدا ۳ را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه کردیم، ضمن آنکه نسخه‌ای از آن به ریاست جمهوری، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: در طرح فروش مزدا ۳، ۲۱۲ هزار نفر را در سایت فروش میزبانی کردیم و در لحظه اوج ترافیک کاربران در سایت همزمان ۵۴ هزار نفر در سایت حضور داشتند که طی آن ۶۵ هزار بار تلاش برای ثبت نام خرید این خودرو صورت گرفت. این طرح از ساعت ۹ شروع شده و ساعت ۱۱ به اتمام رسید که در طی آن پنج میلیون درخواست خرید خودرو از سوی کاربران ثبت شده است.

او با بیان اینکه به هیچ وجه قطعی در سایت در زمان فروش مزدا ۳ نداشته‌ایم، اظهار کرد: از پنج میلیون درخواست خرید، تنها ۲۶ هزار پاسخ نادرست داشته‌ایم ضمن اینکه در فروش مزدا ۳ میزان بالای تقاضا در فروش‌های اینترنتی خودرو کم سابقه بود. البته در خودروهایی که اختلاف قابل توجهی بین قیمت کارخانه و بازار آزاد آن وجود دارد، شاهد هجوم تقاضا هستیم که در خودروهایی مانند سراتو و ساندرو اس تپ وی نیز این اتفاق افتاد.

وی افزود: در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو که از طریق زیرساخت‌های این شرکت انجام می‌شود، بعضا نمایندگانی از طرف خودروساز مربوطه نیز حضور داشته و بر روند کار نظارت می‌کنند. به عنوان مثال در فروش چند ماه پیش خودروی سیتروئن ،C۳ دو نماینده فرانسوی از طرف شرکت سیتروئن حضور داشتند و بر فرآیند کار نظارت کردند.

توحیدی با بیان اینکه در فروش اینترنتی خودروهای پرطرفدار سایت بین ۵ تا ۱۵ ثانیه باز می‌شود تا متقاضیان به ترتیب کلیکی که می‌کنند، وارد سایت شوند، خاطرنشان کرد: بنابراین در این فرآیند هر که زودتر کلیک کند، شانس بیشتری برای موفقیت در روند ثبت نام خواهد داشت. به عنوان مثال در فروش خودروی مزدا ۳ حدود ۲۷۰ دستگاه خودرو به فروش رسید که چند صد هزار نفر متقاضی آن بودند. بنابراین از هر ۱۰۰۰ نفر متقاضی، یک نفر موفق به خرید خودروی مزدا ۳ شد که این به معنای نارضایتی ۹۹۹ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر مراجعه‌کننده به سایت است.

وی ادامه داد: نسبت به روش‌های پیشین فروش خودروها که از طریق نمایندگی‌ها توزیع می‌شد، روش فروش اینترنتی خودرو توانسته ۷۰ تا ۸۰ درصد عدالت را در فرآیند فروش برقرار سازد. ضمن آنکه در مواردی که خودرو تفاوت قیمت قابل توجهی در بازار دارد، شاهد هجوم خریداران به سایت هستیم. با این حال فروش اینترنتی خودرو کاملا مکانیزه بوده و امکان دخل و تصرف در آن وجود ندارد. ضمن آنکه هر کد ملی تنها امکان خرید یک خودرو را دارد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال شما تصور کنید اگر خودروی مزدا ۳ به‌جای عرضه از طریق سایت اینترنتی از طریق نماینگی‌ها به فروش رسید، ۲۱۲ هزار نفری که در سایت حاضر شده بودند، اگر می‌خواستند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند، چه ازدحامی ایجاد می‌شد.

وی در پایان ادامه داد: ۴۰ درصد شرکت مگا که مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو است، متعلق به شرکت مکفا است که زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است. ۶۰ درصد سهام این شرکت نیز متعلق به بخش خصوصی است. در طول ۱۲ سال اخیری که طرح‌های فروش اینترنتی خودرو از طریق شرکت ما انجام می‌شود، بارها ناظرینی از سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین بخش‌های نظارتی خودروسازان طرف قرارداد نسبت به فرآیند کار ما نظارت کردند

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
جواد
جواد
9 مرداد 1397
آخه یک چیزی بگید مردم با اونجاشون بهتون نخندند. من نه یک درصد که 100 مطمینم که این شرکته با نمایندگیها و مافیای خودرو در ارتباطه. همه که پیامبر نیستند. چیزی که توش پوله همینه. من در زمان ثبت نام 2008 که هیچکی نتونست ثبت نام کنه به جز نمایندگیها بهم گفت برا هر ثبت نام3 میلیون بده نمایندگی شناس دارم برات ثبت نام کنه. . خودش دو تا گرفت. منم پول نداشتم وگرنه میگرفتم. چون من نگیرم میدن فامیلاشون با چند ده میلیون بالاتر میفروشن.