1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تعزیرات: اختفای ۱۹۰۰ خودرو در انبار ایران خودروی شیراز؛ ایران خودرو باز هم تکذیب کرد

تعزیرات: اختفای ۱۹۰۰ خودرو در انبار ایران خودروی شیراز؛ ایران خودرو باز هم تکذیب کرد

15 مرداد 1397
  • 9

سخنگوی سازمان تعزیرات از اختفای ۱۹۰۰ خودرو در انبار ایران خودروی شیراز به بهانه نبود قطعات خبر داد.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: روز گذشته (شنبه 13 مردادماه سال جاری) گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان فارس به همراه نیروی انتظامی و بازرسین سازمان صنعت ، معدن و تجارت از کارخانه مونتاژ پژو پارس واقع در شهر شیراز بازرسی به عمل آوردند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد خط های تولید مشغول به فعالیت و مونتاژ هستند و حدود 1900 دستگاه خودرو در محوطه کارخانه پارک شده است.

 تعزیرات: اختفای ۱۹۰۰ خودرو در انبار ایران خودروی شیراز؛ ایران خودرو باز هم تکذیب کرد

وی افزود: طی توضیحاتی که توسط مدیر عامل و عوامل اجرایی کارخانه ارائه شد و در بررسی صحت و سقم موضوع که از سوی اکیپ بازرسی به عمل آمد، علت عدم عرضه خودروهای مذکور در بازار ، کمبود قطعاتی از جمله آمپر ،کیسه هوا ، رادیو پخش و ... بوده که توسط شرکت مرکزی ایساکو تامین نشده است و باید توسط شرکت مذکور در جهت عرضه در اختیار کارخانه های مونتاژ سراسر کشور قرار می گرفته که این امر محقق نشده است.

سخنگوی تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در بازرسی از انبار قطعات ، سیستم مکانیزه انبارداری و مکاتبات این کارخانه مشخص شد، کمبود این قطعات که از اواخر اردیبهشت ماه تشدید شده که مراتب توسط کارخانه به سایت مرکزی ایساکو اعلام و سایت مرکزی نسبت به تامین بخش اندکی از نیاز کارخانه مستقر در شیراز اقدام کرده و براین اساس شرکت ایران خودرو مرکز به بهانه کمبود قطعات مذکور که نوعا از قطعات جزیی بوده و قابلیت فراهم شدن را دارد؛ در این خصوص قصد سوءاستفاده به منظور بهره‌برداری از نواسانات قیمتی را دارد بنابراین پرونده تخلف اختفا و عدم عرضه کالا برای این واحد تشکیل و برای بررسی بیشتر به یکی از شعب تعزیرات حکومتی فارس ارجاع داده شد.

رایگانی اظهار داشت: همچنین در گشت مشترک سیار تعزیرات فارس با همکاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت از یک انبار نگهداری لاستیک خودرو سنگین در سطح شهر شیراز، تعداد زیادی از انواع لاستیک خودروهای سنگین به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال که به قصد سودجویی در این محل احتکار شده کشف و با محرز شدن تخلف محل مورد نظر پلمپ و پرونده‌ای در این راستا تشکیل و به شعبه ویژه ای ارجاع شد تا نسبت به رسیدگی فوری به موضوع و برخورد با فرد خاطی و تعیین تکلیف لاستیک های مکشوفه اقدام شود.


واکنش ایران خودرو: احتکار نکردیم


پس از اعلام سخنگوی سازمان تعزیرات مبنی بر اختفای تعدادی خودروی پژو پارس در استان فارس شرکت ایران خودرو اعلام کرد که این خودروها به دلیل نقص قطعه در پارکینگ ها موجود بود و به مرور و پس از تامین قطعه روانه بازار می شود.

علی کریمی مدیر عامل شرکت ایران خودرو فارس گفت: ازابتدای تیرماه سال جاری به دلیل عدم تامین قطعه از سوی برخی قطعه سازان 1500 دستگاه پژو پارس با کسری تولیدو در پارکینگ این شرکت وجود دارد.

وی تاکید کرد: این خودرو ها تولیدی درانتظار تامین قطعاتی از جمله کیسه هوا ، جلو آمپر و فنر چرخشی هستند.

کریمی تاکیدکرد: براساس تمهیدات اتجام شده از هفته آینده خودرو های ناقص تولیدشده به مرور تکمیل و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو فارس ضمن ابراز تاسف از اظهارات غیرکارشناسی و شتاب زده تصریح کرد:اساسا تمامی این خودرو در انواع روش های فروش و پیش ایران خودرو فروخته شده و احتکار آن بی معناست و ما به دنبال تحویل هر چه زودتر محصولات به مشتریان هستیم.

منبع تسنیم


نظرات

  • محراب محراب (16 مرداد 1397 ساعت 16:37)

    آقای کریمی می گویند این خودرها عملا پیش فروش شده و فروخته شده و موضوع احتکار مطرح نیست. باید به ایشون گفت شما به قیمت قطعی نفروختی اگه یه ماه بیشتر نگه داری، احتمالا یه مجوز افزایش قیمت جدید دریافت می کنید و کلی سود دیگه !

  • aydin aydin (16 مرداد 1397 ساعت 03:56)

    تقصیر علی کریمی شد وگرنه الان 15 تومن رو 206 سود میکردم :)))))

  • امین امین (15 مرداد 1397 ساعت 21:46)

    بابا این خودرو ها همه مال خودشونه چقدر ساده هستین شماااااااا
    تا زمانی که مردم به دولت اعتماد نداشته باشن هر چی بگه اون دولت مرد ،ملت عکسش رو انجام میدن والا به خدا الان سال 2018 میلادیه مردم می فهمن شعور دارن عقل دارن تا کی عوام فریبی تا کی کلاه گذاری بعد میگن مردم به هم رحم نمی کنن وقتی پدر به بچه ها رحم نکنه بچه ها هم همو میدرن ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا خودت نجاتمون بده
    من الان تو خونم 19 تا تن ماهی نگه دارم فردا دستگیرم می کنن به جرم اخلال در بازار تن ماهی 1900 خودرو مگه شوخیه ضبط ندارن خودرو ها من نمی دونم چرا شاخ در نمیارم
    با تشکر از سایت car.ir

  • کاربر کاربر (15 مرداد 1397 ساعت 19:57)

    ایرانخودرو اصلا نیت بدی نداره که تو این شرایط محصولات با کیفیت و بی نظیر خودش در دنیارو بدست مردم ایران که همیشه براش عزیز بودن و نسبت به سودش در اولویت بودن نرسونه ! قطعاتی از جمله آمپر و رادیو پخش احتمالا قطعات بسیار بسیار حساسی هستند که مواد اولیه و تکنولوژی ساختشون رو در کشورمون نداریم در مورد کیسه هوا هم باز هم احتمالا علاوه بر نبود تکنولوژی ساختش در مجموعه به روز و صنعتی ایرانخودرو ؛ مثل همیشه این خودرو ساز دلسوز و دوسداشتنیمون امنیت و ایمنی هموطنان خط قرمزش هستش...از همه اینا که بگذریم اگر ماها گلایه کنیم ویا نخریم و یا هر کاری کنیم که سود دهی این خودروساز عزیز و دلسوزمون اونقدری که خودش صلاح میدونه نباشه مجبور میشه کارگرانش رو از بی پولی اخراج کنه و اونوقت مسئول تمام درد و رنج و بدبختی اقتصادی هموطنانمون که این خودروساز دلسوز و سخاوتمندمون زیر پر و بالش گرفته ما هستیم ! پس ثبت نام کنیمو پولمون رو به ایرانخودرو بدیم اگر تونست در موعد مقرر که تحویل میده اگر نتونست هم درکش کنیم و صبر کنیم تا بتونه یا انصراف بدیم!

  • محمد محمد (15 مرداد 1397 ساعت 18:13)

    خودروی کارشناسی چیز جدیدی نیست قبلا بوده و به این بهانه اینهارو جدا میفروختند ...
    بازرسی از این قضایا خبر داره ولی...
    وای بر ما
    دروغ ،حیله،ریا...

  • محمد محمد (15 مرداد 1397 ساعت 14:42)

    همین ها باعث اختلال در افکار عمومی میشن اگر یکبار با قاطعیت نقره داغ میکردن این جور خودرو ساز ها رو دیگه هیچکدامشون این کار ها رو نمیکردن .

  • محمد محمد (15 مرداد 1397 ساعت 13:27)

    جناب آقای مدیر عامل - شما که کارشناس هستی و اظهار نظر کارشناسی می فرمائید
    میشه لطفا بفرمائید خودرویی مثل 2008 که یکسال پیش قبل از گرانی و بحث مجدد تحریم ها قرارداد آنرا با خریداران بسته اید و بخش اعظم مبلغ خودرو را هم دریافت کرده اید . چطور شما بعد یکسال نمی توانید آنرا مونتاز کنید و به مردم تحویل دهید ؟ ای دوازدهمین خودرو ساز برتر دنیا . خودرو ساز کی بودی تو

  • محمد محمد (15 مرداد 1397 ساعت 13:18)

    سازمان تعزیرات حکومتی باید هوشیار باشند . کارخانجات خودروسازی می خواهند به بهانه تحریم و نواقصی خودرو ها ؛ از انجام تعهدات خود شانه خالی کنند و با طولانی کردن پروسه زمان تحویل خریداران را خسته و نا امید وادار کنند یا خودرو دیگری بردارند و یا پول خود را پس بگیرند و سپس زیر پوستی کار خود را دنبال کرده و خودرو های ثبت نامی را در بازار با سود کلان بفروشند .

  • بی نام بی نام (15 مرداد 1397 ساعت 11:37)

    مثل خودشون دروغ میگن که دلیل بر کمبود قطعه و نقص و...
    کار اصلی ایشان احتکار کردنه
    پرسنل خودشون میگن خودرو با نقص رو با اینکه میدانند روانه بازار میکنن... مشتری به درک... میره خدمات گارانتی نهایتا
    بازار رو خراب کردن برای سود جویی
    اینها آدما رو باید تو آتش سوزاند