1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تلاش ناموفق مشتریان برای ثبت نام محصولات ایران خودرو

تلاش ناموفق مشتریان برای ثبت نام محصولات ایران خودرو

29 مرداد 1397
  • 16

در حالی که قرار بود از صبح امروز پیش‌فروش علی‌الحساب 15 محصول ایران‌خودرو انجام شود، تعدادی از خریداران خودرو، ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی ایران‌خودرو، خواستار بیان مشکلاتشان در این‌باره شدند.

 ناموفق بودن تلاش مشتریان برای ثبت نام محصولات ایران خودرو

روز گذشته شرکت ایران خودرو اعلام کرد که به مناسب اعیاد قربان و غدیر‌خم، فروش 15 محصول خود از جمله پژو 206، پژو 405، سمند، رانا، پژو پارس را از فردا دوشنبه مورخ 97.5.29 تا زمان تکمیل ظرفیت آغاز می‌کند.

همچنین طبق اعلام ایران خودرو قیمت نهایی خودرو در زمان ارسال دعوتنامه تعیین خواهد شد.

بنابراین گزارش طبق اعلام تعداد زیادی از کاربران، از ساعات اولیه پیش‌‌فروش سایت ایران‌خودرو باز نمی‌شود و به هیچ عنوان امکان خرید وجود ندارد.

یکی از کاربران نوشت: باسلام و خسته نباشید و باتشکر از اطلاع رسانی های خوب شما، متاسفانه از صبح امروز ورود به سایت ایران خودرو برای ثبت نام امکان پذیر نیست خواهشمند است در این خصوص گزارشی تهیه فرمائید"

‌یکی از کاربران با انتقاد از باز نشدن سایت ایران‌خودرو برای خرید، می‌گوید: ما که امکان باز کردن سایت را نداریم اما طبق نرخ‌های اعلامی پیش‌فروش، در واقع ایران‌خودرو مصنوعات خود را امروز با نرخ قطعی چند ماه پیش، به پیش‌فروش گذاشته است. خریدار باید به اندازه قیمت یک خودرو کامل، بابت پیش‌فروش پرداخت کند و چون فروش علی‌الحساب است، اصلا مشخص نیست در زمان تحویل یعنی 6 ماه تا 1.5 سال آینده چه میزان بابت ودیعه دوم باید پرداخت شود بنابراین قیمت‌ها مبهم است.

یکی دیگر از متقاضیان در این‌ باره می‌گوید: نمی‌دانم چرا هر بار‌ خودروسازهای ما می‌خواهند فروش خودرو را انجام دهند، ‌اعیاد مذهبی را دلیل این فروش اعلام می‌کنند؟ وقتی شرایط فروش خودرو تا این حد ناعادلانه است این اقدام باعث ایجاد ذهنیت منفی در مردم می‌شود.

به گفته وی، نکته دیگر سود 12 درصدی پرداخت‌های 6 ماهه هست که در این نوسانات نرخ ریال،‌ در واقع نوعی سودجویی محسوب می‌شود چراکه پیش از این نرخ سود پیش‌پرداخت‌ها بیش از ۱۷ درصد بود.

‌یکی دیگر از این کاربران که متقاضی خرید خودرو از ایران‌خودرو است اما موفق به خرید از سایت نشده است، می‌گوید: ‌در این بازار انحصاری، خودروسازان تلاش کرده‌اند بابت همه انتقادهایی که از آنها درمورد احتکار مطرح شده است، فشارها را بر خود کم‌کرده و تحت اسم «پیش‌فروش»، فروش خودرو انجام دهند این در حالی است که ‌‌اولین موعد تحویل دی 97 و علی الحساب است یعنی با این حساب، تا دی 97 خبری از تزریق این مصنوعات خودروسازان در بازار‌ نیست. این نوع فروش خودرو به بازار سوداگری سیگنال می‌دهد تا در کاهش عرضه و افزایش تقاضا، تا 5 ماه آینده بتازند و نرخ‌ها را در این مدت افزایش دهند.

بنابراین گزارش متأسفانه دو خودروساز اصلی کشور در بازار انحصاری، همیشه به دنبال کسب سود بیشتر از جیب مردم بوده‌اند و در نبود رقیب، شرایطی برای فروش خودرو به مردم تحمیل می‌کنند که در هیچ کمپانی خودروساز دنیا، مصداق بیرونی ندارد و تنها دلیل این نوع برخورد با خریدار، حمایت‌های بی‌اندازه دولت‌ها و مسئولان، از آنها است.

منبع فارس


نظرات

  • زهرا زهرا (30 بهمن 1398 ساعت 09:52)

    همش سرکاریه به خدا...

  • قدرت قدرت (29 مهر 1397 ساعت 12:00)

    با سلام..
    مشکلی امروز برای ثبت نام برام پیش اومد و آن اینکه رفتم خودرو ثبت نام کردم تا صفحه واریزی پول هم رفتم و مبلغ رو واریز کردم و پول از حسابم کم شد ولی متاسفانه وارد صفحه بعد نشدم....الان چکار کنم؟

  • رضا رضا (30 مرداد 1397 ساعت 14:51)

    هموطنان ما ایرانیها دوست داریم همه چیزو سیاه وسفید ببینیم.....وقتیکه برای دویست هفتادو چهار خودرو....دویست هزار نفر میخواهند ثبت نام کنند خوب وضیعت بحرانی میشه و به زمین وزمان بدبین میشویم.....خدا به همه ملت رحم کند

  • احمد احمد (29 مرداد 1397 ساعت 22:32)

    با سلام خبرخوشی بود ولی حیف موفق به ثبت نام نشدیم یک شب را خوش بودیم به امید خرید ماشین نو ولی نشد امیدواریم دوباره به زودی اعلام بشه وما موفق به خرید بشیم

  • علی علی (29 مرداد 1397 ساعت 18:48)

    سلام.من تونستم تا مرحله آخر پیش برم پول ازم کسرشده ولی هنوزبه حسابم برگشت داده نشده معلوم نیست ثبت نام شدم یانه رفتم نمایندگی گفت 24ساعت دیگه میتونم بگم ثبت شدی یانه.چه کنم دوستان؟

  • ایرانی متعصب ایرانی متعصب (29 مرداد 1397 ساعت 17:44)

    اگه بتوانید مردم را مسخره نکنید وسرکار نذارید خیلی خوبه .ضرورتی نداره ازیک ماه پیش اعلام می کنید اهااااااااااااااای مردم بیایید ماشین بخرید بعد روز موعود فرامی رسد ازهمان ثانیه اول سایت را قطع می کنید والله که اسم اعظم خداوند است این کارها فقط باعث عصبانیت مردم میشه.ما نمی گیم همه بدهستند ولی بی تدبیری بعضی ها نگاه مردم را نسبت مسئولین وجامعه وشرکت ها و... بدبین میکنه با دید دروغگو به همه نگاه می کنند با دید دزد به همه نگاه می کنند . می دانید برداشت مردم از این حرکت زشت وبی برنامه ایران خود رو چیه ؟میگن بابا الکی تو تلویزیون اعلام می کنند بعد سایت ها را قطع می کنند یه تعدادی از طریق رانت ماشین ها را برای خودشان ثبت نام می کنند ،می خرند به مردم به نرخ ازاد می فروشند.ازخدا که نمی ترسید به آخرت اعتقادی که ندارید.خداوند نابودتان کند آنهاییکه به نام ایران اسلامی به قرآن واسلام وانسانیت خیانت می کنید .20و30تو چرا خبری ازت نیست ؟!!به داد مردم برسید . یه زمانی امام می فرمود ای تهران ای مشهد ای اصفهان ای تبریز اسلام درخطر است .!!!!! تهران اینجوری میخواد حافظ اسلام قرآن باشد؟!!

  • صدرا صدرا (29 مرداد 1397 ساعت 17:13)

    سلام آخه چرا باید از اینه حمایت من میگم همه دروغه تا من در مجموعه ای ذینفع نباشم از آن حمایت نمکنم بنابراین مسئولین هم حتما" سهمی از این آشفته بازار دارن که با توجه به دو برابر بودن قیمتها اجازه واردات خورد بارحقوق و عوارض پایین رو نمیدن خودرو سازها هم که میبینن مردم چاره ای جز خرید محصولات بی کیفیت رو نداره هر جور که دوست دارن اقدام میکنن. تازه هر چی بیشتر ناز میکنن بیشتر حمایت میشن بدبختی ما هم همینه

  • Reza Reza (29 مرداد 1397 ساعت 16:12)

    با سلام
    امروز من دو بار تونستم وارد سایت شم و تا مرحله آخر پیش برم پول هم از حساب کم میشد ولی سایت ارور میداد و دوباره بعد از نیم ساعت پول برمیگشت حساب
    این عدالت نیست یکی که پول داره بره ماشین لوکس بخره با ارز ۴۲۰۰ بقیه مردم هیچ
    عدالت مرد

  • محمد محمد (29 مرداد 1397 ساعت 15:27)

    با سلام.تمام دوستانی ک قبلا میگفتند این فرغون هارو نخرید امروز میگن میخاستیم ثبت نام کنیم و نشد.ممنون

  • هادی هادی (29 مرداد 1397 ساعت 15:24)

    مردم چ گناهی دارن ک بخان بخاطر ی ماشین ک نمیشه اسمشو گذاش ماشین از کار و زندگیشون بزنن برن پی نخود سیاه

  • مجتبی مجتبی (29 مرداد 1397 ساعت 14:55)

    با سلام و خسته نباشید به عوامل وبسایت
    من چند ماهه میخوام یه ماشین بخرم ولی هربار نمییشه که نمیشه! امروز هم از ساعت 9 تا 13 تلاش کردم برای ثبت نام هایما ولی موفق نشدم. دقیقا همون اتفاقی که برای ثبت نام مزدا3 گروه بهمن برام اتفاق افتاد. ولی حقیقت اینه که امروز دو تا از اقوامم تونستند همین ماشین را ثبت نام کنند که این نشون میده کورسوی امیدی برای خرید وجود داشته. به هر حال اینو گفتم که بگم همه چیز نمایشی نبوده ظاهرا...
    به امید روزی که در کشور عزیز ما هم مثل کشورهای پیشرفته و صنعتی خوردروسازها برای فروش به مردم سر و دست بشکونن نه اینکه مردم ساعتها وقت تلف کنند برای ثبت نام ماشین های عمدتاً چینی درجه چند!

    رضا رضا (29 مرداد 1397 ساعت 16:13)

    سلام
    من هم تونستم بنویسم

  • حمید حمید (29 مرداد 1397 ساعت 14:39)

    با سلام خدمت دوستان عزیز و عزیزانی که ظاهرات نظرات رو تایید نمیفرمایند چون ظاهرا خیلی محیط فرهنگی هست و بچه در اینجا حضور داره، بنابراین کمی که لحنت بد بشه نظرت رو نمیذارن اینجا (خوب اینم یه جور بدبختیه چون اینجا قرار نیست بچه‌ها واسه مطالعات دوران مهدکودک‌شون تشریف بیارن)
    مشکل از اینجاست که همه دنبال خرید خودرو هستن، حالا قبلش یه نکته بگم که خود بنده چون ماشین نسبتا سرحالی دارم و حالا حالاها میتونم به هرصورتی از اون استفاده کنم شاید راحت باشه این رو بگم، این رو خودم میدونم اما متاسفانه خیلی از ماها بدلیل دلزدگی یا تنوع‌طلبی یا ارتقا یا هرچیزی که تو فکرمون هست این کار رو انجام میدیم و عمدتا بنده دیدم به جرات 80-90 درصد این خریدها اصلا لزومی نداره، پس تا اجبار نباشه نباید ماشین خرید(حداقل اونی که اجبار داره فقط بخره، مگه چند درصد بسیار نیازمند ماشین هستن یا ماشین‌شون انقدری داغونه که نیاز به تعویض داره)
    حالا یه عده هم میان میگن این کارگرا بیکار میشن، بنده با همه احترامی که برای این قشر سختکوش قایلم ولی اون کارگر میتونه کار دیگه‌ای رو انجام بده، برن ببینن تو چه زمینه‌ای فعالیت کنن این کارخونه‌ها منفعت بیشتری نصیب کشور میشه، اونکارو بکنن
    دوم اینکه اینکار باید استمرار داشته باشه نه اینکه دفعه دیگه دوباره یه تیکه گوشت از دور نشون بدن همه سر و دست بشکنن (همون وام‌های کزایی خرید خودرو)
    سوم اینکه میگن قیمتا بالا میره فردا نمیشه خرید، باشه، شما وقتی یه ماشین رو بدی 100 میلیون و کسی نخره دو تا حالت داره، یا باید خودت سوار شی یا خردش کنی و قطعاتش رو گوشه خیابون بفروشی
    ما اگر خودمون رو درست کنیم همه چی درست میشه

    امیرعطا امیرعطا (29 مرداد 1397 ساعت 14:48)

    دوست عزیز به هر حال هر مکانی ادبیات خاص خودش رو داره، عذر خواهی میکنم ازتون، ولی امکان نشر بعضی کلمات نیست واقعا...، به قول خودتون خانواده رد میشه

  • محسن محسن (29 مرداد 1397 ساعت 14:20)

    امروز از صبح با اینترنت پرسرعت قصد ثبت نام داشتم که اصلا موفق به دیدن سایت ثبت نام نشدم....

    این دو شرکت خودرو ساز اگر به فکر مردم بودند.حد اقل جوابگو ی بار روانی بازار میشدند
    ولی دراین کار سودی نمی بینند!
    مردم به اجبار به این شرکت ها مراجعه می کنند!

  • حمید حمید (29 مرداد 1397 ساعت 14:14)

    باسلام و عرض ادب
    متاسفانه هروقت ایران خودرو پیش فروش اینترنتی میگذارد، از همان لحظه های اول امکان ورود به سایت غیر ممکن میشود.
    این عدالت نیست . باید راه کاری بهتری بیاندیشند...
    و نکته دیگر قیمت قطعی آن مشخص نیست ...!
    باتشکر