1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تمام خودروهای موجود در انبار خودروسازها با دلار 3800 تومانی سال گذشته ساخته شده

تمام خودروهای موجود در انبار خودروسازها با دلار 3800 تومانی سال گذشته ساخته شده

6 شهریور 1397
  • 4

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عامل اصلی تلاطم اخیر در بازار خودرو ضعف و ناتوانی مدیران خودروساز است، گفت: اگر ادعای خودروی ملی درست است بنابراین تلاطم در بازار خودرو با نوسانات ارزی بی‌معناست.

 تمام خودروهای موجود در انبار خودروسازها با دلار 3800 تومانی سال گذشته ساخته شده

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو با وجود خودروهای داخل انبار که با دلار 3800 تومان پارسال ساخته شده‌اند، گفت: در یک کلمه می‌توان مهمترین عامل به‌وجود آمدن شرایط فعلی بازار خودرو را ناتوانی مدیران وزارت صنایع در کنترل بازار بیان کرد.

وی با انتقاد از رویه مسئولان وزارت صنعت در برخورد با وضعیت فعلی قیمت‌های خودرو و عدم پاسخگویی در شرایط فعلی گفت: شخص وزیر باید پاسخگوی وضعیت فعلی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد ادعای خودروی ملی گفت: اگر صد در صد خودروهایی همچون سمند تولید داخل است، با افزایش و کاهش قیمت دلار نباید بازار خودرو متلاطم شود، پس می‌توان نتیجه گرفت که همه خودروهای داخلی مونتاژ هستند، بنابراین جای سؤال دارد چگونه بعد از سالیان سال و تولید خودروهای یکسان نتوانسته‌اند این خودروهای مونتاژ را نیز از تلاطم بازار محافظت کنند.

عزیزی با بیان این‌که علی‌رغم این‌که عمده تلاطم‌های اخیر بازار مسکن ضعف و ناتوانی مدیریت در شرکت‌های خودروساز است، گفت: بخشی از گرانی‌ها نیز به‌جهت موج توهمی است و مردم می‌خواهند به‌وسیله خودرو درآمدشان را تبدیل به سرمایه کنند.

وی در مورد نقش مجلس در مقابله با این آشفته‌بازار گفت: ورود مجلس برای سؤال و استیضاح زمانبر است، اما دستگاه‌های نظارتی دیگر به‌صورت موازی می‌توانند دخالت کنند و هرچه سریعتر باید به بازار خودرو ورود کنند تا بازار به شرایط تعادلی برسد.

منبع تسنیم


نظرات

  • مهدی مهدی (6 شهریور 1397 ساعت 22:59)

    با سلام
    تمامی این گرانی ها مربوط به خود خودرو ساز هاست .از اواخر ماه خرداد تا به حال نزدیک به 3 ماه هست که اصلا هیچ دعوتنامه خودرویی فرستاده نشده است .بنده دنا پلاس پارسال ثبت نام کرده ام با تحویل تیر ماه و هر بار به نمایندگی مراجعه میکنم با تمسخر میگویند دعوتنامه هیچ خودرویی نیامده و ایران خودرو و سایپا منتظر هستند خد رو را گران کنند بعد دعوتنامه بفرستند یعنی همه چی دست این دو خودرو ساز هست نه کس دیگر .عمدا به بازار خودرو تزریق نکردند تا بازار بکشه بالا و خودرو های خود را گران و بعد مردم و بدبخت کنند .من همه زندگیم رو فروختم و چقدر وام گرفتم تا تکمیل وجه کنم حالا باید منتظر گرانی باشیم .بعد توی خبرها منتشر میشه قیمت دست دلالان هست اصلا دلالی غیر از خود خودرو ساز ها وجود ندارد .

  • محمد محمد (6 شهریور 1397 ساعت 13:44)

    فقط کافیه اجازه بدید 6 ماه شرکت های خارجی مستقیم به این بازار ورود کنند ؛ حقوق گمرکی رو هم کم کنید تا *************خودرو سازهای******ر در بیاد .

  • رضا رضا (6 شهریور 1397 ساعت 12:07)

    دولت فقط به خودروسازها اولتیماتوم بدهد که اگر ظرف 15 روز نسبت به اعلام موجودی خودروهای انباشته شده در انبارها اقدام نکند به منزله احتکار بوده و آنها را مستقیما با قیمت قبلی به خریداران بفروش میرساند تا معلوم شود هر آنکه در او غش باشد . راهکار بعد فقط اعلام کنند که آزاد سازی محدود خودروها با عوارض 5 درصد در دستور کار دولت قرار گرفته و به مدت محدود اجرا کنند . آنوقت خواهید دید که خودروسازان به چه جنب و جوشی برای فروش خودروهای در پیتی روی خواهند آورد .
    یادش بخیر : پراید کیلوئی چند ؟

  • امیر امیر (6 شهریور 1397 ساعت 11:18)

    به بازار آزاد خودرو نگاهی انداختم و داشتم فکر میکردم که ما مردم بزرگ ایران که مدعی فرهنگ و تمدن چندهزار ساله هستیم، توی یک بازار خودروی زپرتی کم مونده گوشت همدیگه رو بخوریم و به هم رحم نداریم. جلوی دوتا خودروساز زپرتی هم نمیتونیم واستیم. خدا رحم کنه دشمن به این خاک بزنه چطور جلوی اون میخوایم وایستیم...