1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اکنون نوبت برخورد با مافیای خودرو در کشور است

اکنون نوبت برخورد با مافیای خودرو در کشور است

12 شهریور 1397
  • 5

پس از دستگیری اخلالگران بازار ارز، وقت آن فرا رسیده با کسانی که پراید 22 میلیون تومانی را 45 میلیون تومان می‌فروشند برخورد صورت گیرد.

 اکنون نوبت برخورد با مافیای خودرو در کشور است

یکی از اخبار قابل توجه اقتصادی امروز به موضوع جهش قیمت پیشنهادی برخی خودروهای داخلی مربوط می‌شود. همزمان با کاهش ۳۳ درصدی معاملات مسکن، روند جهش بی‌سابقه‌ی قیمت خودرو آغاز شد. ظاهرا نوسان‌گیران با آگاهی از این‌که بازار مسکن در ورطه‌ی رکود قرار گرفته، سرمایه‌های خود را به بازار خودرو آورده‌اند. تکنیک آنها هم این است که برای القای گرانی آینده خودرو، آگهی‌های نجومی ارایه می‌دهند. مثلا قیمت پراید ۲۲ میلیون تومانی را ۴۵ میلیون تومان تعیین کرده‌اند. یک نماینده‌ی مجلس نیز از وجود مافیای خودرو و لزوم برخورد با آنها سخن گفته است.


پراید ۲۲ میلیونی را ۴۰ میلیون نخرید!


عزیز اکبریان ـ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مشکلات موجود در ترخیص قطعات خودرو، مافیای دلالان و هجوم مردم برای خرید را از عوامل گرانی خودرو دانست و گفت: پراید توسط کارخانه با قیمت ۲۲ میلیون تومان وارد بازار می‌شود اما در این بین مافیای دلالان ۲۳ میلیون تومان یعنی رقمی بیشتر از کارخانه‌ با این همه کارگر، سود می‌برند. اکبریان در خصوص مشکلات ترخیص کالا از گمرک اظهار کرد: مدیر یک شرکت به بنده مراجعه و اعلام کرده که دو هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد؛ هزار میلیارد تومان مواد اولیه هم دارد که برای ترخیص آن باید ۲۰۰ میلیارد تومان به گمرک بپردازد؛ برای ترخیص با توجه به طلبی که از دولت دارد از معاون اول رئیس جمهور دستور گرفته تا این مواد اولیه وارد شود اما گمرک آن را ترخیص نمی‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که در کشور مافیا وجود دارد و لازم است با آن برخورد شود، چرا شرکتی که از دولت دو هزار میلیارد تومان طلب دارد گمرک تهاتر ۲۰۰ میلیاردی را قبول نمی‌کند، مجلس هم این قانون را تصویب کرده است.

منبع ایسنا


نظرات

  • علی علی (13 شهریور 1397 ساعت 10:05)

    به نظر بنده مردم سر کارند و شما هم اینکاره نیستید ، اگر شما این کاره بودید نباید وضعیت خودرو به این روز می افتاد. حالا که قیمت‌ها به اوج خود رسیده شما از خواب گران برخاسته‌اید. بهتر است بخوابید تا به خوابتان لطمه‌ای وارد نشود.و بدانید که ظلم به این ملت پایدار نمی ماند.خدایا مولامون را برسون

  • nazer nazer (12 شهریور 1397 ساعت 15:27)

    . خیابانها دیگر کشش ماشینهای موجود را هم ندارد . اگر دولت درست و درمانی داشتیم مالیات گزافی بر خودرو می بست ، بنزین از آبهای بسته بندی ارزانتر است و دولت هم از ترس مردم جرئت افزایش قیمت بنزین را ندارد !

  • امیر امیر (12 شهریور 1397 ساعت 10:36)

    نوبت به هرکی میرسه میبینن اینم که خودیه. بیخیال بچه ها بریم سراغ ملت...

  • امیر امیر (12 شهریور 1397 ساعت 09:41)

    نه آغا...
    هیچ آدم عاقلی این پول رو به پراید و... نداده و نمیده...
    کاملا مشخصه که از خودتون بین خودتون مثلا پراید به قیمت 40 میلیون معامله شده. بعد ثبتش میکنید و منتشر...
    که افراد ساده لوح اونطور که شما میخواین فکر کنن
    و هدفتون این بود که مردم رو برای خرید این آشغالها به التماس بندازید که موفق شدید، چون خوب این ملتو شناختید
    حالا که میبینید زیادی موفق شدید، با خودتون فکر کردید که چرا گرونتر نفروشیم...
    دلم به حال ملتم میسوزه...

  • وحید وحید (12 شهریور 1397 ساعت 08:31)

    جمله "وقت آن فرا رسیده با کسانی که پراید 22 میلیون تومانی را 45 میلیون تومان می‌فروشند برخورد صورت گیرد" یعنی پاک کردن صورت مسئله (مثل همیشه)
    پراید رو اگر 45 میلیون میدن، مشکل از کارخانه هاست که تولید ندارن (حالا به هر دلیل، که واسه خودش بحثیه) کارخانه اگر تولید داشته باشه و با تحویل فوری یا حداقل منطقی به دست مشتری برسونه (نه یک سال دیگه تو آبان 98!!!)، اونوقت کسی 45 نمیفروشه و کسی هم 45 نمیخره.
    مافیا همه جا وجود داره، ولی مافیای دلالان رو، تولید کننده می تونه از بین ببره! اما متاسفانه خود تولید کننده ها مافیایی هستن باز!