1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. تغییر جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی تهران از مالی به 2 هفته ارشادی

تغییر جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی تهران از مالی به 2 هفته ارشادی

3 آبان 1397
  • 3

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های جدید مبادی ورودی و خروجی شهر تهران تا ۲ هفته ارشادی شد و جریمه ای ندارد.

محسن پورسیدآقایی روز سه شنبه در حاشیه آئین راه اندازی سامانه ثبت تردد معابر ورودی و خروجی تهران در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام با هماهنگی پلیس راهور انجام می شود و مالکان خودروهای متخلف که پیامک ارشادی نداشتن معاینه فنی دریافت می کنند.

 تغییر جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی تهران از مالی به 2 هفته ارشادی

وی ادامه داد: این تصمیم به دلیل صف های طولانی مراکز معاینه فنی تهران و مهلت دادن به مالکان خودروهای پلاک شهرستان برای گرفتن برگه سلامت خودرو گرفته شده است.

پورسیدآقایی تاکید کرد: دوربین های سطح شهر و محدوده طرح های ترافیکی کماکان کار ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی را انجام می دهند و جریمه 50 هزار تومانی برای مالکان خودروهای متخلف منظور می شود.

وی با بیان اینکه کار جهادی یعنی اینکه کار درست به موقع انجام شود گفت: از امروز تمام ورودی و خروجی تهران مجهز به سامانه ثبت تردد است و از این طریق می توان تردد کامیون‌ها، ماشین‌آلات سنگین و خودروهایی که از شهرهای اطراف تهران هر روز به پایتخت وارد و خارج می شوند را کنترل کرد.

به گفته معاون شهردار تهران روزانه 500 هزار خودرو از شهرهای اطراف به پایتخت وارد و خارج می شوند.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت نیز درجمع خبرنگاران در خصوص اجرای فاز دوم طرح کاهش گفت: این طرح از صبح امروز با اطلاع رسانی دقیق و کافی برای همه مردم آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: تعویق 2 هفته ای جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های جدید تهران به این خاطر است که افرادی که از شهرستان‌های مختلف به تهران می‌آیند بدون اطلاع جریمه نشوند.

آئین افتتاح و راه اندازی سامانه ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سردار محمدرضا مهماندار و جمعی از مسئولان و مدیران شهری در ورودی شهرک امام خمینی(ره) ورودی پردیس برگزار شد.

منبع ایرنا


نظرات

  • ایلیا ایلیا (5 آبان 1397 ساعت 08:17)

    واقعا خسته نباشید. زحمت می کشید. یه مسکن موقت و گذرا به معظل ترافیک و آلودگی تهران !!!

  • سالار سالار (4 آبان 1397 ساعت 15:17)

    منطقه 4 بدلیل نبودن در طرح فاقد هر گونه دوربین میباشد.و حضور پلیس در این منطقه بسیار کمرنگ است.ومیتوان گفت اینجا بهشت مسافر بران شخصی فاقد معاینه است.بخصوص خیابان سراج و خیابان دلاوران و خیابان حیدرخانی.

    ایلیا ایلیا (5 آبان 1397 ساعت 13:51)

    سلام جناب سروان !!!!