1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. عادی شدن شرایط در مراکز معاینه فنی خودرو

عادی شدن شرایط در مراکز معاینه فنی خودرو

13 آبان 1397
  • 1

مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از کاهش طول صف و مدت انتظار در مراکز معاینه فنی شهر تهران و بازگشت به شرایط عادی در این مراکز خبر داد.

 عادی شدن شرایط در مراکز معاینه فنی خودرو

محمدرضا گویا با اشاره به شروع زمان اجرای فاز دوم طرح کاهش از ابتدای آبان ماه گفت: با توجه به شلوغی مراکز بنابر هماهنگی انجام شده با پلیس راهور، مقرر شد اجرای فاز دوم طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی توسط دوربین در تمام سطح شهر و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی در دو هفته نخست آبان ماه به استثنای محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تنها به‌صورت ارشادی انجام شود و مالکان خودروهای فاقد معاینه فنی در فرصت باقیمانده به مراکز مجازمعاینه فنی مراجعه کنند. وی با اشاره به اقداماتی از قبیل افزایش ساعات کاری مراکز، استفاده از سامانه نوبت‌دهی آنلاین و سامانه پیامکی اعلام مدت انتظار گفت: این موارد سبب شد شرایط مراجعات به مراکز به حالت عادی برگردد و شهروندان بتوانند در کمتر از دوساعت معاینه فنی خودرو خود را اخذ کنند. به گفته وی، در حال حاضر بیشتر مراکز دو شیفته تا ۱۲ شب و سه مرکز بیهقی، نیایش و واحد سیار نوبنیاد به‌صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

مدیرروابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در ادامه افزود: در راستای به حداقل رسیدن مدت انتظار شهروندان، توصیه می‌شود حتما قبل از مراجعه با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۲ از مدت انتظار در مراکز مطلع و خلوت‌ترین مرکز را برای انجام معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنند. ضمنا شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین به آدرس services۲۷.tehran.ir با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. به گفته گویا، برای سیستم نوبت‌دهی آنلاین روزانه ظرفیت پذیرش در حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو تعیین شده که به زودی پذیرش عادی بعضی از مراکز متوقف و خودروها تنها با تعیین وقت قبلی و نوبت‌دهی به‌صورت اینترنتی پذیرش خواهند شد.



نظرات

  • محمدرضا محمدرضا (13 آبان 1397 ساعت 20:13)

    معاینه فنی و ایرادات آن مانع تردد خودروهای الاینده و خراب در شهر نمیشه . نوعی شغل برای برخی افراد درست شده که نمیشه گفت شغل کاذب هست و گواهی آن یکی از شرایط تردد در شهر هست .فکر کنم نیروهای انتظامی برای دوران بازنشستگی خود یا یا اشتغال بکار فرزندانشون این طرح راریخته اند که ضمانت اجرایی نداشته باشه ولی یکی از شرایط تردد در شهر داشتن این گواهی خنثی است در تصادفات هم انچه خیلی مهم نیست همین گواهی معاینه فنی است .در ضمن آیا کارمندان پلیس +10 و آموزشگاههای رانندگی هم برای رفع بیکاری نیروهای انتظامی در دوران بازنشستگی است؟