1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام شرایط و تعرفه طرح زوج و فرد

اعلام شرایط و تعرفه طرح زوج و فرد

11 آذر 1397
  • 2

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده حذف و به محدوده دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود و تعرفه ورود به طرح زود و فرد هم یک سوم طرح ترافیک است.

علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل ترافیک اظهار کرد: در سال 97 شیوه اجرای طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک تغییر رفتار شهروندان بود.

 اعلام شرایط و تعرفه طرح زوج و فرد

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد عوارض و تعرفه طرح ترافیک 97 نه ثابت باشد و نه از قبل مجوز طرح ترافیک فروخته شود بلکه عوارض پرداختی بر اساس میزان حضور در طرح ترافیک باشد.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نتیجه اعمال شیوه جدید محاسبه طرح ترافیک در شهر نیز کاملا مشهود بوده و محدوده طرح ترافیک به میزان محسوس و در ساعات اوج تحت کنترل در آمده است.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه پیش از اجرای طرح ترافیک 97 شاهد شلوغی معابر و خیابان‌های شهر تهران بودیم گفت: هم اکنون در ساعت اوج ترافیک در صبح به صورت کامل و در عصر به صورت نسبی مشکلی را در محدوده ترافیک نداریم و حتی با ورود به نیمه دوم میزان تقاضای ورود به طرح تحت کنترل بوده و خللی در این حوزه بوجود نیاورده است.

وی افزود: از زمان اجرای طرح ترافیک صحبتی بر تغییر شیوه و کنترل تردد خودروها در محدوده زوج و فرد مطرح بود اما با توجه به اجرای طرح ترافیک 97 به شکل جدید امکان اجرای توامان این دو طرح وجود نداشت چرا که ما اعتقاد داشتیم اجرای این دو طرح قدری برای شهروندان سخت خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتیم شیوه اجرای طرح زوج و فرد را به سال 98 موکول کنیم.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری نیز شهرداری تهران مطالعات متعددی را درخصوص طرح زوج و فرد تهیه و آماده کرد و ما با اطمینان بیشتر طرح زوج و فرد را در سال 98 به شکل جدید اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: بر همین اساس در سال 98 طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که آنها عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهایشان و البته آلایندگی خود را پرداخت کنند به طوریکه رقم طرح زوج و فرد یک سوم طرح ترافیک خواهد بود.

پیرحسینلو گفت: مهمترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است که میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سال‌های اخیر انجام گرفته است بسیاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودروهای دست دوم و آلاینده می‌کنند و همین امر باعث افزایش میزان آلایندگی هوا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از سال آینده و از ابتدای سال اجرا خواهد شد چرا که بستر اجرای این طرح فراهم شده است و همانطور که در ابتدای اجرای طرح ترافیک 97 اعلام شد زوم دوم این طرح با اجرای طرح زوج و فرد تکمیل خواهد شد و قطعا طرح زوج و فرد تاثیرگذار در کنترل آلایندگی خواهد داشت.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه شورای ترافیک اصل طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد گفت: تنها نرخ عوارض طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری قیمت برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک پیشنهاد شده، از 4 هزار و 480 تا 12 هزار تومان است. البته رقم تعرفه در سال آینده بر اساس تورم محاسبه می‌شود.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست چرا که سازمان محیط زیست نیز به دنبال اجرای این طرح بوده است چرا که طرح زوج و فرد عکس‌العمل معکوسی در بحث هوا داشته است و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.

منبع تسنیم


نظرات

  • اکبر اکبر (11 آذر 1397 ساعت 09:35)

    پول بده هر کاری خواستی انجام بده

    ایلیا ایلیا (12 آذر 1397 ساعت 07:47)

    پول بده هر خلاف دیگه ای خواستی انجام بده