دوکاتی در موتورسیکلت مالتی استرادا خود کاربری چهار کلاس از موتورسیکلتها را در یک جا گردآوری کرده است. این موتورسیکلت مانند یک چاقویی سوئیسی می باشد چون همه کاری می کند. یک سیکلت شهری، تریل، تورینگ و مسافرتی.
شاید این موتور را بتوان حتی در رتبه بالاتری از دوکاتی 1299 پانیگال قرار داد. هرچند هیچ شباهتی در کلاس و ظاهر و کارایی با آن ندارد.
پیشرانه دو سیلندر V شکل این موتورسیکلت با حجم 1198 سی سی برای اولین بار از سیستم زمانبندی متغیر و هوشمند سوپاپها VVT برخوردار است. این سیستم به همراه احتراق با جرقه دوگانه و سیستم تزریق مستقیم سوخت، یک ارتقای کامل تلقی می گردد که راندمان موتور را به حد اعلا می رساند.
قدرت پیشرانه 160 اسب بخار در دور موتور 9500 و 100 پوند فوت گشتاور در دور موتور 2000 تا 7500 در دقیقه می باشد. همانند پیشینیان نیز در مالتی استرادا، الکترونیک نقش عظیمی را بر عهده دارد. سیستم ترمز ABS که در موتورسیکلت ها کمیاب است، سیستم کنترل کشش و سازگاری خودکار سیستم تعلیق و کروز کنترل الکترونیکی و اتصالات بلوتوث به دستگاههای آیفون و آندرویدی از این قبیلند.
قسمت جلوی مالتی استرادا کاملا تغییر یافته و چراغهای LED جدید که کاملا متمایل به اطراف هستند، گلگیرهای فیبرکربنی، تعلیق جدید، باربندهای قفل دار و لوازم همراه، اگزوزهای دوگانه کوتاه و بسیار جالب و تزئینات و رنگ آمیزی منحصر به فرد، جلب توجه می کنند.
از سال آینده این موتورسیکلت دوکاتی وارد بازار خواهد شد گرچه هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.