ساخت یک موتورسیکلت سفارشی، آن هم بر اساس مدلی از هارلی-دیویدسون، کاری است که هر کسی نمیخواهد آن را آغاز کند. امّا همین نسخه سفارشی میتواند هزینهای نزدیک به 1.8 میلیون دلار برای یک مشتری داشته باشد و البته، یک چیز نادر در دنیای موتورسیکلتهاست.
البته باید به این واقعیت اذعان کرد که این قیمت بالا، نه به خودِ موتورسیکت، بلکه به الماسهایی ارتباط دارد که برای تزئین آن استفاده شدهاند. شرکت بندنربایک (Bündnerbike) که یک تولید کننده موتورسیکلتهای سفارشی در سوئیس است، موتورسیکلت مدل سافتِیل اسلیم S را برای این منظور انتخاب کرده و با همکاری برند جواهرآلات «بوخِرِر»، نسخهای با عنوان هارلی-دیویدسون بوخرر بلو ادیشن را تولید نموده است.
دو کمپانی نزدیک به ۲۵۰۰ ساعت و یا چیزی بیشتر از ۳ ماه را صرف ساخت این وسیله کردهاند که بیشتر این زمان مربوط به قرار دادن نزدیک به ۳۶۰ الماس بر روی پوسته آن بوده است.
امّا سهم بوخِرِر در ساخت این موتورسیکلت تنها منحصر به این الماسها نبوده است، حتی پیچهایی که قطعات را در کنار یکدیگر نگه داشتهاند، با لایهای از طلا پوشانده شدهاند. ضمن اینکه اگر دقت کنید، دو جعبه جواهرات را میبینید که در کنار باک موتورسیکلت تعبیه شدهاند.
در نتیجه این موتورسیکلت با قیمتی نزدیک به 1.8 میلیون دلار، گرانترین موتورسیکلتی است که تاکنون در جهان ساخته شده است. این در حالی است که عنوان «گرانترین موتورسیکلت فروختهشده در جهان تاکنون» متعلق به یک وینست بلک لایتنینگ مدل ۱۹۵۱ است که با قیمت ۹۲۹ هزار دلار در حراج «بونهامز» در اوایل سال جاری میلادی در لاسوگاس فروخته شد.
امّا وینسنت بلک در هر صورت قابلیت این را داشت که در جادههای عمومی حرکت کند؛ چیزی که احتمالاً برای «سافتِیل» بسیار غیرمحتمل است. هر کسی که بخواهد این وسیله را در اختیار داشته باشد، باید ابتدا از شرایط محیط اطراف و نبود سارق در مسیر پیشرو اطمینان حاصل کند.