معرفی و بررسی کشتی لوکس کیا: K900

19 آذر 13936:29
7 دقیقه


   معرفی و بررسی کشتی لوکس کیا: K900

بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین و در واقع پرچمدار محصولات کیا، سدان K900-نمای کلی است که با هدف رسوخ به بازار سدان های لوکس و ارائه تصویری بهتر و با جذبه تر از برند کیا معرفی شده است.

کیا K900 خودرویی بزرگ و در نتیجه جادار است. کابین آن آرام و راحت است و فضای زیادی دارد. سواری آن نیز انعطاف پذیر و نرم می‌باشد. اگر صادق باشیم، این خودرو برای بازار و جاده‌های طولانی آمریکا ساخته شده است نه برای جاده‌های اروپا که همانند پیست نوربرگ رینگ می‌باشند.

در زیر پای شما یک موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری قرار دارد که 420 اسب بخار نیرو و 376 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این قدرت منحصراً برای چرخهای عقب ارسال می‌شود. انتقال نیرو هم بر عهده یک گیربکس هشت سرعته خودکار ZF است. این مشخصات مشابه با برادر آن در هیوندای یعنی اکوئس می‌باشد.

K900 چیزهای زیادی برای ارائه دارد. یک موتور V8 و انبوهی از تجهیزات لوکس. اما بیایید در مورد قیمت آن نیز صحبت کنیم. بسیاری در گام نخست از خود می‌پرسند که آیا پرداخت 60 هزار دلار برای یک کیا ارزش دارد؟ حتی با وجود پکیج VIP این قیمت به 66 هزار دلار هم می‌رسد. در مقایسه باید گفت که یک مرسدس بنز کلاس اس قیمت پایه ای به اندازه 93 هزار دلار دارد. ب ام و سری 7 نیز 75 هزار دلار به فروش می‌رسد. قیمت پایه جگوار XJ هم 74 هزار دلار است. حتی قیمت شروع برای سدان لکسس LS 460 هم 73 هزار دلار می‌باشد. تازه این قیمت پایه این خودروهاست و باید برای آپشن های اضافه آن نیز پول بیشتری بپردازید.

به نظر می‌رسد برای پوشش داخل کابین از پوست دباغی شده چندین گاو استفاده شده باشد. حجم زیادی از چرم، و در مدل‌های بالاتر، ناپا فضای اتاق را در بر گرفته است. فضای تیره رنگ کابین به لطف سان روف پانورامای استاندارد، روشن‌تر شده است. یک صفحه نمایشگر 12.3 اینچی لمسی نقطه مرکزی طراحی داشبورد را شکل داده است. طراحی کنسول برای هر کسی که ب ام و رانده باشد، آشناست. لیست امکانات رفاهی نیز کم و کاستی ندارند و از صندلی‌های دارای گرم‌کن و سردکن، مکانیزم بسته شدن درب‌ها به صورت الکتریکی، یخچال برای سرنشینان عقب، صندلی‌های الکتریکی، تزئینات چوبی، سیستم سرگرمی، ناوبری، دوربین دید عقب، تشخیص صدا، دوربین‌های فراگیر، تهویه چند ناحیه ای و غیره را شامل می‌گردد.

برای کاهش سروصدا در کابین، از شیشه‌های چند لایه، شاسی تقویت شده و مواد عایق متعدد استفاده شده است که این خودرو را به یکی از آرام‌ترین خودروها از نظر صدا و لرزش درون کابین تبدیل نموده است.

در حالی که بیشتر ناهمواری‌های جزئی و کوچک به راحتی خنثی می‌شوند و ضربه ای به اتاق منتقل نمی‌کنند، متأسفانه پستی و بلندی‌های بزرگ‌تر کاملاً محسوس هستند. عملکرد خودرو در پیچ‌های تند نیز قابل مقایسه با BMW نیست. با این وجود شتاب صفر تا صد 5.5 ثانیه ای برای خودرویی با وزن 2070 کیلوگرم، رقم بسیار خوبی به شمار می‌رود.

ایده یک خودروی لوکس گران قیمت از کیا که بتواند جلوی نام‌های معروف آلمانی، ژاپنی و آمریکایی نظیر بنز، لکسس، آئودی، کادیلاک و حتی جگوار قد علم کند، به اندازه کافی جسورانه می‌باشد. اما اینکه مردم کیا را با چنین محصولاتی بشناسند و یا آن را رقیب این برندها بدانند، نیاز به گذر زمان و کسب تجارب بسیار دارد.

  سدان-نمای کلی K900

  سدان K900-نمای کلی

  سدان K900-نمای کلی

  سدان K900-نمای کلی

  سدان K900-نمایجلو پنجره

  سدان K900-نمای کلی

  سدان K900-نمای چراغ جلو

  سدان K900-نمای چراغ عقب

  سدان K900-نمای چرخ

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای داخل

  سدان K900-نمای موتور