1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. سوبارو اوت بک، خودرویی در حد نام سوبارو

سوبارو اوت بک، خودرویی در حد نام سوبارو

3 دی 1393
  • 5

بسیاری از خودروسازان ژاپنی، ساخت واگن‌ها را رها کرده‌اند زیرا چنین خودروهایی از شکوه سابق فاصله گرفته و بازار خود را به نفع کراس اوورها واگذار کرده‌اند. با این وجود سوبارو اوت بک واگن، می‌تواند یک مثال واقعی از یک واگن با ویژگی‌هایی فراتر از استیشن‌های خانوادگی معمولی باشد.

نام اوت بک اشاره ایست به دورافتاده‌ترین مکان‌هایی که این خودرو قادر به رسیدن بدان‌هاست. در واقع ویژگی‌های مشهور این خودرو، آن را حتی از کراس اوور ها نیز برای ماجراجویی و آفرود مناسب‌تر کرده است.

این خودرو نیز مانند هر خودروی دیگری از سوبارو به‌جز مدل اسپرت دیفرانسیل عقب BRZ به صورت چهار چرخ محرک یا AWD ساخته می‌شود. اوت بک واگن چیزی بیش از یک واگن است. این خودرو به خوبی در طول زمان توسعه یافته است. نسل پنجم این خودرو با تکیه بر ویژگی‌هایی برای آسایش و راحتی بیشتر و بهبود فضای داخلی، صندلی‌های بهتر، دید بهتر به بیرون، تهویه مناسب کشش خوب و صرفه‌جویی در مصرف سوخت ارائه شده است.

اوت بک را می‌توان نسخه ای تکامل یافته از سدان لگاسی نیز دانست. بنابراین در حالی که از یک سو با خودروهای شاسی‌بلند در رقابت است، ویژگی‌های یک خودروی جاده ای و خیابانی را هم به خوبی به نمایش می‌گذارد.

سوبارو اوت بک-نمای کلی

سوبارو اوت بک-نمای کلی

سوبارو اوت بک-نمای کلی

همانند سوبارو لگاسی، این خودرو هم از یک موتور 2.5 لیتری تخت یا بوکسر 175 اسب بخاری و 174 پوند فوتی یا شش سیلندر تخت 256 اسبی بهره می‌برد. با این وجود هنوز مدل چهار سیلندر آن بازار و فروش بهتری دارد. مصرف سوخت مدل چهار سیلندر در شهر 9.41 لیتر و در بزرگراه 7.13 لیتر طبق استاندارد EPA می‌باشد. شتاب و عملکرد این مدل 1670 کیلویی نیز مناسب است و در 9.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این رقم از خودرویی چون هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 با موتورهایی با حجم مشابه کمی کندتر است. این عملکرد شاید بیشتر به واسطه گیربکس CVT این خودرو باشد. این گیربکس، ضرایب یک گیربکس شش سرعته را به صورت خودکار شبیه‌سازی می‌کند. اما عملکرد آن عاری از هیجان لازم می‌باشد. البته امکان تغییر دستی دنده نیز مهیاست.

با فضای 73.3 فوت مکعب برای حمل بار، این یک خودروی بسیار کارا و سخاوتمند است. طراحان این خودرو به مدهای زودگذر برای ایجاد سقف شیب‌دار کوپه مانند اهمیتی نداده‌اند. به همین دلیل است که حتی یک ردیف سوم صندلی نیز با جای پایی برای افراد متوسط نیز مهیا شده‌اند و فضای سر نیز برای هر پنج سرنشین اصلی به بهترین نحو فراهم آمده است. البته تعداد زیادی هم پشت‌سری وجود دارند که دیگر دیدی برای آینه وسط باقی نگذاشته‌اند و در عوض یک دوربین عقب به صورت استاندارد برای رفع این مشکل مورد استفاده قرار گرفته است.

سوبارو اوت بک-نمای کلی

سوبارو اوت بک-نمای کلی

سوبارو اوت بک-نمای کلی

دید به بیرون خودرو و موقعیت صندلی راننده بسیار خوب محاسبه شده است. ستون‌های A باریک نیز برای به حداقل رساندن نقاط کور طراحی شده‌اند. ارتفاع صندلی‌ها نیز همانند یک SUV بالا می‌باشد. طراحی کابین و داشبورد قدیمی و یادآور مدل‌های دهه‌های قبل است. سوبارو این سادگی و طراحی قدیمی کابین را با عملکرد مناسب تجهیزات می‌پوشاند. یک صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچ، پیونددهنده این طراحی با طرح‌های مدرن امروزی است. در عوض کیفیت مواد مورد استفاده جای گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد

سوبارو اوت بک-نمای کلی

سوبارو اوت بک-نمای عقب

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

فرمان الکتریکی خودرو بازخوردی مناسب از مسیر و ناهمواری‌ها منتقل نمی‌کند. در عوض راحت‌تر و مقرون به صرفه تر از سیستم‌های هیدرولیکی است. چرخ‌های 17 اینچی با تایرهای 225/65 ویژه گل و برف به خوبی برای مسیرهای خشن آمادگی لازم را دارند. سیستم تعلیق نیز به خوبی از پس وظایف خود برمی‌آید. شتاب جانبی قابل تحمل در پیچ‌های تند جاده 0.81 جی می‌باشد.

سوبارو اوت بک-نمای جلو

سوبارو اوت بک-نمای کلی

سوبارو اوت بک-نمای بدنه

سوبارو اوت بک-نمای جلو پنجره

قیمت پایه اوت بک 27845 داری باشد که برای چنین خودرویی با ویژگی‌های منحصر به فرد آن بسیار جذاب است. با این قیمت خودرویی با چرخ‌های 17 اینچی، صندلی راننده الکتریکی، روکش داخلی از پارچه، غربیلک فرمان با روکش چرم، چراغهای مه شکن، صندلی‌های جلوی گرم شونده، تهویه دو ناحیه ای خودکار، صفحه نمایشگر لمسی با کنترل صوتی، رادیوی ماهواره ای، پاندورا، ارتباط با گوشی‌های هوشمند و غیره را به صورت استاندارد ارائه می‌نماید. با پرداخت 3390 دلار می‌توان سقف بازشوی مون روف، درب عقب الکتریکی بدون دخالت دست، سیستم ناوبری و سیستم کروز انحصاری سوبارو با دوربین‌های دوقلو Eyesight و سیستم نشانگر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل از عقب را نیز دریافت نمود.

بدین  ترتیب اوت بک می‌تواند با قیمتی حدود 31 هزار دلار تبدیل به خودرویی شود که کراس اوورهای معمول بازار با این سطح قیمت نمی‌توانند با کارایی و تجهیزات آن مقابله کنند.

سوبارو اوت بک-نمای چراغ عقب

سوبارو اوت بک-نمای چرخ جلو

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای داخل

سوبارو اوت بک-نمای موتور



نظرات

  • فوجی فوجی (3 دی 1393 ساعت 22:42)

    پشتش بی ریخته.....

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (3 دی 1393 ساعت 19:04)

    سوبارویه دیگه. یعنی میتونه اشکال داشته باشه .(البته به غیر از طراحی ناهمگون در برخی مدل ها که میشه گفت حتما امضای طراحاشونه)

  • محمدماجد محمدماجد (3 دی 1393 ساعت 10:37)

    چرا خطر پشتش مثل کمریه

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (3 دی 1393 ساعت 09:54)

    ای کاش این مدل سوبارو هم تو ایران بود

  • حسین معمار حسین معمار (3 دی 1393 ساعت 09:31)

    کاش ایران هم یه چیز در خور لیاقت مردمش میزد...