شاید بسیاری از افراد ثروتمند ترجیح بدهند پول خود را صرف یک خودروی لیموزین لوکس جادار کنند و در حالی که راننده شخصی آنها، خودرو را میراند، در صندلیهای وسیع عقب با امکانات رفاهی آن مشغول باشند. اما طیف بیشتری از رانندگان ثروتمند و جوان، در عین حال که خودرویی لوکس و گران قیمت میخواهند، لذت رانندگی را نیز نادیده نمیگیرند. در این حالت، خودروهای اشرافی و لوکس سنگینوزن، از دامنه انتخاب ها کنار میروند و در عوض خودروهای لوکس با فرمت کوپه جای آنها را میگیرند.
در واقع خودروهای لوکس کوپه، چیزی از همتایان سدان خود کم ندارند. تنها دو درب از این خودروها حذف شده و مقداری هم از فضای سرنشینان عقب، کاسته شده است. در عوض ویژگیهای اسپرت و هیجانانگیز بیشتری را در این خودروها خواهید یافت.
مرسدس بنز میتواند سطحی از رفاه و تجمل در حد رولز رویس و بنتلی را در کلاس اس جدید تقدیم شما کند. نسخه کوپه این خودرو نیز همین ویژگیها را دارد. کوپه کلاس اس جایگزین مدلهای قدیمی CL شده است. این نوع نامگذاری جدید کمی از تنوع نامگذاری سرگیجهآور مدلهای قبلی را میکاهد. با این وجود، پسوند کوپه نباید این اشتباه را موجب گردد که با خودرویی کوچک و جمع و جور طرفیم. در واقع این خودرو هنوز هم از بسیاری از خودروهای سدان لوکس، بزرگتر است.
طول کوپه کلاس اس بیش از 5 متر است و فاصله بین دو محور آن 2.94 متر و عرض آن 1.91 متر میباشد. البته طراحی ویژه این خودرو، باعث میگردد که چندان هم بزرگ به نظر نرسد اما اگر آن را کنار یک خودروی لکسس LS قرار دهید، به ابعاد بزرگ آن پی خواهید برد.
طراحی این خودرو، جذابیتهای خاص خود را دارد. چراغهای جلو و جلوپنجره نسبت به مدل سدان از طراحی اسپرت تر و هیجانانگیزتری برخوردارند. چراغهای باریک عقب نیز کاملاً با مدل سدان متفاوتاند و بیشتر یادآور مدل AMG GT هستند. هلال سقف، طراحی بسیار دلپذیری دارد و تناسب بالایی با انتهای بدنه برقرار میکند. مرسدس به خوبی حس مبارزهجویی را در طراحی این خودرو لحاظ کرده و آن را یک سر و گردن از ب ام و سری 6 و کلاس اس سدان بالاتر قرار داده است.
طراحی فضای داخلی، شباهت کاملی به نسخه سدان دارد و این برای خودرویی با داعیه اسپرتی، چندان جالب نیست. با این وجود، منحنیهای داشبورد و هماهنگی این خطوط با اجزای داخلی و کشیدگی داشبورد تا روی درها، فرومان اسپرتی AMG با قسمت پایین تخت، تزئینات اسپرتی و ترکیبهای رنگی خاص باعث تمایز آن نسبت به کلاس اس سدان شدهاند. صندلیهای عقب نیز با وجود فرم کوپه خودرو نسبتاً جادار میباشند.
نکته دیگر این است که این خودرو، 2150 کیلوگرم وزن دارد و این ناشی از حجم تجهیزات مختلف موجود دران و البته ابعاد بزرگ آن است. با این حال، نباید نگرانی بابت کندی و تنبلی این خودرو داشته باشید زیرا مرسدس، یک خودروی کوپه کند و را تحویل شما نخواهد داد.
در زیر کاپوت کشیده و زیبای این خودرو، شاهکاری از AMG قرار دارد. موتور هشت سیلندر V شکل با حجم 5461 سی سی از جنس آلومینیوم و با تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربوشارژر دوقلو قادر است 577 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 و 664 پوند فوت گشتاور در دور موتور 2250 تولید نماید. چنین قوای قابل توجهی از طریق یک گیربکس هفت سرعته خودکار همراه با امکان شیف دستی از روی فرمان توسط سیستم 4MATIC به هر چهار چرخ منتقل میشوند.
مرسدس بنز S63 AMG کوپه قادر است از حالت سکون در 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این رقم را باید با مثلاً 3.2 ثانیه ای بیشتر سوپراسپرت های امروزی مقایسه نمایید. این خودرو برای رسیدن به سرعت 161 کیلومتر بر ساعت هم به 8.5 ثانیه زمان نیاز دارد. برای رسیدن به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت هم 23 ثانیه زمان کافی است. شتابگیری مسافت 400 متر هم از حالت سکون، به 12 ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که در پایان این مسافت سرعت خودرو به 193 کیلومتر بر ساعت رسیده است.
در سرعتهای بالاتر، مرسدس نمیتواند مثل یک سوپر اسپرت سبک وزن، عمل کند و نهایت سرعتان نیز به صورت الکترونیکی به 301 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
این یک خودروی کوپه لوکس 172 هزار دلاری (قیمت پایه 161 هزار دلار است) میباشد که غنی از تجهیزات رفاهی و ایمنی درجه یک است و در عین حال میتواند لذت رانندگی را نیز به صاحب ثروتمند خود اعطا نماید.