نگاهی بر لکسسIS 350C اف اسپرت 2015

13 دی 13936:06
7 دقیقه


نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

چه چیزی بهتر از یک خودروی کانورتیبل دیفرانسیل عقب اسپرت با ویژگی‌های لوکس است؟ لذتی که می‌توان از رانندگی با چنین خودرویی کسب کرد، وصف‌ناشدنی است. لکسس نیز همیشه یک محصول خوب برای این منظور در چنته دارد. لکسس IS کانورتیبل که ظرف 20 ثانیه از یک کوپه اسپرت لوکس به یک کانورتیبل بدون سقف جذاب تبدیل می‌شود.

مدل 350C کانورتیبل اکنون با پکیج F-Sport سرگرم کننده تر و جالب‌تر از همیشه شده است. در سال 2014 تریم داخلی این خودرو مورد تجدید نظر قرار گرفت و گزینه‌های به‌روز شده ای برای آن منظور گردید.

پکیج اف اسپرت هزینه ای معادل 2550 دلار اضافه بر دوش خریدار تحمیل می‌کند. در عوض تعلیق و فنربندی با تنظیمات اسپرت، چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی، تزئینات کرومی، جلوپنجره مشبک پایین‌تر، فرمان اسپرت، صندلی‌های جلوی گرم شونده و تهویه شونده، اسپویلر لبه ای جلو، پدال‌های آلومینیومی، تریم داخلی با تزئینات فلزی و نشان‌های F-Sport نصب شده در جاهای مختلف را دریافت می‌کنید. با این حال برای سیستم صوتی مارک لوینسون باید 3520 دلار و چراغهای HID جلو 875 دلار و سنسور پارک جلو و عقب جمعاً 500 دلار دیگر بپردازید. بدین ترتیب قیمت خودرو با احتساب 700 دلار هزینه حمل، به 55445 دلار می‌رسد که رقم بالایی محسوب می‌شود.

در داخل کابین از مواد مرغوبی استفاده شده است. صندلی‌های جلو از آسایش و پشتیبانی خوبی از بدن سرنشین برخوردارند. با این حال، سرنشینان عقب فضای اندکی برای یک مسافرت خواهند داشت و بهتر است تنها برای سوار کردن بچه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. البته تنگی فضای صندلی‌های پشت در مورد بیشتر خودروهای با سقف بازشو نیز دیده می‌شود.

طراحی IS 350C F-Sport بسیار آشنا است و لکسس تغییر خاصی در آن به وجود نیاورده است. این خودرو هنوز با طراحی نسل جدید محصولات لکسس با زبان طراحی جدید این شرکت مانند چراغهای بومرنگی و جلوپنجره دوکی شکل، فاصله دارد. با این حال احتمالاً لکسس، چنین تغییراتی را به نسل آینده این خودرو محول نموده است.

لکسس IS 350C F-Sport با سقف بسته بیشتر یک خودروی کوپه به نظر می‌رسد. جنس سقف از سه عدد پانل آلومینیومی است که تنها با فشار یک دکمه به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شوند. پس از جمع شدن سقف، به طور کامل در زیر پوشش از دید خارج می‌شود. بنابراین طراحی خودرو در حالت سقف باز، جذاب و باوقار است. در زمانی هم که سقف بسته است، صدای اندکی در کابین شنیده می‌شود و این مزیت زیادی نسبت به سقف‌های از جنس نرم است که صدای کابین در آن‌ها بیش از حد می‌باشد. لکسس برای آرامش بیشتر کابین، از شیشه‌های تقویت شده آکوستیک استفاده کرده است. ضریب درگ و آئرودینامیک 0.29 نیز به جریان بهتر باد و کاهش صدای باد کمک می‌نماید.

لکسس IS 350C از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.5 لیتری با تزریق مستقیم سوخت و تنفس طبیعی بهره می‌برد. نیروی این موتور به 306 و گشتاور آن به 277 پوند فوت می‌رسد. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با امکان شیفت و تعویض دستی به چرخهای عقب انجام می‌شود.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل 5.6 ثانیه زمان می‌برد. به نظر می‌رسد که به اندازه کافی سریع باشد. مصرف سوخت هم در بزرگراه 8.7 لیتر و در شهر 12.38 لیتر می‌باشد.

لکسس IS 350C را باید یک خودروی جذاب و سرگرم‌کننده قلمداد نمود. سقف آن به آسانی باز می‌شود. آسایش و راحتی و سروصدای اندک کابین هم از مزایای این خودرو هستند. پیشرانه پرقدرت و توانایی‌های دینامیکی نیز به جذابیت رانندگی با آن افزوده‌اند. وضعیت رانندگی مدل F-Sport اندکی خشک‌تر و خشن‌تر از مدلهای عادی استاندارد است و البته این طبیعت خودروهای اسپرت است که جنب و جوش بیشتری دارند. سیستم پارکینگ خودکار، سیستم تهویه دو ناحیه ای که با وجود سقف باز هم به خوبی عمل می‌کند و ویژگی‌های دیگر، از این خودرو یک کوپه کانورتیبل لوکس جذاب ساخته‌اند. در عوض طراحی کمی قدیمی، مصرف سوخت بالا و فضای محدود برای قسمت عقب از جمله معایب این خودرو می‌باشند.

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

 نگاهی بر لکسسIS 350C  اف اسپرت 2015

منبع: پدال