سال 2015، فولکس واگن گلف با مدل R، شایستگیهای گلف را به عنوان یک هاچ بک داغ و آتشین به رخ میکشد. گلف خودرویی با قدمتی طولانی است که بیش از همه، این ماندگاری را مدیون قابلیت اطمینان و کارایی مناسب میباشد.
تغییرات ظاهری در گلف R مدل 2015 بسیار ظریف و جزئی هستند. البته فولکس واگن قصد دارد دوره تغییر طراحی محصولات خود را کوتاهتر نماید تا تنوع بیشتری از نظر طراحی ظاهری به محصولات خود ببخشد. با این وجود طراحی گلف 2015 بسیار آشنا اما بدون نقص میباشد.
مدل R گلف از زیبایی و جذابیتهای ظاهری همانند یک خودروی اسپرت اصیل برخوردار است. چرخهای اسپرت بزرگ با تایرهای فاق کوتاه، چراغهای دودی شده و تغییرات بسیار ظریف آئرودینامیکی، جلوه بصری این خودرو را جوان پسند تر کردهاند.
فضای داخلی این خودرو، مشابه سایر خودروهای فولکس است. با این وجود، روکشهای با کیفیتتر چرمی و تزئینات جذابتری را خواهید یافت. در حالی که کابین بیش از حد ساده است، چند دکمه برای عملکردهای جدید افزوده شدهاند. فرمان سه شاخه نیز در قسمت پایینی خود، پهن شده است. صندلیها نیز با وجود نگهدارنده های اسپرت جانبی، همچنان در سفرهای طولانی بدون آزار و راحت میباشند. فضای داخلی نیز چه برای سرنشینان عقب و چه برای بار، مناسب است.
گلف R یک نسخه بسیار قدرتمندتر از مدل GTi است. در حالی که نسخه GTi این خودرو از موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری خود، قدرتی به اندازه 210 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 258 پوند فوت بیرون میکشد، مدل R میتواند با 15 درصد رشد، 292 اسب بخار قدرت و 280 پوند فوت گشتاور تولید کند که رشدی قابلملاحظه را نشان میدهد.
این موتور توربو با این حجم، یک شاهکار در بین خودروهای استاندارد خیابانی از نظر توان تولیدی به حجم موتور محسوب میشود. برای انتقال نیرو هم از گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DSG استفاده شده است که یکی از بهترین گیربکسهای حال حاضر جهان میباشد. البته گیربکس شش سرعته دستی هم برای این خودرو قابل انتخاب خواهد بود. همچنین مدل R به صورت استاندارد با انتقال نیرو به چهار چرخ 4MOTION عرضه میشود.
در حالی که آمار مصرف سوخت توسط EPA برای این مدل هنوز اعلام نشده، فولکس واگن ادعا میکند که مصرف سوخت در صد کیلومتر مسافت بزرگراهی، 7.84 لیتر خواهد بود.
گلف R خودروی راحتی برای استفاده روزمره است. سه حالت رانندگی عادی، اسپرت و شخصی را برای آن میتوان انتخاب کرد. کیفیت سواری این خودرو، فدای ویژگیهای اسپرت آن نشده است. قدرت پیشرانه هم بدون تأخیر توربو در اختیار شما قرار میگیرد. با اینکه صدای خرخر اگزوز در حالت اسپرت زیاد است اما در حالت کروز در بزرگراهها، صدای موتور و اگزوز کمتر از صدای ناهمواریهای جاده و باد میباشد. حتی میزان صدای داخلی از سایر رقبای این خودرو کمتر است.
داغترین هاچ بک فولکس، قادر است صفر تا صد را در 4.9 ثانیه طی کند که شتابی فوقالعاده است. در شتاب گیری خبری از هرزگردی نیست. در حالی که دور موتور عدد 7500 را نشان میدهد. با وجود وزن 1490 کیلویی، انتظار کمی بیش فرمانی از این خودرو داشتیم که چنین نشد. کنترل پایداری خودرو به خوبی تأثیر خود را نشان میدهد و البته میزان دخالت آن بیش از حد نیست. در مجموع عملکرد این خودرو برای رانندگان غیرحرفهای قابل ستایش است اما نمیتواند رانندگان حرفه ای را ارضا کند.
گلف هیچگاه خودروی ارزانی نبوده و مدل R نیز از این قاعده مستثنی نیست. شروع قیمت این خودرو 37 هزار دلار میباشد. با این پول، سیستم تهویه دو ناحیه ای، سقف بازشوی شیشه ای، روکش چرمی داخل کابین، سیستم تعلیق تطبیقی اسپرت و با پرداخت 2495 دلار بیشتر، سیستم ناوبری، سیستم صوتی پیشرفته و سنسورهای پارکینگ همراه با چرخهای 19 اینچی آلیاژی را دریافت میکنید.
با وجودی که حدود 13 هزار دلار بیشتر از مدل GTi پرداخت میکنید، هنوز مدل GTi با ارزشتر به نظر میرسد. حتی میتوان با 4500 دلار بیشتر، آئودی S3 را خریداری کرد که روی همین پلتفرم ساخته میشود و خودرویی لوکستر و رده بالاتر است.
از بعد قیمت، گلف R رقیبی همچون سری 2 دارد. حتی با این پول میتوان یک فورد موستانگ GT خریداری کرد که 435 اسب بخار نیرو دارد بنابراین دلایل برای نخریدن مدل R بیشتر از دلایل توجیه خرید آن است مگر اینکه شما واقعاً یکی از عشاق فولکس گلف باشید.