1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

15 فروردین 1394
  • 0
  • 8650

تغییرات کلیدی در پورشه کاین 2015، منجر به بهبود متوسط در عملکرد و کارایی این خودرو شده است. موتورهای قوی‌تر، تغییرات ظاهری ظریف، سیستم تعلیق پیشرفته و افزایش سطح امکانات در مدل استاندارد همراه با افزایش اندکی در قیمت بوده‌اند.

پورشه کاین حتی بدون این به‌روزرسانی یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای شاسی بلند اسپرت با ظرفیت 5 سرنشین در دنیا می‌باشد. این خودرو با سطح رفاه و تجهیزات و طراحی لوکس خود، شما را ناامید نخواهد کرد.

در حال حاضر قیمت پایه کاین از 61 هزار دلار آغاز می‌شود. چهار سطح و تریم برای این خودرو تعریف شده‌اند. با این وجود متأسفانه با مقررات جدید وارداتی، امکان واردات این خودرو دیگر به کشورمان میسر نیست و مدل‌های وارداتی به مناطق آزاد نیز از این پس امکان تردد به سرزمین اصلی را ندارند. کاین S با موتور شش سیلندر 3.6 لیتری توربوی خود که توربوشارژر دوقلوی آن بهینه شده، سطح ورودی این خودرو را تشکیل می‌دهد. مدل‌های V8 توربو و مدل هیبریدی کاین مجهز به موتور سوپرشارژر را نیز باید به این خانواده اضافه کرد.

موتور شش سیلندر پایه از برادر کوچک‌تر یعنی ماکان به عاریت گرفته شده است. این پیشرانه 420 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این ارقام از موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر قبلی هم بالاتر است. این در حالی است که مصرف سوختان بهبود یافته و به 11.76 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

کاین از آئرودینامیک بهتری هم برخوردار شده است. جلوپنجره با کرکره‌های فعال، علاوه بر خنک کردن موتور، باعث بهبود آئرودینامیک نیز می‌شود. سیستم توقف-استارت هوشمند نیز که به صورت استاندارد روی این خودرو قرار گرفته به بهبود اقتصاد مصرف سوخت کمک می‌کند. گیربکس 8 سرعته با شیفت سریع از نوع PDK دو کلاچه نیز کارایی بالایی را به نمایش می‌گذارد.

این خودرو با این ابعاد و با وجود موتور پر قدرت و اقتصادی خود، تنها به 5.2 ثانیه زمان برای شتاب گیری صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. به نظر می‌رسد که روح 911 معروف در این خودروی شاسی بلند حلول کرده باشد.

کاین توربو با قدرت 520 اسب بخار و گشتاور 533 پوند فوت، شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه ای را بر جای می‌گذارد. چیزی که از یک خودروی بزرگ و لوکس، کمتر انتظار می‌رود.

مدل‌های هیبریدی هم در سال 2015 به صف محصولات کاین پیوسته‌اند. برای کسانی که مصرف قطره ای سوخت را محاسبه می‌کنند یا آلایندگی پایین خودرو برایشان اهمت زیادی دارد. سیستم پلاگین هیبریدی با باتری‌های قابل شارژ با ایستگاه‌های شارژ خانگی، به طور چشمگیری از مصرف سوخت این خودرو کاسته است. انرژی الکتریکی در باتری‌های 10.8 کیلووات ساعتی لیتیوم یون ذخیره می‌شود. شارژر 3.6 کیلووات ساعتی نیز به صورت استاندارد همراه خودرو ارائه می‌شود که باتری‌های تخلیه شده را ظرف 5 ساعت کاملاً شارژ می‌کند. شارژر 7.2 کیلووات ساعتی این زمان را به 70 دقیقه کاهش می‌دهد. نیروی احیای ترمزها نیز باعث شارژر شدن باتری‌ها می‌شود. متأسفانه اگر فقط بخواهید با نیروی باتری‌ها حرکت کنید، تنها 22.5 کیلومتر مسافت را می‌توانید طی کنید. هرچند این رقم دو برابر سابق است. نیروی پیشرانه در حالت ترکیبی به 416 اسب بخار و گشتاور آن به 435 پوند فوت می‌رسد. با وجود ارقامی مشابه با کاین S شش سیلندر، این مدل به واسطه وزن بیشتر سیستم الکتریکی و باتری‌ها، شتاب صفر تا صد اندکی کندتر 5.4 ثانیه ای را ثبت می‌کند.

کاین 2015 تنها تغییرات ظریف ظاهری را به خود می‌بیند. چراغ‌های عقب اندکی از نظر زاویه تغییر کرده‌اند. چهره خودرو از جلو هم کمی پهن‌تر به نظر می‌رسد. درون کابین از صندلی‌های عقب با تهویه مجزا استفاده شده است. سیستم تعلیق نیز برای بهبود سواری و راحتی ارتقا یافته است.

نسبت به ب ام و X5، کاین راحت‌تر و همراه با تجربه منحصر به فردتری است. فرمان آن نیاز به تلاش اضافی دارد و حس بیشتری از مسیر را منتقل می‌کند. در کاین کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد و حس سرعت آن نیز بیشتر است. هرچند هنوز رفتاری همانند یک SUV پنج نفره اسپرت دارد.

صندلی‌های جلو به صورت استاندارد از نوع الکتریکی 8 جهته می‌باشند. مدل سفارشی به صورت ده وضعیته می‌باشد. صندلی‌های عقب نیز قابل تا شدن می‌باشند. فضای بار 23.7 فوت مکعبی این خودرو با خم کردن صندلی‌ها، افزایش می‌یابد. ویژگی‌های استاندارد در مدل پایه نظیر چرخهای 19 اینچی، چراغهای جلوی بی زنون، چراغ‌های LED، سقف آفتابی شیشه ای، درب عقب خودکار قابل برنامه‌ریزی، صندلی‌های چرمی و الکتریکی و سیستم مدیریت ارتباطات پورشه با صفحه نمایشگر لمسی و سیستم ناوبری به کار رفته‌اند. با پرداخت 5 هزار دلار بیشتر نیز می‌توان از چرخ‌های آلیاژی 21 اینچی طرح 911 توربو، صندلی‌های گرم شونده، روکش‌های چرمی داشبورد و دوربین عقب و سنسورپارکینگ بهره برد.

با وجود رقبایی چون ب ام و X5 و X6 و لندروور-رنجروور اسپرت، هنوز کاین یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین خودروهای شاسی‌بلند دنیا محسوب می‌شود. خودرویی که تعادل مناسبی بین کارایی یک SUV و قابلیت‌های اسپرت یک خودروی ورزشی ایجاد نموده است.

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

 آزمایش رانندگی پورشه کاین 2015

منبع پدال



نظرات