بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

19 اردیبهشت 13946:01
7 دقیقه


بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

داستان تویوتا کرولا پشت یک خودروی جعبه مانند جمع و جور در سال 1966 آغاز شده و اکنون به پرفروش ترین و موفق ترین خودروی تاریخ مبدل گردیده است. امروزه بیش از 40 میلیون دستگاه از کرولا در سراسر جهان به فروش رسیده اند. بنابراین می توان این موفقیت دامنه دار و طولانی مدت را ناشی از اعتماد و قابلیت اطمینان و کیفیت مطلوب و هزینه نگهداری پایین و مواردی از این دست دانست.

تویوتا کرولا در طول عمر طولانی خود به تدریج رشد کرده و کاملتر شده است. نسل فعلی کرولا را نمی توان به هیچ وجه با اسلاف آن مقایسه نمود. اما همین روند تکاملی را در سایر خودروها نیز شاهدیم و باید دید که کرولای امروزی نسبت به رقبای خود در چه جایگاهی قرار می گیرد.

الگوی کرولا، همچنان همان خودروی مقرون به صرفه و قابل اعتماد است. نسخه S کرولا در این تست مورد بررسی قرار گرفته که ویژه بازار آمریکا است و با نسخه های آسیایی و اروپایی آن لااقل در ظاهر و طراحی، تفاوتهایی دارد.

این مدل کرولا با قیمت 22905 دلار با یک گیربکس اتوماتیک با انتقال دائم پیوسته CVT ارائه می شود. این گیربکس دارای یک حالت اسپرت نیز می باشد تا کمی هیجان رانندگی آن را افزون کند. چراغهای مه شکن این مدل هم یکپارچه و جلوپنجره آن به رنگ مشکی پیانویی می باشد. آینه های الکتریکی مجهز به گرم کن داخلی و چراغ راهنما بوده و یک اسپویلر عقب نیز به آن افزوده شده است. بعلاوه صندلی های اسپرتی آن نیز تقویت شده اند. فرمان نیز با روکشی از چرم پوشیده شده است. صفحه نمایش اطلاعات لمسی نیز کیفیت بهتری یافته است.

صندلی های جلوی این مدل به صورت الکتریکی در 8 وضعیت جابجا می شوند. بعلاوه گرم کن داخلی نیز برای این صندلی ها قابل سفارش می باشد. چرخهای 17 اینچی 7 پره با تایرهای P215/45 و ترمزهای عقب دیسکی هم از دیگر تغییرات این مدل نسبت به مدل پایه می باشند.

پس از سفارش آپشن هایی نظیر دوربین دید عقب، لایه محافظ رنگ، کف پوش ویژه، سیستم گرمایشی صندلی ها و استارت دکمه ای، قیمت این مدل به 24479 دلار بالغ گردید.

مواد مورد استفاده در داشبورد از نوع با کیفیت و نرم بوده و ارتقا یافته اند. فضای کابین در نسل جدید افزایش یافته و مخصوصا فضای پای سرنشینان عقب بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. صندلی های اسپرت نیز بسیار عالی و با پشتیبانی خوب اندام سرنشینان هستند.

موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری کرولا ، نیروگاهی کارامد با 132 اسب بخار نیرو است. گیربکس CVT نیز با 7 نسبت از پیش تعریف شده انتقال، بدون هیچ چرخ دنده ای، انتقالی صاف و بدون لرزش را فراهم می سازد. امکان تغییر ضریب دنده با شیفترهای روی فرمان نیز میسر است و با دنده هفتم می توان با سرعت 113 کیلومتر بر ساعت نیز رانندگی کرد. در این زمان ما با رفتن به دنده ششم، دور موتور را به 3000 افزایش دادیم. سنگین کردن پیاپی دنده ها به سرعت هزار دور بر دقیقه به دور موتور می افزاید. بنابراین احساسی شبیه به یک گیربکس واقعی 7 دنده را تجربه می کنید.

تعلیق کرولا در اروپا تست شده و مورد بهینه سازی قرار گرفته است. بنابراین به سرعت می توانید تفاوت آن را با نسل گذشته از نظر دینامیک رانندگی متوجه شوید. مخصوصا در پیچهای تند که حرکات بدنه بسیار اندک می باشد. بنابراین لذت رانندگی با آن بیش از انتظار از یک سدان جمع و جور و سبک است.

کیفیت و قابلیت اطمینان این خودرو تا حد زیادی کمک می کند تا بازار آن همچنان حفظ شود و به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای جمع و جور جهان، باز هم رکوردها را جابجا کند.

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

 بررسی تویوتا کرولا S مدل 2015

منبع: پدال