1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین تست بنتلی مولسان اسپید، سدان اشرافی انگلیسی

اولین تست بنتلی مولسان اسپید، سدان اشرافی انگلیسی

29 اردیبهشت 1394
  • 4

دوره ای طولانی از جدا شدن رولز رویس و بنتلی می‌گذرد و هر کدام از این شرکت‌ها تحت پوشش آلمانی‌ها یعنی ب ام و و فولکس‌واگن قرار گرفته‌اند. برای بنتلی که وارد کنسرسیوم فولکس شده، اوضاع روزبه روز بهتر می‌شود و علاوه بر فروش و سود بالا، مدل های جدیدان نیز از راه می‌رسند. از جمله باید به زودی منتظر مدل شاسی‌بلند اشرافی بونتایا باشیم.

اما مولسان اسپید 2015 که برای نخستین بار توسط موتورترند آزمایش شد، یک سدان اشرافی اما اسپرت و سریع است. خودرویی که برای افراد غنی با تمایل به نمایش ثروت خود ساخته شده است. اگر شما یک پولدار متواضع باشید، احتمال اینکه به سراغ بنتلی یا رولز رویس بروید، اندک است.

مولسان اسپید برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. پیشرانه هشت سیلندر 6.75 لیتری آن مجهز به توربوشارژر دوقلو همچنان دران انجام وظیفه می‌کند. تجدید نظر در این موتور باعث بهبود 25 اسبی قدرت و 59 پوند فوتی گشتاور شده است. در حال حاضر خروجی این پیشرانه به 530 اسب بخار و گشتاور آن به 811 پوند فوت رسیده است.

علاوه بر افزایش نیرو، کمی هم وزن خودرو افزایش یافته است. این افزایش 26 کیلویی ناشی از تجهیزات بیشتر آن می‌باشد. در مجموع وزن این سدان فوق لوکس به 2740 کیلوگرم رسیده است. با این حال یک نسبت تقسیم وزن 49 به 51 روی محورهای جلو و عقبان برقرار است که تعادل مناسبی به آن می‌بخشد.

مولسان در سال 2011 قادر بود شتاب صفر تا صد را در 4.8 ثانیه و طی مسافت 400 متر را در 13.3 ثانیه ثبت کند. امروزه بنتلی مولسان اسپید، فروتنانه این آمار را دست نخورده باقی می‌گذارد و به شتاب 5 ثانیه ای و 13.6 ثانیه ای کفایت می‌کند.

فرمان و تایرها در مدل 2015 ارتقا یافته‌اند. شتاب جانبی قابل تحمل هم از 0.83 به 0.84 جی رسیده است. مصرف سوخت نیز 13 درصد بهینه‌تر شده است ولی با مصرف متوسط 16.8 لیتر هنوز یک خودروی بسیار پر مصرف قلمداد می‌شود.

مولسان اسپید با یدک کشیدن پسوند سرعت، خودرویی کندتر از سابق است. این می‌تواند برای خریدارانی که آن را با AMG و مایباخ مقایسه می‌کنند، ناامید کننده باشد. اما با همین اوضاع هم هنوز این خودروی بسیار بزرگ و سنگین وزن، خودروی سریعی محسوب می‌شود. صادقانه باید گفت که اکثر مردم، تفاوت 0.2 ثانیه ای شتاب صفر تا صد را احساس نمی‌کنند و نیازی هم به چنین شتابگیری هایی ندارند.

در عوض از بنتلی مولسان توقع یک کابین بیسار اشرافی، راحت و جادار را دارند. بعلاوه خودرویی که باید به جلب نظر مردم بپردازد، چندان هم نباید سریع از نظرها دور شود.

مشخصات:

قیمت پایه: 341 هزار دلار

قیمت مدل تست: 411 هزار دلار

مشخصه: موتور جلو دیفرانسیل عقب، چهار در سدان

موتور: 6.8 لیتری 8 سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو

قدرت تولیدی: 530 اسب بخار

گشتاور: 811 پوند فوت

گیربکس: هشت سرعته اتوماتیک

فاصله بین دو محور: 3.27 متر

طول: 5.58 متر

عرض: 1.93 متر

ارتفاع: 1.52 متر

شتاب صفر تا 96.6 کیلومتر بر ساعت: 5.0 ثانیه

خط ترمز از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت: 33.5 متر

منبع پدال



نظرات

  • کامرانی کامرانی (19 خرداد 1394 ساعت 11:37)

    من نمی توانم نظربهم

  • کامرانی کامرانی (19 خرداد 1394 ساعت 11:36)

    ببخشید اشتباه شده

  • کامرانی کامرانی (19 خرداد 1394 ساعت 11:35)

    ایده دوزدی هست

  • علی جعفری علی جعفری (5 خرداد 1394 ساعت 15:46)

    درود
    بنتلی تو تمام دنیا و حتی آمریکا یه خورویی ست که ثروتمند بودن طرف رو نشون میده.تفاخر خب نیست ولی گاهی لازمه آدم برای تلاش و موفقیتش برای خودش به اصطلاح نوشابه بازکنه و یه جایزه بخودش بده.داشتن اهداف بلند مدت همیشه به آدم نیرو برای ادامه مسیر میده.تا انگیزه و امید نباشه حتی یه مورچه هم یه دانه ی گندم رو تا توی لانه نمیبره.پس بهتره عینک بدبینی مون رو برداریم و همیشه به چشم یک آدم خلافکار وبا درآمد نامشروع به ثروتمندان نگاه نکنیم.محض اطلاع من ثروتمند نیستم و یارانه ام هم قطع نکردن.
    ختم کلام من عاشق بنتلی ام...
    پیروز و سربلند باشید