تغییرات ظاهری در نسل سوم از مینیکوپر S بسیار قابلتوجه هستند؛ از جمله طراحی جلوبندی بدنه زیبا که بیشتر شبیه به نمونههای آلمانی است تا طراحیهای انگلیسی، در مخزن بنزین که به سمت سرنشین رفته و کنترل شیشهها بر روی درهای مربوط قرار گرفتهاند. در همین حال، مدل با گیربکس اتوماتیک، یک تغییر عمده را در تجربه رانندگی با مینیکوپر نشان میدهد. فضای داخل مدل جدید نه تنها بزرگتر، بلکه سکوت بیشتری نیز دارد و بهینهسازیها و تکنولوژیهای زیادی در آن به کار گرفته شده است. این مینی بیشتر از همه میگوید که شما در حال رانندگی با یک بامو کوچک و با دیفرانسیل جلو هستید؛ خودرویی که بر اساس یک پلتفرم مشترک جهانی (UKL) ساخته شده است.
خودروی تست شده، یک مدل با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده است که در آن تجهیزات آپشن زیادی به کار گرفته شدهاند؛ از جمله آپشنهای کاربردی در این خودرو میتوان به نمایشگر به سمت بالای ۵۰۰ دلاری (HUD) و سیستم دستیار پارکینگ ۱۰۰۰ دلاری اشاره کرد. البته HUD بیشتر از اینکه کمککننده باشد، مزاحم است.
مینیکوپر با این که خودروی کوچکی است، ولی چندان ارزان هم نیست و از این نظر پیشزمینههای موجود در خودروهایی با این ابعاد را به هم زده است. بیشترین هزینه اضافی که به قیمت اولیه این مدل اضافه شده، پکیج Fully Loaded به ارزش ۴۵۰۰ دلار است که سه پکیج اسپورت، پرمیوم و وایرد را در یکجا جمعآوری کرده و در عینحال، تمام تجهیزات هر سه را به طور کامل اضافه نمیکند. پس از این که مدل «به صورت کامل تجهیز شد»، هنوز نیاز ۲۵۰ دلار بیشتر برای لنزهای سفید چراغهای راهنما و ۵۰۰ دلار دیگر برای دوربین نمای عقب داشته است. همچنین رنگ خاکستری متالیک (Thunder Gray) به ارزش ۵۰۰ دلار و طرح مشکی برای داخل کابین به ارزش ۷۵۰ دلار به کار گرفته شده است. در واقع، مینی گزینههای زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد تا بتوانند یک خودروی سفارش برای خود داشته باشند. هزینه تمام آپشنها در مجموع به ۱۲۵۰۰ دلار رسید که حدود نصف قیمت پایه مینی کوپر بوده است. قیمت خودروی تست شده در نهایت در ۳۶۸۹۵ دلار متوقف شده است.
نیمی از تفاوتهای مینی کوپر جدید به خاطر گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است. این گیربکس به تنهایی ۱۲۵۰ دلار هزینه دارد و از نوع اتوماتیک اسپورت بوده که شیفتهای سریعتری را فراهم کرده و با اضافه کردن پدلشیفترها بر روی فرمان، قیمتش به ۱۵۰۰ دلار در لیست هزینههای خودرو افزایش خواهد یافت. همینطور، طبیعتاً یک پوشش چرمی ۲۵۰ دلاری برای فرمان نیز نیاز خواهید داشت. میتوان گفت که سیستم گیربکس اتوماتیک شرایطی بهتر از هر نوع گیربکس دستی فراهم می کند. مینی کوپر S مدل ۲۰۱۵ نسبت به مدل قبلی ۰/۵ ثانیه زودتر به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و این رکورد را در ۶/۱ ثانیه ثبت میکند. همچنین گیربکس اتوماتیک شرایط خودرو در ادامه حرکت حفظ میکند و مسیر یکچهارم مایل را در ۱۴/۷ ثانیه طی میکند. این درحالی است که مدل با گیربکس دستی در مدت ۱۵/۱ ثانیه این کار را انجام داده است. این عملکرد بیشتر از همه به لطف گیربکس اتوماتیکی است که از نسبت دنده بهینهتری برای ورود به دنده بالاتر استفاده میکند و به خوبی با یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۹ اسببخار همراه شده است.
در همین حال، سیستم اتوماتیک با یک سری تجهیزاتی همراه شده است که ممکن است کمتر از آنها استفاده کنید؛ سیستم اتوماتیک استاپ-استارت موتور و انتخابکننده حالت رانندگی. برای انتخاب حالت، حلفه دور دسته دنده را در خلاف جهت عقربههای ساعت بچرخانید تا در وضعیت Green mode قرار بگیرد. در این حالت، یک رنگ سبز ملایم پیرامون ابزارهای مرکزی را در بر میگیرد و پیغام "Let's MINImalize!" بر روی صفحه نقش میبندد. در همین حال، میتوانید حلقه را در جهت دیگر بچرخانید تا حالت Sport انتخاب شده و حال و هوای پیرامون ابزارها به رنگ قرمز دربیاید. در این حالت با پیغام "Let's Motor Hard!" بر روی نمایشگر روبرو خواهید بود.
در تستی که برای این خودرو انجام شده، هر دو حالت رانندگی آزمایش شده و بهترین مصرف سوخت ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شده است. این در حالی است که مدل قبلی با گیربکس دستی مصرف سوختی برابر ۷/۸۴ لیتر نشان داده است. با این حال، طبق تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مدل جدید بایستی بهتر عمل کند؛ چرا که برای مصرف سوخت شهری مدل قبلی با گیربکس دستی ۹/۸ لیتر تخمین زده شده و برای مدل جدید با گیربکس اتوماتیک این مقدار ۹/۰۵ لیتر است.
همچنین مدل اتوماتیک در تست لغزش در پیچ، چسبندگی کمتری را نشان داده (0.87g در برابر 0.91g) و مسافت بیشتری را نیز برای توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت نیاز داشته اشت. مینی کوپر S مدل ۲۰۱۵ در تست ترمز، با تایرهای تمامفصل پیرلی در مسافت ۵۵/۴۷ متر متوقف شده است که نسبت به مدل قبلی حدود ۳ متر بیشتر است.
• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۴ سرنشین، ۳ درهاچبک.
• قیمت مدل تست: ۳۶۸۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۴۶۴۵ دلار).
• نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
• گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
• قدرت: ۱۸۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
• گشتاور: ۲۸۰/۶۵ نیوتنمتر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
• گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
• فاصله محوری: ۲/۴۹۴ متر.
• طول ماشین: ۳/۸۵۸ متر.
• عرض: ۱/۷۲۷ متر.
• ارتفاع: ۱/۴۱۵ متر.
• وزن کلی: ۱۲۹۵ کیلوگرم.
• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶ ثانیه.
• صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۶/۱ ثانیه.
• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه
• عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۴۹۷ کیلومتر بر ساعت.
• سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۲۸/۵ کیلومتر بر ساعت.
• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۴۷۴ متر.
• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۰۵ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
• مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.