1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. تست و بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

آخرین اخبار


تست و بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

9 خرداد 1394
  • 0
  • 5143

پاییز شاید برای برخی بهترین فصل برای رانندگی باشد؛ زمانی که برگ‌های درختان رنگ‌های زیادی به سطح زمین بخشیده و کناره‌های جاده تبدیل به پشته‌هایی از برگ‌های قرمز، نارنجی و زرد می‌شود که همه چیز را برای یک سفر کوتاه خاطره‌انگیز آخر هفته آماده می‌کند. شاید اگر یک پورشه باکستر داشته باشید، با سقف باز، گرم‌کن و گرم‌کن صندلی‌ها، تجربه رانندگی در پاییز دو چندان شود. ولی اگر به چیزی بیش از دو صندلی برای سرنشینان نیاز داشته باشید و یا نمی‌توانید باز بودن سقف را در پورشه با موتور میانی تحمل کنید، شاید سوبارو اوت‌بک بتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در همین حال، شما هنوز هم می‌توانید از یک موتور ۶ سیلندر تخت استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای مدل پنج سرنشینه و جادار سوبارو، قابلیت آن در جابجایی افراد و وسایل بدون کمترین شکایت است. ضمن اینکه کابین اوت‌بک جدید حدوداً به اندازه ۱۱۳ لیتر بزرگ‌تر است. طول خودرو در کنار ارتفاع و عرض آن نیز به ترتیب هریک ۰/۶، ۲/۲ و ۰/۷ اینچ افزایش داشته‌اند. با سردتر شدن هوا، مدل لیمیتد اوت‌بک با گرم‌کن و صندلی‌های عقبی که می‌توانند کاملاً در وضعیت افقی قرار گیرند، می‌تواند شرایط راحتی را برای سرنشینان ایجاد کند. همچنین فضای صندوق عقب ۱/۰۰۵ مترمکعبی اوت‌بک می‌تواند وسایل بسیاری را در خود جای دهد. در این فضا، یک سطح صاف، گیره‌های بستن وسایل و حتی یک خروجی برق ۱۲ ولتی درنظر گرفته شده است؛ برقی که می‌تواند برای وسایلی مانند آرام‌پزها استفاده شود. با وجود سقف آفتابگیر، منظره خوبی نیز از پنجره‌های کناری قابل‌مشاهده است. صندلی راننده نیز ارتفاع بالایی دارد و تسلط مناسبی را برای راننده از محیط اطراف و مسیر پیش‌رو به ارمغان می‌آورد.

یکی از امکانات ایمنی به کار رفته در خودروی تست ۳۶۸۳۵ دلاری، سیستم EyeSight است که به عنوان بخشی از یک پکیج ۲۹۹۰ دلاری به خودرو اضافه شد. در این پکیج، امکاناتی چون نمایشگر لمسی سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و راهبری، سقف آفتابگیر، اتصال بلوتوث، ورودی بدون کلید و استارت فشاری وجود دارند. EyeSight اصطلاح سوبارو برای مجموعه‌ای از تجهیزات دستیار راننده است که از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌کنند و شامل مواردی چون سیستم کروز کنترل انطباقی، سیستم ترمز پیش از برخورد، هشدار عبور از خط و چراغ‌های مه‌شکن حساس به فرمان می‌شود. سیستم ترمز اتوماتیک در اوت‌بک تأثیر زیادی در توقف خودرو داشته و در همین حال، شرایط مانند مزاحمت در رانندگی از خود نشان نمی‌دهد. با این حال، همچنان باید اذعان کنیم که بهترین راه جلوگیری از وقوع تصادف، تمرکز در رانندگی است. صدای هشدار سیستم عبور از خطر تا حدودی غیرمعمول و بلند است و می‌تواند آسایش و راحتی همراهان شما در صندلی‌های عقب را بر هم بزند.

آمارهای عملکرد نشان می‌دهند که نسخه جدید سوبارو اوت‌بک از هر لحاظ از اوت‌بک قبلی ۶ سیلندر بهتر عمل می‌کند. ۰ تا ۹۶/۶ کیلومتر در ۶/۹ ثانیه ثبت می‌شود که ۰/۵ ثانیه بهبود نشان می‌دهد و مسیر یک‌چهارم مایل نیز در ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود که نسبت به اوت‌بک قبلی، مدت آن ۰/۳ ثانیه کمتر و سرعت نهایی آن ۶/۴ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. با این حال، همانند مدل هم‌خانواده لگاسی 3.6R، آخرین اوت‌بک ۶ سیلندر نیز یک حس چابکی چندان بیشتری نسبت به مدل قبلی ارائه نمی‌کند.

این حس عدم‌چابکی در رانندگی را بیشتر باید به حساب سیستم جدید انتقال قدرت متغیر اوت‌بک گذاشت. سیستم CVT با توجه به آرامشی که دارد، بسیار خوب شرایط یک گیربکس اتوماتیک را شبیه‌سازی می‌کند. چیزی که در مدل قبلی اوت‌بک 3.6R با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دیده بودیم. البته اگر بخواهید آن را با CVT موجود در هوندا آکورد مقایسه کنیم، این سیستم در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا نیز می‌گوید که سیستم CVT جدید سوبارو اوت‌بک ۶ سیلندر می‌تواند در شهر ۳ مایل و در جاده ۲ مایل بیشتر از مدل قبلی برای هر گالن سوخت مسافت طی کند. در همین حال، در تست انجام شده، مصرف سوخت ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از این خودرو مشاهده شده که مطابق با تخمین EPA برابر ۲۲ مایل برای هر گالن است. این مصرف سوخت برای یک کراس‌اور AWD و ۱۷۵۸ کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد.

سیستم دیفرانسیل استاندارد تمام‌چرخ متحرک و کنترل سراشیبی، به همراه دامنه وسیع سیستم تعلیق و فاصله ۸/۷ اینچی تا زمین به اوت‌بک کمک می‌کند تا به بسیاری از نقاط دور از دسترس خودش را به راحتی برساند و در همین حال، بسیاری از ناهمواری‌های سطح جاده را کنترل کنید. البته این تنها نکته مثبت هندلینگ این خودرو است؛ چرا که در تست لغزش در پیچ، چسبندگی 0.79g ران نشان داده و لغزش‌های بدنه زیاد و سطح بالایی از بدفرمانی مشاهده شده است. همچنین برای توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به مسافتی برابر ۵۴/۸۶ متر نیاز خواهد بود؛ مسافتی که ۵/۷۹ متر بیشتر از مدل گران‌تر ولی قابل‌مقایسه آئودی آلرود است. در مورد راحتی سیستم تعلیق، باید گفت که سرنشینان اوت‌بک به راحتی متوجه شرایط سطح جاده می‌شوند؛ چرا که کابین به خوبی از چرخ‌ها، تایرها و نویز سیستم تعلیق ایزوله نشده است.

با همه این حرف‌ها، مشتریان وفادار سوبارو که تعدادشان کم هم نیست، باید از آمدن سوباروی جدید خوشحال باشند. چرا که این مدل بر اساس قدرت و رانندگی مدل قبلی ساخته شده است. طراحی زیباتر و تر و تمیزتر شده، ولی هنوز حالت گذشته آشنای خود را حفظ کرده است. با این حال، برخی المان‌ها مانند تریم چوبی با سطح مات به‌مراتب زیباتر از سطوح صیقلی و غیرعادی در مدل گذشته است.

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، اوت‌بک ۶ سیلندر تنها در تریم سطح بالای لیمیتد در دسترس است. استفاده از این موتور ۳ هزار دلار بیشتر نسبت به مدل 2.5i لیمیتد هزینه دارد. اوت‌های سطح پایین‌تر، شروع قیمتشان از ۲۵۷۴۵ دلار خواهد بود. در هر صورت، اوت‌بک جدید قابلیت‌های زیادی دارد و در هر فصل از سال، می‌تواند کارآیی مناسبی برای صاحبش داشته باشد.

مشخصات:

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.

• قیمت مدل تست: ۳۶۸۳۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۳۸۴۵ دلار).

• نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ و شش سیلندر تخت، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.

• گنجایش: ۳۶۳۰ سی‌سی.

• قدرت: ۲۵۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۳۳۴/۹ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: CVT با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

• فاصله محوری: ۲/۷۴۶ متر.

• طول ماشین: ۴/۸۱۶ متر.

• عرض: ۱/۸۳۹ متر.

• ارتفاع: ۱/۶۷۹ متر.

• وزن کلی: ۱۷۵۸ کیلوگرم.

تست‌های عملکرد:

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۸ ثانیه.

• صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۹ ثانیه.

• استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۱/۲۸ کیلومتر بر ساعت.

• سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۲۳/۷ کیلومتر بر ساعت.

• مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۸۶ متر.

مصرف سوخت:

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۸/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

• مصرف سوخت در تست: ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

 بررسی سوبارو اوت بک مدل 2015

منبع پدال



نظرات