پورشه باکستر در بین رودسترهای اسپرت به یک استاندارد تبدیل شده است. هرچند نمیتوان از مرسدس اس ال کی و بامو Z4 گشت. در این میان آئودی تی تی هم خودروی درخوری است که توانسته به خوبی در این رقابت جای بگیرد. شاید بگویید که چالاکی پورشه بیشتر است اما در عین حال باید قیمت گرانتران را نیز درنظر داشته باشید. در هر صورت برای خرید یک رودستر اسپرت، یکی از آلمانیهای این فهرست را میتوانید انتخاب کنید.
آئودی تی تی در نسل جدید، اسپرت تر و با زوایای تیزتر و پویاتر شده است. این خودرو تعریفی معقول از یک خودروی روباز ارائه میکند. اصول اولیه این خودرو همانند دو نسل پیشین آن است. دو صندلی کوچک عقب در مدل کوپه جای خود را به سقف بازشونده دادهاند. چیزی حدود 90 کیلوگرم نیز از وزن تی تی کاسته شده که نتیجه آن دینامیک بهتر خواهد بود. این کاهش وزن ناشی از معماری و پلتفرم ماژولار و تطبیقپذیر MQB گروه فولکس است که روی بسیاری از خودروهای جدید این گروه استفاده میشود.
رانندگی با مدل رودستر شباهت زیادی به مدل کوپه دارد مخصوصاً زمانی که سقفان بسته باشد. اما در عین حال کمی سنگینی بیشتری احساس میشود و احساس پاسخگویی آن نیز کمتر است.
در بخش پیشرانه یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری متداول این روزها قرار دارد که با کمک توربوشارژر چیزی حدود 220 اسب بخار نیرو تولید میکند.
شتاب صفر تا 96 در 5.2 ثانیه حاصل میگردد که ناشی از عملکرد خوب گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه آن است که به صورت استاندارد روی این خودرو قرار میگیرد و عملکرد هیجانانگیزی نیز در حالت شیفت دستی دارد.
داخل کابین به خوبی پرداخت شده و بزرگ و وسیعتر از باکستر به نظر میرسد. بسیاری از دکمهها و کلیدها جای خود را به سیستم رابط کاربری MMI و سیستم کاکپیت مجازی جدید دادهاند. در نتیجه یک سادگی مطلوب و فضای مدرنی در کابین این خودرو خلق شده است. نمایشگر 12.3 اینچی با گرافیک بالا، به خوبی وظایفی چون نمایش اطلاعات سرعت و دور موتور را در کنار ناوبری و نقشه و سیستم سرگرمی نشان میدهد. خروجیهای سیستم تهویه نیز به صورت توربینهای هواپیماهای توربوجت بوده و یک نمایشگر دیجیتالی نیز به طور خلاقانهای در میان آنها جای گرفته است که اطلاعاتی نظیر دمای هوا را نشان میدهد.
قیمت پایه آئودی TT از 47 هزار دلار آغاز میشود. قیمت مدل تست شده به 54 هزار دلار می رسید.