1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی کیا سدونا 2016

بررسی کیا سدونا 2016

9 دی 1394
  • 0

این روزها که شاسی بلندها و کراس اوورهای متنوع و بی شمار، عرصه را بر خودروهای استیشن واگن و مینی ون به شدت تنگ کرده‌اند، هنوز می‌توان چند نمونه خوب از این کلاس خودرویی را پیدا کرد. خودروهایی که نسبت به کراس اوورها، جادارتر، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌باشند.

در مورد هر خودروی مینی ونی، اولویت‌ها شامل ظرفیت بالا و راحتی سرنشینان می‌باشند. در کیا سدونای جدید روی راحتی حمل و نقل و بهینه سازی فضاها تمرکز بیشتری شده است.

ویژگی‌های جدید سدونا 2016 شامل یک دوربین دید عقب به عنوان تجهیزات پایه، تزئینات کرومی، 8 صندلی در مدل SXL و پکیج تکنولوژی به صورت سفارشی می‌باشند. قیمت مدل SXL از حدود 40 هزار دلار آغاز می‌شود. با این قیمت، امکاناتی نظیر آینه‌های گرم کن دار، درب عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع بازشونده، درب‌های کشویی برقی، سیستم استارت دکمه‌ای، روکش چرک کابین، صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم تهویه چند ناحیه‌ای اتوماتیک، غربیلک فرمان گرم شونده، سیستم صوتی با 8 بلندگو با رادیوی HD و یخچال را در این مدل خواهید یافت.

از سویی تجهیزاتی چون ناوبری، کنترل صوتی، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، صندلی‌های ردیف دوم به سبک صندلی‌های هواپیما با پشت‌سری بالدار و استراحتگاه بازشونده پا نیز در این مدل درنظر گرفته شده‌اند. با پرداخت 2800 دلار هم می‌توان تجهیزات اختیاری پکیج تکنولوژی که شامل چراغ‌های جلوی زنون، چراغ‌های نوربالای خودکار، دوربین سه بعدی فراگیر، سیستم کمکی پارکینگ، هشدار خروج از لاین جاده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو و یک خروجی 115 ولتی در قسمت عقب برای تجهیزات اضافی پیک نیک می‌شود را دریافت نمود.

سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب نیز 1095 دلار آب می‌خورد و نهایتاً قیمت مدل فول این خودرو به 44690 دلار می‌رسد.

فضای کابین سدونا، با کیفیت بسیار بالا و شامل سطوح نرم و تریم دو رنگ مشکی و پیانویی است. صندلی‌های جلو به اندازه کافی راحت هستند. بنابراین در سفرهای طولانی، مشکل خستگی به وجود نخواهد آمد. صندلی‌های سبک هواپیمایی عقب نیز راحت‌ترین وضعیت ممکن را برای سرنشینان ردیف دوم ایجاد می‌کنند.

سدونا در پشت ردیف سوم فضایی سخاوتمندانه به اندازه 33.9 فوت مکعب را ارائه می‌کند. با تا کردن این ردیف از صندلی‌ها می‌توان این فضا را تا 78.4 فوت مکعب افزایش داد. ردیف سوم برای سرنشینان بزرگسال و با اندازه متوسط در مسافت‌های کوتاه مناسب است.

در بخش پیشرانه، سدونا از یک موتور شش سیلندر V شکل 3.3 لیتری سود می‌برد که قدرت خروجی آن به 276 اسب بخار و گشتاور آن به 248 پوند فوت می‌رسد. این موتور با یک گیربکس شش سرعته خودکار جفت می‌شود و نیرو هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. مصرف سوخت ترکیبی در جاده و شهر در هر صد کیلومتر طبق اندازه گیری EPA به 14.87 لیتر می‌رسد که رقم نسبتاً بالایی است. هرچند این مصرف در بزرگراه تا 10.69 لیتر کاهش می‌یابد.

سدونا در جاده خودرویی آرام است و انتقال قدرت در آن به نرمی صورت می‌گیرد. قدرت بالای موتور همیشه احساس دینامیکی خوبی در عین امنیت به راننده منتقل می‌کند. کیفیت رانندگی با وجود چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی هم بسیار عالی است.

در نهایت باید گفت که سدونا با ویژگی‌های مثبتی چون آسایش کابین و امکانات خوب می‌تواند انتخاب مطلوبی برای خانواده‌های پرجمعیت و عاشق مسافرت باشد هرچند انتظار می‌رفت مصرف سوخت آن بهتر از این باشد.

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

 بررسی کیا سدونا 2016

منبع پدال


نظرات