پرفروشترین تراک میان سایز آمریکا برای سال 2016 با تغییرات قابلتوجهی همراه شده است. ما با تاکوما به مدت یک هفته رانندگی کردیم و به آنچه این خودرو در برابر رقبای خود ارائه میدهد توجه کردیم.
بیش از دو سال قبل، ما مدتهای زیادی را با تراک های میان سایز جنرال موتورز یعنی شورلت کلرادو و جی ام سی کانیون سپری کردهایم. هردوی این خودروها بازخوردهای مثبتی را دریافت کردهاند زیرا که از مهندسی خوبی برخوردار بوده و جذاب هستند و همچنین به این دلیل که رقبای این دو پا به سن گذاشته بودند.
برای سال 2016، سگ بزرگ دنیای پیکاپ ها یعنی تویوتا تاکوما وارد نسل جدید خود شده است. پس از حضور 10 سالهی نسل قبلی در بازار، بیش از آنکه به خودرویی جدید شبیه باشد، بیشتر به فیس لیفت نسخهی قبلی میماند، اما قطعاً این خودرو ارتقا پیداکرده است. با همهی پشتگرمیهایی که فروش زیاد این خودرو ایجاد کرده (سال گذشته تاکوما بیش از کلرادو، کانیون و فرونتیر فروش داشته است)، نسخهی جدید آمده تا بیشازپیش در بازی حضور داشته باشد.
یکی از شانسهایی که به ما رو کرد آن بود که در زمان تست خودرو برف سنگینی بارید. تاکوما با سیستم چهارچرخ متحرک و با لاستیکهای میشلن، همانند بز نر از روی هر مانعی عبور میکند. همچنین ورود و خروج به داخل کابین هم بهآسانی صورت میگیرد.
به نظر میرسد که کابین خودرو بهگونهای طراحیشده که با پوشیدن دستکشهای ضخیم هم قابلاستفاده باشد. دکمهها، سوئیچها و دستگیرهها بسیار دلپذیر طراحیشدهاند. سیستم اطلاعات سرگرمی حالا قدرتمندتر از گذشته کار خود را انجام میدهد اما کنترلهای اضافی در کنسول و غربیلک فرمان انتخابهای بسیاری را پیشنهاد میکنند.
این مفهوم را فراموش کنید که نمیتوانید تراک کوچکتری با راحتی بیشتری نداشته باشید. این تاکوما به چرم قهوهای (بجای کیفیت پلاستیکی و واکسی)، استارت دکمهای و شارژ Qi بیسیم برای اندروید مجهز است.
ممکن است که نظرات دوقطبی باشد اما ما نمای خارجی اصلاحشدهی این خودرو را دوست داریم. مخصوصاً با رنگ آبی روشن، آینههای کرومی و چرخهای بزرگتر تاکوما بسیار جذابتر به نظر میرسد.
قیمت این تراک کمی زیاد به نظر میرسد. خب میتوانید به وبسایت تویوتا بروید و قیمت تاکوما را در حولوحوش 20-30 هزار دلار پیدا کنید اما با جابجا شدن از دوچرخ متحرک به چهارچرخ متحرک و سوئیچ کردن از پیشرانهی 4 سیلندر به 6 سیلندر، قیمت جهش زیادی پیدا میکند. در حقیقت خودروی مورد تست برای ما 41024 دلار آبخورده بود. این قیمتی گزاف برای تراکی خشن است. به نظر میرسد که مناسبترین تریم برای تاکوما، تریم SR5 باشد که با قیمتی 30 هزارتایی به خریداران تجهیزاتی همچون سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری، سیستم چهارچرخ متحرک و پیشرانهی 6 سیلندری پیشنهاد میکند.
پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری تاکوما 278 اسب بخار قدرت و 265 پاوند فیت گشتاور ایجاد میکند. این مقدار خروجی در مقایسه با پیشرانههای 6 سیلندر کلرادو و کانیون کم است درحالیکه مصرف سوخت مشابهی با این خودروها نشان میدهد. انتقال قدرت نرم و روان را فراموش کنید. صدای خشن اگزوز حتی با شتاب گیری ملایم وجود دارد و به نظر میرسد که گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک در رانندگیهای شهری از عملکردی روان برخوردار نیست.
مطمئناً برای افراد ریزبین، ارتقای کیفیت کابین و رفع معایب آن قابل احساس است. اما برای مواردی همانند تست رانندگی، احساس میکنیم که تاکوما کمی از راحتیهای شهری و روزانه به دور است.
شورلت کلرادو
جی ام سی کانیون
نیسان فرونتیر
هوندا ریجلاین (قابلدسترس از بهار 2016)
پیشرانه: شش سیلندر 3.5 لیتری
قدرت خروجی: 278 اسب بخار قدرت/265 پاوند فیت گشتاور
مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 13.06/10.22/11.76 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن: 2032 کیلوگرم
قیمت پایه: 23300 دلار
قیمت نسخه تست: 41024 دلار
منبع:
پدال