زمانی پورشه 911 با پسوند توربو نشانگر بالاترین مدل این خودروی اسپرت کلاسیک بود اما از زمانی که تمامی مدلهای 911 کاررا نیز به توربوشارژر مجهز شدهاند، کمی نامگذاری مدلهای مختلف خانواده 911 با سردرگمی همراه است. اما پسوند توربو همچنان متعلق به همین خودرو خواهد بود. در حالی که مدلهای توربوی 911 کاررا، لااقل با نام توربو خطاب نمیشوند! حال باید دید که بزرگ خاندان توربوها برای سال 2017 چه در چنته دارد.
پورشه 911 توربوی جدید کمی قویتر از مدل توربو S حال حاضر است و در حال حاضر یکی از سریعترین خودروهای این خاندان میباشد. هرچند هنوز نمیتوان آن را بالاترین و پرقدرتترین مدل نامید و مدلهای متنوع 911 مسابقهای نیز در بالادست آن قرار میگیرند. افزودن 20 اسب بخار به نیروی خروجی موتور شش سیلندر 3.8 لیتری تخت آن باعث گردیده تا قدرت پیشرانه 911 توربو به 540 و مدل توربو S جدید به 580 اسب بخار برسد. گشتاور خروجی این مدلها نیز یکسان بوده و از 523 پوند فوت در دور موتور 2250 شروع و در حالت اوربوست موقتاً به 553 پوند فوت نیز بالغ میگردد. این اعداد کاملاً قابل مقایسه و رقابت با غولهایی نظیر آئودی R8 با موتور 10 سیلندر و مک لارن 570S میباشند. پورشه در آزمون سرعت و شتاب به خوبی این رقبا را کنار می زند به گونهای که شتاب صفر تا 96 کیلومتر آن تنها 2.6 ثانیه (با پکیج اسپرت کرونو) بوده و زمان طی مسافت 400 متر آن 10.6 ثانیه میباشد. بیشینه سرعت نیز به 330 کیلومتر بر ساعت میرسد. در مقایسه با مدل توربو S مدل معمولی با 40 اسب بخار کمتر نیز حتی نشانی از کندی ندارد و تنها با 0.1 ثانیه اختلاف پشت سر برادر خود قرار میگیرد. هر دوی این مدلها از یک گیربکس هفت سرعته PDK خودکار دوکلاچه سود میبرند. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز استاندارد است و همراه با فرمانپذیری چهار چرخ به خوبی به تعادل بالای خودرو و دینامیک عالی آن کمک میکند.
پورشه 911 توربو یک خودروی اسپرت لذتبخش محسوب میشود. رانندگی با آن به واسطه کنترل عالی، همراه با اعتماد به نفس بالایی خواهد بود. بعلاوه در خارج از پیست نیز این خودرو در استفاده روزمره کاملاً کارآمد است. فضای داخلی مناسب و راحت و صندلیهای عالی برای ساعتها رانندگی بدون خستگی و لذتبخش کافی هستند. یک نمایشگر لمسی با صفحه بزرگ و سیستم بهروز شده سرگرمی همراه با ناوبری آسان نیز برای آن منظور شدهاند. کاربران آیفون از قابلیت اتصال به carplay میتوانند بهره ببرند اما کاربران اندروید باید منتظر اضافه شدن این قابلیت باشند. تنها نکته مزاحم در این خودرو، صدای نسبتاً زیاد مخصوصاً از تایرهای پیرلی P زیرو بسیار پهن در عقب آن در رانندگی با سرعت بالا در بزرگراهها میباشد.
تفاوتهای مدل توربو با توربو S به جز در توربوشارژر بزرگتر، چرخها با قفل و مهره میانی، ترمز کربن سرامیکی و میله ضد رول خلاصه میشوند. اینها باعث میشوند تا قیمت توربو S به 189 هزار دلار برسد در حالی که توربوی معمولی به قیمت 160 هزار دلار فروخته میشود. با این وجود دو سوم از مشتریان، با پرداخت بیشتر به سراغ مدل توربو S میروند.
1
منبع:کارانددرایور