1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

27 آبان 1395
  • 2
  • 8653

هوندا سیویک با اینکه خودروی بسیار محبوبی در کشورمان محسوب می‌شود اما نتوانسته در بازار رقابتی در کلاس خود به واسطه برخی مشکلات عرضه، موفقیت چندانی کسب نماید. با این حال سیویک در بازارهای جهانی روزبه روز محبوب‌تر می‌شود. نسل جدید این خودرو با سیمایی اسپرت و ویژگی‌هایی جذاب به یکی از بهترین انتخاب‌ها در کلاس خود مبدل شده است.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

تاریخچه سیویک هاچ بک به نسل اول آن که در سال 1972 معرفی شد برمی‌گردد. درواقع سه نسل ابتدایی سیویک همگی هاچ بک بودند. نخستین هدف هوندا در نسل جدید سیویک، ارتقای عملکرد و رانندگی مفرح بوده است. چهره سیویک با طراحی شلوغی همراه است. چراغ‌های آن با جلوپنجره ممزوج شده‌اند و سپرها نیز با هواکش‌های بزرگ مشبک، نشان از یک خودروی قدرتمند دارند. بعلاوه خطوط تند و تیز روی بدنه، کاپوت رو به پایین و فرم منحنی سقف را نیز باید به موارد قابل توجه چهره سیویک افزود.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

در نمای انتهایی شاهد چراغ‌هایی برجسته و چند تکه که با اسپویلر درب صندوق در یک راستا قرار می‌گیرند و همچنین اسپویلر دیگری بالای شیشه عقب هستیم. اسپویلر اصلی، شیشه عقب را به دو قسمت تقسیم نموده و البته تماسی هم با آن ندارد. خروجی‌های دوگانه اگزوز از قسمت وسط خارج شده‌اند و سپر عقب نیز دارای قسمت‌های مشبک مشکی رنگ قرینه سپر جلو است که هرچند کارایی خاصی به همراه ندارد اما نمایی اسپرت به سپرهای بلند عقب بخشیده و آن‌ها را از سادگی جدا کرده است. کشیدگی خودرو در قسمت انتهایی باعث شده تا چیزی بین یک هاچ بک و یک لیفت بک را شاهد باشیم.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

نسخه هاچ بک به همراه نسخه‌های اسپرت و اسپرت تورینگ جدید معرفی شده است. مدل مورد آزمون مجهز به گیربکس دستی 6 سرعته بوده که نکته مثبتی برای لذت رانندگی محسوب می‌شود اما نهایتاً شاید تنها 10 درصد از کل فروش این خودرو را مدل‌های با گیربکس دستی تشکیل دهند.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

از تفاوت‌های این نسخه با مدل چهار درب، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا در سپر جلو همراه با چراغ‌های مه شکن هستند که چهره‌ای تهاجمی‌تر به سیویک داده‌اند. چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی به رنگ مشکی نیز با تایرهای 40/235 بیشتر خود را نشان می‌دهند. این طبیعی است که در مواجهه با این خودرو به پرفورمنس بالا بیاندیشید. نسخه اسپرت هاچ بک سیویک، درواقع قدرتمندترین مدل است. با 180 اسب بخار نیرو و 177 پوند فوت گشتاور، این پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو، چیزی کم ندارد. با این حال هنوز نمی‌توان آن را وارد باشگاه هاچ بک‌های داغی چون گلف GTi نمود.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

مدل اسپرت تورینگ از همین موتور 180 اسبی به واسطه استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT به گشتاور 162 پوند فوت قناعت می‌کند. مدل‌های عادی EX، LX و EX-L هم موتورهایی با قدرت خروجی 174 اسب بخار و گشتاور 162 پوند فوت دارند. دور از انتظار نیست که عملکرد گیربکس دستی بسیار سریع‌تر و بهتر از گیربکس CVT در شتاب گیری‌های سریع باشد. کلاچ فوق‌العاده سبک است و پاسخ به پدال گاز نیز به سرعت صورت می‌گیرد. بنابراین تعامل با این گیربکس دستی بسیار لذت‌بخش است.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

مصرف سوخت سیویک همیشه یکی از نقاط مثبت آن بوده و در این مدل در شهر 7.84 لیتر و در بزرگراه 6.0 لیتر و به صورت میانگین 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند که با توجه به رانندگی اسپرت و قدرت موتور، قابل توجیه است.

نسخه هاچ بک نسبت به کوپه و سدان سیویک از تعلیق و فرمان منحصر به فردی بهره می‌گیرد. این خودرو بیشتر برای مشتریان اروپایی که مجذوب دینامیک رانندگی هستند ساخته شده بنابراین تجربه رانندگی با آن دلپذیر است.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

درون کابین نسخه اسپرت هاچ بک فرمان با روکش چرمی و یک سیستم سرگرمی جمع و جور، جلب توجه می‌کنند. کابین اساساً با مدل سدان یکسان است. کیفیت مواد به کار رفته بالا و ارگونومی ابزارها نیز در حد مناسب است. در عین حال فضای مورد استفاده کابین و بار نیز بسیار عالی است.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

فضای بار در پشت صندلی‌های عقب به میزان 22.6 فوت مکعب و با صندلی‌های تا شده به 46.2 فوت مکعب می‌رسد. این مقدار از فورد فوکوس بهتر و از مزدا 3 هاچ بک اندکی کمتر است.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

قیمت پایه مدل LX سیویک نزدیک 20 هزار دلار است که حدود 500 دلار از نسخه سدان گران‌تر است. البته با سفارش تمامی تجهیزات نظیر روکش‌های چرمی و سیستم سرگرمی باید 29 هزار دلار برای بالاترین نسخه پرداخت نمایید که باز هم از بالاترین نسخه مزدا 3 با قیمت 31 هزار دلاری ارزان‌تر است. شاید مدل EX که در این تست نیز استفاده شده، با تعادلی بین همه ویژگی‌های اسپرت و امکانات با قیمت 22800 دلاری یکی از انتخاب‌های ارجح باشد.

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

معرفی و بررسی هوندا سیویک هاچ بک 2017

منبع:motor1.com




نظرات

  • فرزاد فرزاد (27 آبان 1395 ساعت 19:19)

    به به چقدر خودروی خوبی بوده است، امیدوارم همه از دیدنش لذت ببرند
    بالاخره اونها هم تونستن خودرو بسازند؟

  • فرزاد فرزاد (27 آبان 1395 ساعت 12:45)

    از نظر قدرت خرید برای اجنبیها مثل خرید پر،آید و چهارصدتاپنج برای ما ایرانیها است ولی این کجا و آن کجا!
    اینجا آب شیر تو لیوان میریزن و به مردم میگن؛ بخورید شربته، دریغ از یه حبه قند؟!