در سال 2017 شرکت بامو برای مدل اسپرت سری 4 خود تغییراتی را تدارک دیده است. هرچند این خودرو به خودی خود، بسیار جوان است و شاید با همین وضعیت فعلی نیز بر بسیاری از رقبای فعلی خود غلبه نماید. با این وجود شاهد فیسلیفت و تغییراتی جزئی در این مدل خواهیم بود.
سری 4 درواقع نسخه جدا شده مدلهای کوپه و کانورتیبل از سری 3 تلقی میشود. نامگذاری جدید در مجموعه بامو باعث شد تا سریهای جدید 2 و 4 از مدلهای سری 1 و سری 3 افتراق یابند. با این وجود، نامگذاری متفاوت چیزی از شباهتها نکاسته است و همچنان این مدلها، با برادران سدان خود اشتراکات فراوانی دارند. سری 4 در سال 2014 وارد بازار شد. تغییر نامگذاری ناشی از سیاستهایی بوده که در سال 2012 تعیین شده و برگرفته از روشی است که آئودی نیز انتخاب کرده و مدلهای کوپه و اسپرت آن با اعداد فرد (نظیر کوپه A5 که برگرفته از سدان A4 است) شناخته میشوند.
این مدل در تریمهای پایه، لوکس، اسپرت و M اسپرت عرضه میشود. بعلاوه پیشرانههای متفاوتی در مدلهای 428i، 435i و 420D در دو نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرکه X درایو قابل انتخاباند. ویژگیهای فنی این خودرو با سری 3 یکسان است و همچنین از فضای داخلی و داشبورد یکسانی نیز سود میبرد. بهجز پیکرهبندی صندلیها که به شکل 2+2 نفره در آمده است. فاصله بین دو محور به میزان 5 سانتیمتر بیش از کوپه سری 3 قدیمی است.
اگر صادقانه به مدلهای بعد از فیسلیفت نگاه کنیم، تشخیص تغییرات بسیار سخت خواهد بود. چراغهای LED در جلو و عقب مهمترین تغییرات هستند که تنها در شکل گرافیکی اندکی متفاوت شدهاند. چرخهای آلیاژی 18 و 19 اینچی نیز با طراحی جدید میباشند. به گفته بامو، آنها مقدار بیشتری کروم نیز در کابین به کار بردهاند. همچنین در منوی سیستم ناوبری نیز تجدید نظر صورت گرفته است. تغییر نشانگرهای دیجیتالی داشبورد نیز میتواند موضوعی جذاب باشد.
این تغییرات در هر سه مدل کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه مشاهده میشوند. بعلاوه گفته میشود که فرمان نیز حساستر شده و تعلیق نیز سفتتر شده است. با این حال شاید دادن لقب فیسلیفت برای این مجموعه تغییرات نامحسوس و جزئی کمی زیاد باشد.
انتظار میرود مدل تجدیدنظر شده سری 4 با قیمتی بدون تغییر نسبت به قبل یعنی قیمت پایه 43 هزار دلار برای نسخه کوپه و 51 هزار دلار برای نسخه کانورتیبل وارد بازار شود.
منابع:
caranddriver-wikipedia