1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

30 فروردین 1396
  • 3
  • 9047

به دلیل محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها، این کلاس به یکی از شلوغ‌ترین کلاس‌های خودرویی دنیا تبدیل شده و اکثر خودروسازان حتی گاه با دو تا سه نماینده در آن حضور دارند . برای این گزارش سراغ کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت، دو خودروی سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی به مصاف یکدیگر رفته‌اند.در انتهای این رقابت تصمیم گیری جهت اینکه کدامیک از دو خودرو بهتر هسنند را به خواننده واگذار می کنیم.

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

سوزوکی ویتارا

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

نام این خودرو برای ما ایرانیان کاملاً آشنا است چراکه نسل قبلی آن توسط ایران‌خودرو در کشور تولید و عرضه می‌شود که همچنان ادامه دارد. نسل اول سوزوکی ویتارا در سال 1988 به‌عنوان یک مینی SUV معرفی شد اما در نسل دوم که در سال 1998 به بازار آمد، به یک SUV کامپکت تبدیل شد و البته نامش هم به گرند ویتارا تغییر پیدا کرد. نسل سوم که در کشورمان حضور دارد نیز همین رویه را ادامه داد و به‌عنوان یک SUV کامپکت در سال 2005 معرفی شد؛ اما در سال 2015 و با معرفی نسل چهارم اوضاع تغییر کرد چراکه سوزوکی این خودرو را به یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت تبدیل کرده و نام آن‌را هم دوباره به ویتارا تغییر داد. سوزوکی ویتارا با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که ما نمونهٔ 1.6 لیتری بنزینی آن‌را انتخاب کرده‌ایم که 120 اسب بخار قدرت و 156 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

سانگ‌یانگ تیوولی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

تیوولی به‌عنوان کوچک‌ترین محصول شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ در سال 2015 معرفی شد و بنابراین فعلاً در نسل اول خود قرار دارد. همچنین چند وقتی است که تیوولی توسط شرکت رامک‌خودرو در کشورمان هم عرضه شده است. چند وقت بعد از معرفی تیوولی، سانگ‌یانگ یک نسخهٔ کشیده از آن‌را نیز با نام XLV معرفی کرد که خود سانگ‌یانگ معتقد است با این کار کلاس جدیدی را بنام کراس‌اوور استیشن ابداع کرده است. در این نسخه فاصلهٔ محوری تغییری نداشته و فقط از پشت چرخ‌های عقب به میزان 24 سانتیمتر به طول خودرو اضافه شده است و بنابراین ادعای سانگ‌یانگ را می‌توان درست دانست. تیوولی با دو موتور 1.6 لیتری بنزینی و دیزل عرضه می‌شود که در این رقابت نمونهٔ بنزینی آن شرکت کرده است. موتوری که 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

مشخصات فنی

 رقابت سوزوکی ویتارا و سانگ‌یانگ تیوولی

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

منبع : پدال




نظرات

  • سعید سعید (1 اردیبهشت 1396 ساعت 10:48)

    با سلام خدمت دوستان .تجربه خودم ازداشتن سوزوکی به8 سال میرسه که در این سالها باتوجه به چند دلیل ماشینمو عوض نکردم.اول اینکه سوزوکی اندازه و تیپش از نظر من از همه اس یو وی های موجود بهتره. دوم اینکه وقتی سوار سوزوکی هستین دید بازی نسبت به چهار جهت بیرون دارین و مصرفش در جاده با سرعت متعادل حدود 5 لیتره.سوم اینکه شتابش واقعا عالیه شما هر وقت اراده کنین ماشینتون میتونه سبقت بگیره.چهارم اینکه بعد از 8 سال سواری دوام قطعاتش عالیه وخرابی خاصی به غیر از تعویض صفحه کلاج نداشته.پنجم تعادل ماشینه که سر پیچ ها با هر سرعتی که میخوائین با آرامش میتونین بپیچین و همچنین نرمی سیتم فنرها در جاده های خاکی محشره.تنها ایرادی کهمن باهاش مشکل داشتم کمک هاشه که برقیه و توسط یه چرخ دنده پلاستیکی روی کمک ماشین سواره که معمولا قاطی میکنه و من باهاش مشکل داشتم.در مجموع از100 بهش نمره85 رو میدم.

  • AYDIN AYDIN (31 فروردین 1396 ساعت 02:43)

    سوال اینه ویتارا نسل جدید 17600 دلار با تعرفه 40 درصدی بعلاوه بقیه مالیات ها و هزینه ها نباید بشه 100 میلیون اونوقت نسل قبلی رو دارن میدن 150 م خخخخخخخخخخخخخخخخ

  • Bah.an Bah.an (30 فروردین 1396 ساعت 21:31)

    Tivoli