تست تصادف شاخ به شاخ تویوتا کرولای قدیم و جدید

25 اردیبهشت 13968:01
4 دقیقه


تست تصادف شاخ به شاخ تویوتا کرولای قدیم و جدید

به تازگی انکاپ استرالیا یک تست تصادف به اصطلاح شاخ‌به‌شاخ را بین دو خودروی مدرن و قدیمی ترتیب داده است. این دو خودرو فاصله‌ی سنی 17 ساله داشته و یافته‌های جدید را که می‌گویند احتمال درگیر شدن خودروهای قدیمی در تست‌های منجر به مرگ 4 برابر بیشتر از نسخه‌های مدرن می‌باشد برجسته می‌کنند.

 تست تصادف شاخ به شاخ تویوتا کرولای قدیم و جدید

این تست تصادف شاخ‌به‌شاخ در سرعت 64 کیلومتر در ساعت ترتیب داده شده و به منظور نشان دادن بهبودهای قابل‌توجه رخ داده در ایمنی خودروها و سرنشینان در طی قریب به 20 سال طراحی شده است. این تست بین یک دستگاه تویوتا کرولا 2015 و یک دستگاه کرولای 1998 برگزار شده و به وضوح مزیت‌های استفاده از خودروی مدرن در هنگام وقوع یک تصادف را نشان می‌دهد.

مدیرعامل انکاپ استرالیا آقای جیمز گوودوین می‌گوید:

این تست مزیت‌های استفاده از خودروهای جدیدتر و ایمن‌تر را نشان می‌دهد.

این تست همزمان با انتشار داده‌های انکاپ استرالیا درباره‌ی ناوگان خودروهای این کشور برگزار شده است. در داده‌های این سازمان گفته شده اگرچه خودروهای قدیمی‌تر (خودروهای تولیدی از سال 2000 به پایین) 20 درصد ناوگان خودرویی را تشکیل می‌دهند اما در 33 درصد تصادفات منجر به مرگ و میز خودروها دخیل هستند.

در مقابل، تحلیل‌های انکاپ استرالیا نشان می‌دهد که خودروهای جدیدتر ساخته شده بین سال‌های 2011 تا 2016 تنها در 13 درصد تصادفات منجر به مرگ و میز دخیل هستند. این خودروها 31 درصد ناوگان خودرویی استرالیا را تشکیل می‌دهند.

 تست تصادف شاخ به شاخ تویوتا کرولای قدیم و جدید

گوودوین می‌گوید:

این موضوع که نرخ تصادفات منجر به مرگ‌ومیر خودروهای قدیمی‌تر 4 برابر نمونه‌های جدید است نگران‌کننده به شمار می‌آید. ما متوسط سن خودروهای دخیل در تصادفات دارای مرگ‌ومیر را بررسی کرده و دیدیم که تنها در یک سال این سن متوسط از 12.5 به 12.9 افزایش یافته است.

او ادامه می‌دهد:

راننده‌هایی که بیشتر از همه در معرض ریسک هستند جوانان و افراد بی‌تجربه و همچنین راننده‌های مسن و سالخورده می‌باشند. امیدواریم این تست شروع کننده‌ی گفت‌وگوها برای تشویق تمامی رانندگان برای در نظر گرفتن ایمنی خودروهایشان باشد. ایمنی یک آپشن یا تجمل نیست و ما از همه می‌خواهیم تا در جاده ایمن بمانند بنابراین مصرف‌کننده‌ها باید به دنبال ایمن‌ترین خودروهایی باشند که با نیازهای آن‌ها مطابقت دارند.

انکاپ استرالیا می‌گوید در تست تصادف یاد شده کرولا 1998 نقص ساختار فاجعه باری داشته و آدمک راننده نیز ریسک بسیار بالای جراحت مربوط به سر، سینه و پاها را نشان داده است. این خودرو از مجموع 16 امتیاز تنها 0.40 امتیاز را به دست آورده و هیچ ستاره‌ای کسب نکرده است.

از طرف دیگر تویوتا کرولا 2015 بسیار خوب عمل کرده و از مجموع 16 امتیاز موفق به دریافت 12.93 امتیاز و 5 ستاره‌ی ایمنی شده است.

 تست تصادف شاخ به شاخ تویوتا کرولای قدیم و جدید

منبع : پدال