1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. ملاقات با پرچمدار وایکینگ ها در تهران

ملاقات با پرچمدار وایکینگ ها در تهران

11 تیر 1396
  • 2

مقدمه

پر واضح است که امروزه صنعت اتومبیل ، زندگی روزمره انسان ها را تحت تاثیر قرارداده وبه شکلی کاملا" ملموس ، نقش اساسی و پررنگی در برآورد خواسته های بشر ، چه از لحاظ کیفی وچه از نظر کمی ایفا می کند.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

سازندگان وطراحان این وسیله حیاتی درتمامی دنیا به قصد رقابت وسبقت از یکدیگر ، درصددند که اتومبیل هائی با کیفیت و ظرفیت ایمنی بالا وهم چنین زیبائی ظاهری ومنحصر به فرد وفریبنده ، به بازار فروش دنیا عرضه کنند.

دراین بین کمپانی های خودرو سازی بنام ومعروف دنیا ، درصدر این محصولات قرار دارند . ازجمله کارخانه سازنده ولوو که جز لوکس های دنیا است . ولوو کارز یک شرکت خودروسازی سوئدی است که درحال حاضر به عنوان شرکتی تحت مالکیت کمپانی چینی جیلی ، فعالیت می کند .

این شرکت ، درحال حاضر تولیدکننده خودروهائی درکلاس اس یو وی ، استیشن واگن ، سدان و کوپه می باشد.

حال باتوجه به معرفی اجمالی کارخانه خودروسازی ولوو ، نسبت به آخرین وجدیدترین محصول این کمپانی می پردازیم .

طراحی خارجی

زمانی که نام ولوو به گوشمان می خورد ، تصور یک اتومبیل ایمن ومقاوم وبادوام در ذهنمان ، تداعی می گردد.

درسال های اخیر ولوو هم مانند دیگر سازندگان بنام دنیا ، سعی در طراحی زیبای خارجی وداخلی ، محصولات خود نموده ، چرا که در جهان امروز وباتوجه به دیدگاه جدید ومدرن خریداران اتومبیل ، ظاهر خودرو ، اهمیت بسزایی پیدا کرده است .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

با نگاهی به نسل اول ودوم ولوو ، به راحتی می توان به این مهم پی برد که کمپانی سازنده نیز همپای دیگر کمپانی های معروف ومشهور، نسبت به نمای خارجی ولو xc90 وبه قصد جدال و رقابت جدی با رقبای خود ، تلاش بی وقفه ائی به کاربرده و نسبت به زیبایی ظاهری وکاربرد بهینه داخلی محصول خود ، سرمایه گذاری کلانی کرده است . درنمای بیرونی این خودرو ، جلوپنجره ای مستطیل شکلی تعبیه شده که آرم ولوو درمیان آن به طرز زیبایی خودنمایی می کند . چراغ های اصلی با فرمی خاص تا گلگیر ادامه یافته ودرون کاسه چراغ ها ضمن استفاده ازچراغ های روشنایی، شکل T مانندی خوابیده درروز ، از LED های زیادی برخوردار است که هنگام شب جلوه خیره کننده ای به خودرو داده است .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

ورودی های خنک کننده سیستم ترمزها ، پایین تر از چراغ های اصلی قرارگرفته که حالت خاص وخوش آیندی به این شاسی بلند لوکس اضافه کرده است . هم چنین ورودی هوا درقسمت پایین سپر با دو خط افقی جهت تامین هوای مورد نیاز برای اینتر کولر تعبیه شده اند.

در کناره های ورودی هوا ودرگوشه های دو طرف ، چراغ های هالوژن ، درون سپر جای گرفته که این امر لوکس بودن این خودرو را دو چندان نموده است .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

درنمای جانبی ، می توان از رینگ های 5 پره آلومینیومی که آرم ولوو در میان آن استفاده شده ، نام برد که جلوه خاصی به نمای جانبی خودرو داده است .

رنگ آبی مات بدنه صلابت خاصی به این اتومبیل داده ولوکس بودن آن را تشدید می کند. گلگیرها به طرز کاملا" هوشمندانه به موازات خط شانه طراحی شده وآن را عضلانی کرده است .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

جایگاه آئینه های جانبی به صورت فرو رفته ، درون درهای جلواست واین حالت باتوجه به چراغ راهنما ، فرم قابل قبول وشکیلی به بدنه القا نموده است . و، حالت لوکس به xc90 داده است .

درقسمت عقب اتومبیل چراغ ها با فرم خاص ، جلوه ای فوق العاده درشب دارد و درانتهای شیشه عقب نام ولوو در وسط با فواصل یکسان خودنمایی می کند. پلاک ، درقسمت میانه عقب جا خوش کرده است . درون سپر چراغی افقی که به شکل L می باشد ، دوطرف سپر را درخود جای داده وبه طرز چشم گیری توجه هر بیننده را به خود جلب می کند.

اگزوز در پائین ترین قسمت سپر قرارگرفته که به صورت 4 ضلعی است و جلوه و زیبایی این شاسی بلند را دوچندان نموده است . ولی فراموش نکنیم که نمای عقب باتوجه به ظرافت های اعمال شده ، درحد خودروئی باقیمت 550 میلیون تومانی را نمی توان در نظر گرفت ، چراکه شباهت زیادی به مدل ارزانتر xc60 دارد وتغییر محسوسی نکرده ، هرچند بازهم مورد قبول قرارگرفته است.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

طراحی وفضای داخلی

فضای کابین xc90 درنسخه R دیزان ، به گونه ای طراحی شده که سرنشینان اتومبیل احساس می کنند ، دریک سوئیت درهتلی 5 ستاره مستقر شده اند . طراحی بی نظیر وچشم نواز وآرامش بخش درون کابین ، باتوجه به آپشن های مختلف که همگی برای راحتی راننده وسرنشینان درنظر گرفته شده ، فضای صمیمانه ومدرن وپیشرفته ای را دراختیار دارنده ولوو xc90 قرارمی دهد.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

به کاربردن چرم طبیعی و جیر و هارمونی رنگ این دو ، نوعی آرامش ، راحتی وامنیت را برای سرنشینان ایجاد می کند و بدون اغراق می توان از کابین ولوو xc90 به عنوان یکی از بهترین وباکیفیت ترین خودروها ، بعد از کابین S کلاس اتاق جدید مرسدس بنز نام برد . فضای داخل کابین xc90 – R دیزان به صورت سخاوتمدانه ای جادار و بسیار راحت است .

بعد از قرارگرفتن در پشت فرمان سه شاخه با آرم ولوو ، دربین آن و چرم خوش دوخت وفوق العاده خوشرنگ واعلای به کار رفته ، حس خاص تسلط کامل رابه راننده القا می کند.

دردوطرف فرمان ، کلید های قطع و وصل تلفن های ورودی ، تنظیم سیستم صوتی ، کروز کنترل ، سیستم سیری که درمحصولات اپل به کاررفته را می توان مشاهده کرد.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

صفحه کیلومتر موتور باامکان تغییر حالت درپشت فرمان قرارگرفته ودربین آن ها تصویری کامپیوتری از نمای بالای خودرو نمایش داده می شود تا در مواقع ضروری با دوربین 360 درجه راننده را از موانع احتمالی اطراف ، مطلع کند. مانیتور عمودی شکل لمسی LCD درقطع 12.5 اینچی سمت راست فرمان دربین داشبورد جای گرفته وتنظیمات تلفن ، سیستم تهویه ، سیستم صوتی و نوع رانندگی و امکانات پرشماردیگری را به عهده دارد تا چشم وگوش راننده باشد.

دریچه های تهویه مطبوع در دو گوشه داشبورد قرارگرفته وبرای سرنشینان جلو وعقب قابل تنظیم است .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

درقسمت پایین صفحه LED ، دکمه وکلید های سیستم صوتی ، گرم کن شیشه عقب و فلاشرها ، به صورت خطی افقی قرار گرفته است .

خوش فرم بودن دسته دنده ، احساس خوشایندی را به راننده می دهد . درقسمت بالای آن دکمه کوچکی قرارگرفته که برای خارج کردن گیربکس از حالت دنده عقب به پارک است . کلید استارت خودرو هم برروی آن با کلمه Engine مانند نگینی می درخشد.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

برای تنظیم حالت های مختلف در رانندگی می توان به دکمه Drive mode اشاره نمود که در بالای کلید استارت قرارگرفته وهمین طور مکانیزمی الکترونیکی که به سهولت راننده راننده را درعبور از سربالائی وشیب ها کمک می نماید.

تمامی صندلی های جلو وعقب برای سرنشینان و راننده 12 حالت قابلیت تنظیم دارد که با سه حافظه قابل ذخیره است . کلید های بالا وپائین شیشه ها ، تنظیمات آئینه ها وحافظه صندلی و قفل درها ، همگی روی دری راننده قرارگرفته است .

سقف یک تکه شیشه ائی ولوو xc90 ، فضای کابین را دلبازتر از سایر رقبای خود ، به رخ می کشد.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

درقسمت عقب فضا برای سه سرنشین درنظرگرفته شده است ، ولی تنظیمات تهویه دوگانه ودارای 4 دریچه است که 2 تای آن روی ستون های دو طرف و 2 تای دیگر درقسمت کنسول میانی جای دارد.

درب صندوق بار راکه باز می کنید ، بافضای بزرگ وجاداری روبرو می شوید که جای هیچگونه نگرانی برای حمل بار درمسافرت را باقی نمی گذارد ودرب آن به صورت برقی باز وبسته می شود.

این خودرو را می توان یکی از بهترین انتخاب ها برای خانواده های پرجمعیت، جهت مسافرت به حساب آورد، زیرا محوطه کابین و صندوق بار آن طوری طراحی شده که 7 نفر را به راحتی درخود جای می دهد.

درباره ولوو R xc90  دیزاین

درباره ولوو R xc90  دیزاین

مشخصات فنی

کمپانی سازنده ولوو xc90 یک پیشرانه 4 سیلندر2 لیتری برای این خودرو درنظر گرفته که بدست آوردن قدرت زیاد با وجود حجم کم، به سیستم سوپر شارژر وتوربو شارژر مجهز است و توان خروجی آن به 320 اسب بخار در 5700 دور دردقیقه رسیده و در 2200 دور دردقیقه قادر است ، 400 نیوتن متر ، گشتاور تولید کند.

حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است .
شتاب صفر تاصد آن به 6.9 ثانیه می رسد.
حجم موتور : 1969 سی سی
جعبه دنده : 8 سرعته خودکار
وزن 2025 کیلو گرم
فاصله بین دومحور 2985 میلی متر
مصرف سوخت داخل شهر 10.5 لیتر درهر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6 لیتر در هرصد کیومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر درهرصد کیلومتر
حجم باک 71 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
استاندارد امنیت Euroncap 5
میزان تولید co2 179گرم در هرکیلومتر

درباره ولوو R xc90  دیزاین

امکانات این شاسی بلند سوئدی ، پرشمار است که دراینجا به بخشی از این آپشن ها اشاره می شود.

شرکت سازنده با طراحی گزینه های موجود ، سطح و لول این خودرو را درجهان به طرز شگفت آوری بالا برده است ومی توان به جرات گفت که سطح امکانات مختلف آن با رقبای سرسخت خود برابرودربعضی جهات پیشرو است .

امکانات رفاهی وامنیتی

سیستم ترمز و پایداری xc90 : DSTC – EBA – ABC – EBD ، وهمچنین ترمز دستی الکترونیکی این خودرو دارای کیسه هوای جانبی و پرده ای و همین طور کیسه هوای راننده وسایر سرنشینان است .

سیستم صوتی : مانیتور لمسی رنگی 12.3 اینچی – سیستم صوتی با پشتیبانی از USB - کابل ipod و AUX و سی دی MP3 با 19 بلندگو باتوان 300 وات .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

دیگر تجهیزات

سیستم تهویه 4 گانه وتصفیه هوای اتوماتیک . سیستم تشخیص عابر پیاده و گاردریل های کنار جاده وتنظیم خودکار فرمان . تنظیم حالت های مختلف رانندگی . چراغ های زنون . چراغ روشنایی در روز . ریل سقفی سقف پانوراما. اتو هلد . اندازه گیری درجه حرارت بیرون . درب صندوق باربرقی. شیشه شور چراغ های جلو . تنظیم اتوماتیک شعاع نور چراغ های جلو. آئینه های داخلی الکتروکرومیک . سیستم حفاظت داخل کابین درزمان واژگونی . سیستم هشدار رانندگی بین خطوط با آلارم . سیستم پارک اتوماتیک . رادار نقاط کور درحین رانندگی . سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی . سیستم هشدار خواب آلودگی راننده وانحراف از مسیر اصلی. سیستم هشدار وترمز اتوماتیک . پدال های اسپرت آلومینیومی . آئینه های جانبی برقی تاشو. سیستم هشدار موانع با فاصله .چرم دور صندلی ها که دروسط به طرز زیبایی با جیر بکاررفته هماهنگی دارد. سیستم استارت هوشمند . سیستم ورود بدون کلید. صفحه کیلومتر شمار دیجیتال با قابلیت تنظیم نور . فرمان با دوخت تمام چرم . صندلی تاشوی عقب . دنده با روکش جیر. سیستم کنترل سرعت در سراشیبی . محافظ قسمت بار. چراغ های هوشمند کمکی . کمربند سه نقطه ای به همراه پیش کشنده . قفل کودک درب ها و شیشه های عقب . سیستم حفاظت داخل کابین . سیستم حفاظتی صندلی در تصادفات . سیستم محافظتی ضربه های جانبی . سیستم کروز کنترل هوشمند . آئینه های جانبی هوشمند با تنظیم اتوماتیک وگرمکن . سنسور باران . سنسور دنده عقب . سنسور جلو . بخارزدائی اتوماتیک شیشه های عقب برحسب دما. دوربین دنده عقب . قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچیدن . صندلی ردیف سوم . گرمکن صندلی های جلو. پشت سری های برقی . صندلی تاشوی عقب . صندلی برقی 12 حالته با 3 محافظ برای راننده وسرنشین جلو. صندلی های طبی . سوئیچ خاموش نمودن کیسه هوای سرنشین .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

نتیجه گیری

اگر به دنبال یه شاسی بلند خانوادگی با درجه امنیت بالا و راحتی فوق العاده هستید، بدون شک ولوو xc90 ، می تواند انتخاب بجا و درستی باشد و رضایت کامل شما را برآورده سازد .

البته این خودرو را نمی توان مناسب افراد جوان دانست زیرا باداشتن تنظیمات و آپشن های متعدد از حوصله این قشر خارج است و جوانان خواهان تنظیمات مختصر و شروعی باشتاب ودرچند ثانیه هستند.

اگر درصدد رقابت ولوو با رقبای خود در زمینه قیمت وامکانات ایمنی برآییم ، باید اذعان داشته باشیم که ولوو درمقام اول قرار خواهد گرفت .

درباره ولوو R xc90  دیزاین

درباره ولوو R xc90  دیزاین



نظرات

  • محمد محمد (1 آذر 1396 ساعت 10:05)

    وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای مردم به خدا

  • ali ali (17 تیر 1396 ساعت 09:21)

    خیلی عالیه