1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

16 آذر 1396
  • 1

لوکس بودن و عملکرد فوق العاده از ویژگی های این کلاس است و فراتر از این، مرسدس S کوپه یک خودرو فوق قدرتمند است...

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

به ندرت پیش می آید که بتوان گفت خودرویی با این میزان ارزش، گران به نظر نمی رسد. در دنیای سوپر کوپه ها مرسدس S560 یک پیشنهاد خیلی خوب به شمار می آید. خودرو آزمایشی ما دارای قابلیت چهارچرخ متحرک بود، اما در بریتانیا با دیفرانسیل عقب عرضه می شود. با این حال، S کوپه دارای ظرفیت بیشتر، راحت تر و خاص تر از همیشه است. شاید پرستیژ آخرین مدل بنتلی کنتیننتال GT را نداشته باشد، اما کیفیت فوق العاده بالا و عملکرد بی نقص می تواند این مدل را در فهرست کوچک کوپه های لوکس قرار بدهد.

بازار خودروهای لوکس و راحت بسیار جذاب است. استون مارتین DB11 فروش خوبی دارد و در عین حال بنتلی کنتیننتال GT جدید وارد جاده ها می شود. حالا مرسدس نسخه به روزرسانی شده کلاس S کوپه و کابریولت را معرفی کرده است.

نسخه دودر پرچمدار مرسدس از جزئیات آخرین نسخه این لیموزین بهره می برد. البته برخی تغییرات مخصوص به خود را نیز دارد که شامل موتور جدید می شود. S 560 کوپه (خودرو آزمایشی ما) دارای موتور 4 لیتری twin-turbo 8 سیلندر بنزینی است که 463 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
به لطف تکنولوژی جدید غیرفعال کردن سیلندرها، این مدل جدید عملکرد بهتری نسبت به قبل دارد. به عنوان مثال صفر تا 100 کیلومتر را در 4.6 ثانیه طی می کند. این کوپه دارای مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در هر کیلومتر و خروجی دی اکسید کربن 188 گرم در هر کیلومتر است. شاید در نظر اول به نظر آمار جالبی نباشد، اما برای یک خودرو 2 تُنی با موتور 8 سیلندر بنزینی twin-turbo منطقی است.

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

دیگر مدل های سری S کوپه شامل S63 AMG می باشد که موتور 4.7 لیتری 8 سیلندر قدیمی خود را با موتور 4 لیتری twin-turbo - که قبل تر در E 63 دیده شده بود – عوض کرده است. در ضمن مدل افسارگسیخته S 65 AMG را فراموش نکنید که با موتور غول آسا 12 سیلندر و گشتاور 1000 نیوتن متر عرضه می شود.

عملکرد S 560 در جاده قانع کننده است و ممکن است شما را به فکر وا دارد که آیا پرداخت مبلغ 25 هزار پوند بیشتر (حدود 130 میلیون تومان) برای مدل S63 منطقی است یا خیر. البته مدل S65 با قیمت 90 هزار پوند بیشتر (حدود 470 میلیون تومان) را از یاد نبرید. موتور جدید 8 سیلندر فوق العاده است. گشتاور بالایی دارد و این مدل را به یک کوپه چابک تبدیل کرده است. سیستم تعویض دنده 9 سرعته نیز بسیار سریع است و دنده ها را به صورت هوشمند و با نرمی خاصی تعویض می کند.

رانندگی با این مدل به طور قابل ملاحظه ای آسان است. مدل 5 متری کمی رام نشدنی به نظر می آید، اما کلاس S کوپه در کنترل کامل شما قرار می گیرد. این یک خودرو اسپرت نیست، اما با کنترل بدنه فوق العاده، فرمان دقیق و وزن ایده آل آماده حکمرانی بر جاده هاست.
تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت دور موتور از 1400 بالاتر نمی رود و این کوپه دودر آرام و بی صدا در مسیر حرکت می کند. اما اگر می خواهید بدانید که در زیر کاپوت چه خبر است، صدای موتور 8 سیلندر می تواند شما را به یاد خودروهای مسابقات ناسکار بیندازد.

رانندگی با این خودرو صد در صد بی نقص نیست. در این زمینه می توان گفت که در سرعت های پایین، کمی خشکی ناشی از سیستم تعلیق بادی حس می شود. البته اشتباه نکنید، این خودرویی است که در زمینه حذف اکثر صداهای اضافه در پیرامون شما بسیار عالی عمل می کند که البته شامل صدای جاده نیز می شود.

علاوه بر آخرین نسخه COMAND مرسدس (سیستم کنترل کابین)، داشبورد دارای دو صفحه نمایش 12.3 اینچی است که به طراحی آخرین مدل کلاس S شباهت دارد. یکی از نمایشگرها به عنوان پنل ابزار به کار می رود و دیگری وظیفه نمایش راه و اطلاعات مربوط به خودرو و سرگرمی را دارد. شاید بهترین طراحی داشبورد را نداشته باشد اما ترکیبی از مواد مرغوب در آن به کار رفته است و بسیار جذاب است.

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

ابعاد پایه این خودرو تغییری نداشته است و با این که در قسمت جلو فضای بسیاری در اختیار شماست، نمی توانید انتظار داشته باشید که فضای عقب نیز مشابه لیموزین کلاس S باشد. فضای بار نیز با 400 لیتر گنجایش کوچک به نظر می رسد و برای زوجی که برای تفریح آخر هفته بار اندکی به همراه دارند مناسب است.

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

مشخصات فنی

مدل: مرسدس بنز S 560 کوپه
قیمت: 103.715 پوند (حدود 550 میلیون تومان)
موتور: 4 لیتری twin-turbo 8 سیلندر بنزینی
قدرت/گشتاور: 463 اسب بخار/700 نیوتن متر
سیستم تعویض دنده: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100/حداکثر سرعت: 4.6 ثانیه/250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت/خروجی دی اکسید کربن: 7 لیتر در هر 100 کیلومتر/188 گرم در هر کیلومتر

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017

بررسی مرسدس کلاس S کوپه 2017



نظرات

  • فرزاد فرزاد (16 آذر 1396 ساعت 14:16)

    اگه با نظر و جبر دلسوزان وطنی باشه که میگن این خودروها رو فقط باید افراد خداپرور! سوار بشن و عموم انسانها با سوار شدن آنها مستقیما وارد جهنمی میشوند که خدای بزرگ مظلومان فقط برای ضعیفان بوجود آورده است!