1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی پورشه 911 کررا 2018

بررسی پورشه 911 کررا 2018

28 آذر 1396
  • 0

با وزن کمتر و مشخصات خیره کننده، پورشه 911 کررا T جادوی GT را به شما نشان می دهد.

بررسی پورشه کررا T 2018

قابلیت های کررا معمولی را می شناسیم، بنابراین جای تعجب نیست که کررا T یک خودرو مهیج باشد. با این حال این مدل قیمت بالایی دارد، اما با مدل معمولی آنچنان تفاوت ندارد تا بتواند طرفداران رانندگی را راضی کند.

پورشه قصد دارد که با ارائه کررا T به موفقیت های مدل 911 ادامه دهد. قدرت این مدل مشابه مدل معمولی است، اما به واسطه وزن کمتر و مشخصات فنی، عملکرد بهتری دارد. این یک فرمول کلاسیک است که پورشه طی سالیان از آن استفاده می کند و باعث می شود که انتظارات از این برند بالا باشد.

مانند کررا معمولی، مدل T از موتور 3 لیتری 6 سیلندر تخت 365 اسب بخاری به همراه گیربکس 7 سرعته دستی یا 7 سرعته PDK اتوماتیک (طراحی شده توسط پورشه) استفاده می کند. همان طور که انتظار می رود گیربکس اتوماتیک سریع تر است، چرا که صفر تا 100 کیلومتر را در عرض 4.2 ثانیه طی می کند، در حالی که شتاب گیربکس دستی 4.5 ثانیه است. با این حال مشخصات و وزن سبک تر گیربکس دستی با مدل T همخوانی بیشتری دارد. همچنین دیفرانسیل limited-slip کشش بیشتری ارائه می دهد که در نسخه های مجهز به گیربکس PDK وجود ندارد.

بررسی پورشه کررا T 2018

بررسی پورشه کررا T 2018

پورشه وزن دقیق مدل T را اعلام نکرده است، فقط می گوید که در مقایسه با کررا معمولی با "مشخصات مشابه" 20 کیلوگرم سبک تر است (طبق آمار 5 کیلو سبک تر است). به هر حال برای خودرویی با وزن 1500 کیلوگرم خیلی قابل توجه نیست.

این کاهش وزن به واسطه شیشه های سبک تر برای قسمت عقب، برداشتن صندلی های عقب (می توانید بدون هزینه آن ها را دوباره نصب کنید) و حذف مواد عایق صدا انجام شده است. همچنین می توانید خودرو را بدون رادیو یا سیستم اطلاعات-سرگرمی خریداری کنید و از صدای موتور لذت ببرید.

دیگر ویژگی های جذاب T در بخش مشخصات فنی است. دیفرانسیل ذکر شده در بالا و کاهش ارتفاع 20 میلی متری در سیستم تعلیق (PASM Sport – سیستم کنترل پایداری پورشه) در کررا معمولی دیده نمی شوند (در مدل کررا S موجود هستند).

همچنین می توان به فرمان پذیری چرخ های عقب اشاره کرد که معمولاً به صورت آپشن در مدل S وجود دارد. البته اگزوزهای اسپرت به صورت استاندارد در مدل T موجود هستند. شاید کمی گیج کننده باشد، اما طرفداران رانندگی این آپشن را برای کررا انتخاب می کنند.
کررا T دارای سپرجلوی تهاجمی تر، رینگ های 20 اینچی خاکستری کررا S و آینه بغل های متفاوت است. همچنین نوشته کررا T را بر روی درها و کاور موتور مشاهده می کنید. داخل خودرو از پارچه های خاصی برای صندلی ها استفاده شده است. علاوه بر این می توان به دسته دنده کوتاه تر با نمایشگر قرمز و جزئیات دیگر اشاره کرد. صدای کابین در مدل T نسبت به مدل معمولی بیشتر است، مخصوصاً زمانی که صدای اگزوز را در بیشترین حالت تنظیم کنید. با این که پورشه زمان تعویض دنده را کوتاه کرده است، در واقعیت خیلی محسوس نیست. چیزی که در اختیار دارید یک 911 کررا است که به واسطه آپشن ها مجهزتر شده است. البته که رانندگی با این خودرو بسیار لذت بخش است.

موتور توربو عملکرد فوق العاده ای در جاده دارد و 911 همچنان به عنوان یک خودرو اسپرت – و نه GT – به حساب می آید. این عملکرد فوق العاده با یک شاسی پایدار تکمیل می شود، چرا که هر نوع پیچ یا جاده ای که در مقابل شما باشد، می توانید به واسطه فرمان دقیق و چسبندگی بالا از آن عبور کنید. مدل T در دستان شماست و به لطف سیستم های کنترل پایداری الکترونیکی می توانید بدون ترس از دست دادن کنترل، از رانندگی خود لذت ببرید.
شاید گیربکس 7 سرعته دستی جزو بهترین های پورشه نباشد، اما مکانیزم تعویض دنده معقولی دارد. این خودرو برای دو نفر کارآمد است و در مسافرت های طولانی، راحتی را احساس می کنید. فقط برای تبدیل شدن به یک خودرو خارق العاده یک چیزی کم دارد.

بررسی پورشه کررا T 2018

بررسی پورشه کررا T 2018

مدل T با قیمت حدود 85 هزار پوند (حدود 450 میلیون تومان) بیش از یک کررا معمولی (حدود 78 هزار پوند) قیمت دارد و فقط کمی از کررا S 414 اسب بخاری (حدود 87 هزار پوند) ارزان تر است؛ البته با پرداخت هزینه بیشتر می توانید از شاسی مدل T در این مدل استفاده کنید.

پورشه کررا T قطعاً یک خودرو منحصربه فرد است، اما باید در نظر داشته باشید که یک خودرو معمولی به شمار می رود، نه مدلی که به تعداد محدود ساخته شود.

بررسی پورشه کررا T 2018

بررسی پورشه کررا T 2018

بررسی پورشه کررا T 2018

بررسی پورشه کررا T 2018



نظرات